Ancheta

O gabară cu o capacitate de 12 tiruri va asigura tranzitarea Canalului Dunăre-Marea Neagră în dreptul podului de la Agigea

Ultima oră:  S-a găsit soluția pentru deblocarea traficului greu obstrucționat de închiderea Podului de la Agigea

Azi, 3 octombrie, cu numai câteva minute înainte de deschiderea lucrărilor ședinței lunare a Consiliului Județean Constanța, directorul Companiei Naționale Administrația Canalelor Navigabile Constanța SA, Daniel Georgescu a susținut o importantă declarație de presă.
Acesta a anunțat că în maximum două săptămâni traficul greu în zona podului de Agigea va fi reluat, dar nu pe pod ci prin intermediul unei gabare puse la dispoziție de SC Navrom Galați SA, care va transborda peste Canalul Dunăre-Marea Neagră, chiar în dreptul podului, auto-tirurile și celelalte vehicule cu o masă totală maximă autorizată mai mare de 3,5 tone.

Un articol de Ștefan Doru COPOȚ

 

Reamintim de traficul vehiculelor cu o masă mai mare de 3,5 tone a fost interzis pe podul rutier de la Agigea. Interdicția a survenit în urma constatării faptului că podul de la Agigea trebuia urgent supus unei operațiuni de reabilitare totală a sistemelor de hobane, sisteme care au cedat din cauza suprapunerii succesive a covoarelor asfaltice și îngreunarea peste limitele admise a planșeului susținut de sistemul de hobane.
În urma vizitei de săptămâna trecută a premierului Victor Ponta la Constanța, subiectul „Podul de la Agigea” a fost pus în discuție foarte serios de reprezentanții transportatorilor, aceștia din urmă venind și cu soluția care, de azi, a prins contur și se anunță a fi și cea mai bună.
Directorul CN ACN SA, Daniel Georgescu, a anunțat că o gabară de mare deplasament care va fi adusă la Constanța pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, va asigura tranzitul peste Canal, chiar din dreptul bretelei rutiere din zona Selgros care trece pe la piciorul podului de la Agigea, cu corespondență pe celălalt mal, tot în dreptul celuilalt picior de pod, în dreptul bretelei rutiere care leagă sediul CN ACN SA și ecluza de la Agigea de șoseaua Constanța-Mangalia. Un singur transport la capacitate maximă va dura cel mult 25 de minute, iar prețul traversadei per mijloc de transport nu va depăși prețurile practicate în alte locații din țără unde pentru traversarea Dunării se folosesc bacuri.

Nivelul apei din Canalul Dunăre-Marea Neagră va fi ridicat cu 47 de cm

Gabara adusă de la Dunăre va urma să fie modificată în dreptul pupei (spate) în vederea înlesnirii ambarcării vehiculelor direct de pe malul canalului fără ca se efectueze nici un fel de modificare asupra structurii de beton armat a malurilor. Modificare gabarei va dura maxim patru zile. Totodată Daniel Georgescu a anunțat că în vederea asigurării transbordărilor și ambarcărilor în condiții cât mai bune, nivelul apei din Canalul Dunăre-Marea Neagră va fi crescut cu 47 de centimetri, operațiune care va fi demarată chiar din această seară.
Deocamdată proiectul așteaptă avizele Autorității Navale Române în vederea autorizării modificării gabarei, urmând ca în maxim cinci zile de la aprobarea proiectului să aibă loc prima tranzitare. CN ACN SA nu va solicita și nu va încasa nici o taxă companiei Navrom Galați pe perioada exploatării acestei gabare în regim de bac.  
Dată dată în exploatare gabara, aceasta va efectua transporturi peste canal în regim non-stop.
Gabara nefiind autopropulsată va fi operată de un remorcher ce aparține tot companiei Navrom Galați.
Se speră ca în maxim două săptămâni planul gabarei-bac să fie operațional.

 

To Top