Menu
Prev Next

Portul Constanţa

Sindicatele din Portul Constanța s-au rupt în două

Soarta Federației Naționale a Sindicatelor Portuare pare că a fost pecetluită

Tensiunile acumulate în ultimul timp între sindicatele din Portul Constanța, care au făcut sau încă mai fac parte din Federația Națională a Sindicatelor Portuare, tind să conducă la o spargere iremediabilă a acestei formațiuni sindicale.
Semnele cele mai clare ale unei inevitabile sciziuni s-au arătat la congresul extraordinar care a avut loc la Constanța în prima jumătate a lunii februarie 2013. Cu această ocazie s-a putut observa clar existența a două facțiuni sindicale potrivnice. Una dintre ele susține actuala conducere a FNSP formată din Petre Costel (în calitate de președinte al federației) și secretarul general Mircea Burlacu. Cea de a doua facțiune contestă tendința conducerii FNSP de a monopoliza în totalitate funcțiile de conducere ale federației, fapt care a fost de altfel și demonstrat, prin modificarea explicită a statutului federației în favoarea celor care se află acum în aceste funcții de conducere. Sindicatele contestatare ( Decirom, Umex, Romtrans, Phoenix, Sablatorul Tulcea... și multe altele în curând!) consideră că noul statut votat cu ocazia acelui congres din februarie 2013, este în primul rând neconstituțional, încălcând flagrant dreptul la liberă asociere, totodată fiind în contradicție și cu legislația sindicală.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

Citeşte mai departe ...

Marea bulibășeală de la ANR

După ce Căpităniilor Zonale le-au fost schimbate denumirile anul trecut, acum Ministerul Transporturilor decide revenirea la vechile titulaturi

Din nou este agitație în cadrul Autorității Navale Române. Pe 19 martie a.c. La unul din sediile Autorității Navale Române aflat "din întâmplare" la București, s-a decis în cadrul unei ședințe de consiliu, revenirea la vechile titulaturi a celor cinci căpitănii aflate la Constanța, Giurgiu, Galați, Turnu Severin, Tulcea. În luna octombrie a anului trecut, prin ordinul de ministru al Ministerului Transporturilor, căpităniile zonale Constanța, Galați, Giurgiu, Turnu Severin și Tulcea și-au schimbat denumirea  din Căpitănii Zonale în Departamente de Căpitănii. Astfel căpităniile de la Dunăre, cele de la Galați și Tulcea au fost integrate în noul Departament al Căpităniilor Dunării Maritime. Căpităniile de la  Giurgiu și Turnu Severin au fost trecute la Departamentul Căpităniilor Dunării Fluviale. La Constanța, s-a rezervat denumirea de Departamentul Căpităniilor Maritime.

Un articol de Ștefan KOSTOFF

 

Citeşte mai departe ...

Suflă vântul schimbării în lumea sindicatelor portuare

Apropiatul Congres al FNSP poate modifica o situație care dăinuie în Portul Constanța de 23 de ani


După 23 de ani de așa-zisă liniște sindicală, timp în care portuarii au fost reprezentați cu exclusivitate de  eternul lider de sindicat al Federației Naționale a Sindicatelor Portuare- Petre Costel, se pare că vom avea parte de un spectacol al cărui final se vrea a se solda cu o schimbare.  Cel puțin aceasta este tendința actuală a mai multor sindicate, care au pus umărul la fondarea și dezvoltarea FNSP. Semnalul concret, care dovedește faptul că la nivel portuar se dorește o schimbare în ceea ce privește conducerea FNSP, a fost dat în dimineața zilei de 22 ianuarie a.c. Ca niciodată în cei 23 de ani de existență, în sediul FNSP din incinta clădirii Bursei din Portul Constanța, câteva zeci de lucrători portuari angajați ai mai multor societăți comerciale din Port și membri ai mai multor sindicate portuare, au luat cu asalt birourile FNSP. Pentru jurnaliștii obișnuiți cu starea de fapt, cel puțin din punct de vedere sindical, din Portul Constanța, situația declanșată în 22 ianuarie la sediul FNSP a fost una total inedită. Urlete, scandări, huiduieli, agitație, înjurături, ceva îmbrânceli și multă înghesuială, mai ceva ca în filmele americane în care sindicatele își cereau drepturile. Aceste manifestări îi vizau pe Petre Costel și pe vicepreședintele Burlacu Mircea. Motivul? Excluderea, considerată abuzivă, din cadrul FNSP a sindicatului societății Decirom. Ulterior, avea să se afle că această excludere și toată agitația de la sediul  FNSP aveau legătură cu apropiatele alegeri din cadrul Congresului FNSP, anunțat a se desfășura în cursul acestei săptămâni, mai precis pe data de 6 februarie 2013.    

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

Citeşte mai departe ...

Pilotajul şi Remorcajul din Portul Constanţa, au fost din nou scoase la mezat

Serviciile portuare- o sursă inepuizabilă de venituri menită să reumple puşculiţa golită a grupurilor de interese politice


Încă din anii 90’ serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa au făcut subiectul a lungi şi complicate controverse. Concesiuni dubioase făcute la schimb cu valize pline de bani duse la Bucureşti la Ministerul Transporturilor, licitaţii trucate şi concurenţă neloaială, sunt doar câteva dintre metodele folosite în lupta pentru supremaţie în ceea ce priveşte aceste servicii portuare de remorcaj şi pilotaj. Cunoscătorii vieţii portuare ştiu că aceste servicii sunt mari aducătoare de venituri, iar cel care deţine monopolul în acest domeniu poate fi considerat “Stăpânul portului”, şi implicit al oraşului Constanţa. Tocmai de , de ani de zile, în acest sector de activitate a existat şi o să existe în permanenţă o luptă acerbă pentru supremaţie. Recent, mai bine zis în ziua de 1 august 2012, directorul general al Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime SA Constanţa, Decebal Şerban (recent numit şi el la conducerea instituţiei), a anunţat, într-o conferinţă de presă, o nouă “reaşezare” a lucrurilor în ceea ce priveşte serviciile de pilotaj şi remorcaj din Portul Constanţa. Conform noului „aranjament”,  făcut fără o licitaţie prealabilă, firmele care au intrat în graţiile CN APMC sunt: pentru serviciul de pilotaj au obţinut contracte firmele SC.Canal Sea Service SRL, SC. Black Sea Pilots SRL şi SC.Maritime Pilot SRL, iar serviciul de remorcaj a fost atribuit prin contract firmei SC. Logistic Remo Services SRL. Cine sunt de fapt aceste firme sau mai bine zis cine se află în spatele lor? Ei bine, nu sunt decât tot aceleaşi firme care până acum au avut sub control aceste servicii, numai că acum folosesc în majoritate alte nume. Cum vechile SRL-uri au fost băgate în lichidare, ori sunt în reorganizare judiciară sau au fost falimentate, acum tot aceiaşi vechi oameni care le-au adminstrat şi care şi-au păstrat  relaţiile şi influenţa în sfera politicului central şi local, fac legea în Portul Constanţa.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

 

Citeşte mai departe ...

În portul Constanţa a început lupta pentru construcţia noului terminalul de gabare


Nu mai puţin de şase companii, româneşti şi din străinătate, s-au înscris în cursa pentru câştigarea proiectului „Extinderea spre sud a danei de gabare din Portul Constanţa“. În conformitate cu anunţul public făcut de Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa, concurenţii sunt Alpine Bau Gmbh Austria, Copisa Constructora Piraneica S.A. Spania, ABC Val S.R.L. Constanţa, Argos Industrial Cernavodă, Cyes Infrastructuras Spania şi Atomon S.A. Grecia. Conform anunţului de licitaţie, câştigătorul licitaţiei care va deveni contractantul lucrării va avea sarcina de a întocmi proiectul tehnic, detaliile de execuţie, studiile de teren, documentaţia pentru obţinere Certificat de Urbanism şi avize, documentaţia pentru obţinere Autorizaţie de Construire, inclusiv verificarea tehnică a proiectului.

Citeşte mai departe ...

CERONAV a primit binecuvântarea ANR pentru a instrui marinari din toată lumea

Este posibil ca în curând  CERONAV să se transforme într-o nouă Companie Naţională


Noua strategie de promovare a imaginii Centrului Român pentru Pregătirea şi Perfecţionarea Personalului din Transporturi Navale -CERONAV are ca scop o mai bună poziţionare pe piaţa internaţională şi dobândirea renumelui de competitor redutabil. CERONAV intenţionează, în viitorul apropiat, să atragă tot mai mulţi cursanţi din afara graniţelor ţării. Noua conducere a instituţiei a început să  gândească  un plan prin care CERONAV să pătrundă mai bine pe pieţele externe. Atât calitatea serviciilor oferite, cât şi facilităţile de instruire de care dispune CERONAV  permit intrarea în competiţie pe piaţa globală. Un alt avantaj al CERONAV îl reprezintă preţurile relativ mici în comparaţie cu cele practicate de centrele similare din străinătate. Centrul de instruire insistă să se deschidă mai mult spre forţa de muncă din ţările învecinate precum Bulgaria, Moldova, Ucraina, Slovacia, fostele republici iugoslave, dar şi mai departe în ţările africane precum Nigeria sau Senegal, care pot furniza un număr destul de mare de navigatori. Atragerea de cursanţi străini va fi posibilă prin dezvoltarea unei strategii de imagine la care noua conducere a CERONAV în frunte cu Directorul General Ovidiu Cupşa a început deja să lucreze.

Citeşte mai departe ...

Dosarul Flota (episodul Self Invest), muşamalizat după 15 ani

Unul dintre cele mai lungi procese ale marinei comerciale româneşti din istoria post-decembristă s-a sfârşit


Aşa cum ne-am învăţat lecţia despre ceea ce a reprezentat Dosarul Flota, concluziile fiind că dispariţia flotei româneşti nu poate fi pusă în vina nimănui, şi în cazul Dosarului Self Invest (din aceeaşi categorie ca şi Dosarul Flota), instanţele de judecată au pus batista pe ţambal, declarând falimentul firmei care a păgubit atât Statul român, cât şi nu mai puţin de 211 marinari. Ca de obicei, judecătorii noştrii nu au găsit nici un vinovat de situaţia creată de „căpeteniile” de la Self Invest (numele unora dintre cei implicaţi fiind de mare rezonanţă), ba mai mult, au lungit nejustificat acest proces, timp de 15 ani, pentru ca pagubele aduse celor câteva sute de creditori ai firmei să nu fie niciodată recuperate.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

 

Citeşte mai departe ...

Membrii Consiliului de Administrație al CN „APM” SA Constanţa răspund sindicaliştilor protestatari

Informare cu privire la revendicările formulate de către sindicate şi evoluţia dialogului social la nivelul Companiei Naţionale „ Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa


Urmare a situaţiei conflictuale apărute între CN „Administraţia Porturilor Maritime” SA Constanţa şi sindicate, vă informăm că, încă de la preluarea mandatului, actuala conducere a companiei a afirmat convingerea precum că dialogul social constructiv este necesar şi benefic, cu atât mai mult având în vedere faptul că în România funcţionează o Lege a Dialogului Social care stabileşte reguli de amănunt, dar şi principii echitabile pentru derularea normală a relaţiilor dintre partenerii sociali.

Vă prezentăm nemulţumirile formulate de către organizaţiile sindicale şi punctul de vedere al conducerii companiei:

1. Permisele de acces în port – în cadrul ședinței din 12.02.2012, membrii Consiliului de Administrație al CN „APM” SA Constanţa au analizat și aprobat noile tarife pentru anul 2012, luând decizia acordării unor facilități de substanță angajaților agenților economici care își desfășoară activitatea pe platforma portuară. În speță, aceștia vor plăti anual un tarif pentru utilizarea căilor rutiere portuare de 35 lei fără TVA, respectiv 0,14 lei/zi lucrătoare (fără TVA).

DIRECTOR GENERAL,
AURELIAN ANDREI POPA

Citeşte mai departe ...

Scrisoarea de protest a sindicaliştilor CNAPM vrea să deconspire anumite abuzuri şi nereguli în managementul companiei

Salariaţii Companiei Naţionale Administraţia Porturilor Maritime (CNAPM) SA Constanţa,  nemulţumiţi de prevederile noului Regulament intern, reacţionează public

Sindicatul Lucrătorilor din cadrul CNAPM au remis redacţiei noastre o scrisoare de protest care scoate în evidenţă nemulţumirile generale ale acestora legate de presupuse ilegalităţi şi abuzuri comise de conducerea companiei. În continuare vă invităm să citiţi conţinutul acestei scrisori.

“Ne întrebăm….

De ce a prezentat în AGA  din 16.01.2012 , prin hotărârea nr.1 , date neadevărate asupra condiţiilor  economice ale Companiei în scopul obţinerii  în favoarea sa a unor indicatorii , care să-i înlesnească  prelungirea mandatului. Astfel în proiectul ,,Bugetului de Venituri şi Cheltuieli,, pe anul 2012 al Companiei, a raportat la venituri realizate în 2011, mai puţin cu 11074 mii lei , astfel veniturile au fost diminuate intenţionat. Pe cale de consecinţă, profitul brut raportat a fi realizat în anul 2011 a fost diminuat cu aceeaşi sumă, aceasta făcând ca prevederile de buget pentru anul 2012 să cuprindă indicatori falşi, subdiminuaţi intenţionat. Tot în acelaşi proiect, a trecut la poziţia creanţe restante, numai suma de 16500 mii de lei, ceea ce arată o slabă abordare a  acestui indicator de performanţă. Despre participarea salariaţilor la profit, în noul proiect de buget, nici nu se mai face vorbire, această rubrica dispărând cu totul. Motivaţia: aşa a vrut AGA…, fără cuvinte. Încălcare clară a legii şi a contractului colectiv de muncă .     

Sindicatul Lucrătorilor din CN APM SA

 

Citeşte mai departe ...

Independenţa energetică a Europei faţă de ruşi, asigurată de Universitatea Maritimă Constanţa, prin Afacerea Kazahstan

Constanţa, nod important într-un gigantic cordon energetic ce va alimenta Europa

Ştirea potrivit căreia Universitatea Maritimă din Constanţa (UMC) va deschide o filială în Kazahstan, a făcut turul complet al presei din România, la sfârşitul anului 2011, fără a fi prezentată uriaşa miză din spatele acestui parteneriat.
Colaborarea dintre cele două universităţi este doar o piesă dintr-un plan care vizează crearea unei conducte care să transporte petrolul de la Marea Caspică, prin Constanţa, spre inima Europei. Noua rută va reprezenta prima sursă alternativă concretă la Rusia de alimentare cu energie a Europei. De cealaltă parte, guvernul Kazahstanului este interesat de piaţa de desfacere europeană, care ar genera exporturi de zeci de miliarde de euro anual, mai ales în condiţiile măririi capacităţilor de exploatare existente.

Un articol de Mihai Răzvan ROTARU

Citeşte mai departe ...
Abonează-te la acest feed RSS

Revista Presei

Error: No articles to display

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)

Redactor Şef: Ştefan Doru COPOŢ (tel: 0788032808)

Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)

Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Călin GAVRILAȘ

Adresa redacţiei: Constanţa, Bd. Al. Lăpuşneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4
Fax: +40 341 816 200                  E-mail: [email protected]

Copyright © 2014 Organizaţia de Investigaţii Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu îşi asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori şi

conţinutul informaţiilor preluate din alte publicaţii. 

Fotografiile însoțite de simbolul 'T' sunt trucate iar cele însoțite de simbolul 'P' sunt publicitare.

Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Sigma Media- București 

Politica de confidențialitate