Fără categorie

Clienții HVB, mințiți și batjocoriți de Raiffeisen Banca pentru Locuințe !

sucursala raiffeisen

Raiffeisen lovește din nou.

sucursala raiffeisen

În luna februarie a acestui an ziarul Dezvăluiri a publicat o anchetă care a scos la lumină practicile ilegale prin care Raiffeisen Bank a înșelat pensionarii dar și încercările directoarei Mariana Barde de a mușamaliza scandalul. Deși banca austriacă a fost amendată de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor în urma sesizării depuse de publicația noastră, iar în toată țara reclamațiile și amenzile împotriva Raiffeisen decredibilizează banca, scandalurile continuă. În anul 2009 HVB Banca pentru Locuințe a fost absorbită în Raiffeisen Banca pentru Locuințe, aceasta din urmă asumându-și obligația de a respecta în totalitate contractele încheiate de HVB. Clienții HVB se plâng însă că Raiffeisen recurge la diverse tactici ilegale pentru a-i determina să renunțe unilateral la aceste contracte. Publicăm în acest articol două scrisori deschise care acuză comportamentul descalificant al grupului Raiffeisen.

Un articol de Sebastian RĂDULESCU

 

Maria Monoși: “Cum își permite Raiffeisen Bank nerușinarea de a reține comision pentru o greșeală care îi aparține în totalitate ?

sursa: Conso.ro

Mă numesc Maria Monosi, sunt șef birou financiar contabilitate la Direcția de Sănătate Publică Bihor.

Spre ghinionul meu, am încheiat un contract de economisire – creditare  cu HVB Banca pentru Construcție de Locuințe. Din nou spre nefericirea mea , aceasta s-a unificat cu Raiffeisen Banca pentru Construcție de Locuințe. Timp de aproape 5 luni de zile din data de 1.12.2009 până la data de 15.04.2010, HVB Banca pentru Construcție de Locuințe împreuna cu Raiffeisen Banca pentru Construcție de Locuințe  m-au purtat pe drumuri. Nici nu au vrut să audă să-mi repartizeze suma economisită de mine timp de 3 ani la HVB deși la semnarea contractului mi-au spus că voi primi de la ei credit în condiții avantajoase și rapid.

În luna decembrie 2009 am fost pusă pe drumuri, toți de la Raiffeisen au dat vina pe comasare și nu mi-au dat nici măcar drumul la cererea de repartizare. Salariații băncii au dat vina pe centrala de la București, mi-au reproșat că nu am completat corect cererea. Săptămânal a trebuit să refac cererea cu data actualizată iar angajații mi-au spus că o unificare presupune mult efort și lucru. Mi-au dat termenul de repartizare pe 5 mai 2010, iar după n reclamații de ale mele l-am primit în aprilie, dar m-au informat  că voi încheia contractul de creditare numai după data de 5 mai 2010. Din data de 5 mai 2010 săptămânal o salariata de la Raiffeisen Bank din Nufărul Oradea din cadrul complexului Lotus, reface cu mine documentația pentru că cei de la centrală în fiecare săptămână cer alte documente în plus (Raiffeisen schimbă toată formularistica săptămânal). Pentru mine asta reprezintă săptămânal un drum în plus că ei nu știu ce acte să ceară, mă tot amână de la o săptămână la alta și îmi tot cer alte documente. În final dosarul a fost aprobat în 16 iunie 2010, dar am fost sunată la telefon să dau în ipotecă ceva că altfel nu îmi dau creditul numai după două luni, ceea ce inițial nici nu a fost vorba fiind un contract de economisire creditare.

CLICK PENTRU A MĂRI IMAGINEA !

După foarte multe petiții mi-am primit banii economisiți. Printr-o eroare, Raiffeisen mi-a virat banii în cont de două ori iar ulterior mi-a promis că dacă restitui banii virați greșit dosarul meu va avea prioritate de rezolvare. A fost o minciună, asa cum au fost și reclamele lor de economisire – creditare în care am crezut. Vă puteți imagina cât de nesimțiți sunt dacă mi-au promis atunci că o să am prioritate dacă accept să le dau banii imediat înapoi. Eu sunt un om corect, am virat suma înapoi, dar Raiffeisen își bate din nou joc de mine. Raiffeisen a avut tupeul să îmi rețină comision pentru operațiunea de returnare a banilor care îmi fuseseră virați dintr-o eroare a băncii ! În extrasul de cont prezentat se observă foarte clar pe data de 16.04.2010 operațiunea de returnare „sumă decontată eronat rb 8361,25” și cea de reținere a comisionului „OP inter mică valoare 6,00”. Cum își permite Raiffeisen Bank nerușinarea de a reține comision pentru o greșeală care îi aparține în totalitate ? Am depus lunar economiile mele timp de 3 ani, ca să am surpriza că atunci când am avut nevoie de suma de 8500 RON lei banii mei proprii deci economiile mele, să merg săptămânal la banca.

Băncile își bat joc de noi de români, anunță prin funcționari minciuni, ne fură. Raiffeisen s-a folosit abuziv de banii mei economisiți timp de aproape 4 luni jumătate, pretextând că o unificare este ceva foarte important. Pe mine ca client nu mă interesează de ce am fost transferată la Raiffeisen. Acum, deși creditul de 14400 RON este aprobat, mă amâna cu încă două luni, iar dacă vreau să nu fiu amânată trebuie să ipotechez. Raiffeisen invocă o hotărâre a Băncii Naționale fără să dea detalii care este acel ordin, hotărâre, decizie etc.

 

Codrin Pruteanu (București): “Suntem încurajați să reziliem contractele existente.”

sursa: Conso.ro

Am făcut contracte de economisire – creditare pentru mine și familia mea în anul 2005 la HVB Banca pentru Locuințe. În anul 2009 această bancă a fost cumpărată de către Raiffeisen Banca pentru Locuințe. Până la momentul în care a avut loc preluarea totul a decurs excelent în relația dintre HVB Banca pentru Locuințe și clienții săi.

Din momentul în care Raiffeisen Banca pentru Locuințe a preluat contractele existente ale clienților HVB Banca pentru Locuințe, au apărut primele probleme. Deși Raiffeisen Banca pentru Locuințe susține că respectă 100% contractele existente ale clienților preluați de la HVB Banca pentru Locuințe, aceștia din urmă, printre care mă număr și eu cu toți membrii familiei suntem refuzați în mod categoric de a mai face operațiuni cu contractele existente, operațiuni care sunt menționate în contractul de economisire – creditare și care sunt standard, precum: modificarea sumei contractate (majorare), divizare, unificare de contract, cesiune, practic toate instrumentele care sunt disponibile pentru buna funcționare a contractelor existente. Deși Raiffeisen Banca pentru Locuințe susține în mod constant că respectă drepturile clienților HVB Banca pentru Locuințe, aceștia sunt refuzați categoric atunci când vor să facă aceste operațiuni asupra contractelor.

Suntem încurajați să reziliem contractele existente întrucât aceasta este singura opțiune care ni se prezintă posibilă din partea Raiffeisen Banca pentru Locuințe. Consider acest lucru o discriminare grosolană a clienților preluati de la HVB Banca pentru Locuințe întrucât ei au aceleași drepturi contractuale și pot beneficia de aceleași drepturi pe care le au și clienții actuati ai Raiffeisen Banca pentru Locuințe.

Am mers la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor și am depus plângere împotriva celor de la Raiffeisen Banca pentru Locuințe, iar în urma acestei plângeri am obținut răspuns pozitiv din partea lor prin care mi s-a spus că pot beneficia în continuare de aceleași drepturi conform contractelor semnate cu HVB Banca pentru Locuințe înainte de a fi preluată de către Raiffeisen Banca pentru Locuințe.

După ce am obținut acest răspuns pozitiv de la ANPC am mers din nou la Raiffeisen Banca pentru Locuințe pentru a putea efectua operațiuni asupra contractelor existente. Raiffeisen Banca pentru Locuințe m-a refuzat categoric în momentul în care am vrut să efectuez aceste operațiuni. Consider acest lucru un abuz grosolan din partea Raiffeisen Banca pentru Locuințe precum și o discriminare a mea ca și client față de ceilalți clienți ai acestei bănci.

Problema este în continuare departe de a se fi rezolvat !

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top