Fără categorie

Acordul de liber schimb UE – Coreea de Sud

În această toamnă eurodeputaţii vor decide soarta Acordului de liber schimb dintre UE şi Coreea de Sud. Constructorii de maşini europeni şi sindicatele sunt preocupaţi de deschiderea pieţei, în timp ce serviciile şi industria chimică – şi consumatorii – sunt dornici să beneficieze de avantajele comerciale ale comerţului liber. În cadrul audierii organizate de către Comisia pentru comerţ internaţional, eurodeputaţii au discutat cu experţii din domeniu despre liberul schimb şi protecţia pieţei.

La 23 aprilie 2007, Consiliul a autorizat Comisiei deschiderea negocierilor cu Republica Coreea în vederea încheierii Acordului de liber schimb UE – Coreea, acesta fiind parafat pe 15 octombrie 2009. Acordul dintre UE şi Coreea de Sud ar fi cea mai mare afacere în comerţ din lume din ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, înainte de a intrara în vigoare, acesta trebuie aprobat de Parlamentului European. Votul este programat pentru toamna acestui an.

Avantajele deschiderii pieţei

Lecto…

În această toamnă eurodeputaţii vor decide soarta Acordului de liber schimb dintre UE şi Coreea de Sud. Constructorii de maşini europeni şi sindicatele sunt preocupaţi de deschiderea pieţei, în timp ce serviciile şi industria chimică – şi consumatorii – sunt dornici să beneficieze de avantajele comerciale ale comerţului liber. În cadrul audierii organizate de către Comisia pentru comerţ internaţional, eurodeputaţii au discutat cu experţii din domeniu despre liberul schimb şi protecţia pieţei.

La 23 aprilie 2007, Consiliul a autorizat Comisiei deschiderea negocierilor cu Republica Coreea în vederea încheierii Acordului de liber schimb UE – Coreea, acesta fiind parafat pe 15 octombrie 2009. Acordul dintre UE şi Coreea de Sud ar fi cea mai mare afacere în comerţ din lume din ultimii 20 de ani. Cu toate acestea, înainte de a intrara în vigoare, acesta trebuie aprobat de Parlamentului European. Votul este programat pentru toamna acestui an.

Avantajele deschiderii pieţei

Lector la Şcoala Economică din Londra (London School of Economics), Stephen Woolcock consideră că „există considerabil mai multe sectoare europene care vor beneficia de pe urma acestui acord decât cele care vor pierde, […] în mod special serviciile, industria farmaceutică, chimică şi agricultura”. Conform acestuia, câştigurile UE din exporturi ar putea ajunge la 33-41 miliarde de euro.

„Industria chimică  nu se teme de concurenţă. Piaţa liberă este benefică pentru noi […] pentru că ne ajută să devenim mai competitivi, mai inovativi şi mai eficienţi din punct de vedere energetic”, a declarat René van Sloten, reprezentantul Consiliului European al Industriei Chimice.

Ocuparea forţei de muncă şi industria constructoare de maşini

Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) este împotriva unui astfel de acord, riscând să piardă 30.000 de locuri de muncă şi să fie nevoită să închidă zece fabrici.

Ivan Hodac, Secretarul general al asociaţiei, a subliniat greutatea pe care o are sectorul în industria europeană – 2,3 milioane de locuri de muncă directe şi 10 milioane indirecte. „Europa reprezintă o piaţă de 500 de milioane de oameni şi 14 milioane de maşini, în timp ce Coreea de Sud are 49 milioane de locuitori şi o piaţă de 1,3 milioane de vehicule”.

În plus, sindicatele profesionale europene sunt preocupate de drepturile lucrătorilor în Coreea de Sud. Roland Schneider, reprezentantul Comitetului Consultativ al Sindicatelor  al OCDE (TUAC), a vorbit despre represiunea din Coreea împotriva sindicatelor condusă de guvern şi a cerut autorităţilor coreene să respecte drepturile lucrătorilor şi standardele  de muncă.

Unii eurodeputaţi precum Bernd Lange (Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor si Democraţilor din Parlamentul European, Germania) şi Gianluca Susta (Grupul Alianţei Progresiste a Socialiştilor si Democraţilor din Parlamentul European, Italia) şi-au exprimat îngrijorările cu privire la punerea în aplicare a noilor dispoziţii de către Coreea, în timp ce Pawel Zalewski (Grupul Partidului Popular European (Creştin Democrat), Polonia) şi Joe Higgins  (Grupul Confederal al Stângii Unite Europene/Stânga Verde Nordică, Irlanda) s-au declarat preocupaţi de situaţia locurilor de muncă.

Pablo Zalba Bidegain (Grupul Partidului Popular European (Creştin Democrat), Spania) a afirmat că „un acord echilibrat va aduce beneficii, în special în contextul crizei economice”.

Yannick Yadot (Grupul Verzilor/Alianţa Liberă Europeană, Franţa) a vorbit despre industria auto, „care trebuie să se adapteze la nevoile societăţii”.

Ignacio Garcia, negociatorul-şef cu privire la Acordul de liber schimb dintre UE şi Coreea a atras atenţia asupra faptului că studiile întreprinse pentru industria auto nu ţin cont de reducerea exporturilor Coreei sau de investiţiile în creştere din Europa şi India. Totodată, dânsul a declarat că „va exista o mică scădere în ceea ce priveşte ocuparea forţei de muncă”.

SURSA: PARLAMENTUL EUROPEAN

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top