Afaceri Europene

După mitingurile anti-Mazăre, milionarul Comănescu de la GSP i-a făcut cadou sindicalistului portuar Burlacu o limuzină!

Primarul Constanței îi acuzase pe sindicaliști că „apără interesele milionarilor din port”

În primăvara anului trecut, sindicaliștii din Port au organizat o serie de proteste împotriva transferul a 13% din acţiuni către Consiliul Local Constanța. În timpul mitingurilor de protest, Mircea Burlacu, președinte al Federației Naționale a Sindicatelor Portuare (FNSP), a cerut demisia primarului Radu Mazăre: “Dorim ca Radu Mazăre să plece. Este cauza tuturor nemulţumirilor cetăţenilor Constanţei”.
În replică, primarul Mazăre i-a acuzat pe sindicaliști că sunt plătiți de milionarii din port, care se tem că vor fi nevoiți să plătească tarife sau chirii mai mari pentru infrastructura portuară pe care o utilizează. Mazăre a și nominalizat doi oameni de afaceri care s-ar fi aflat în spatele protestelor, Corneliu Idu și Gabriel Comănescu. Această acuzație readuce în discuție o temă mai veche, aceea a „sindicatelor galbene” din Portul Constanța, care reprezintă mai curând interesele patronatelor decât pe cele ale angajaților.

Un articol de Mihai Răzvan ROTARU

Ștefan KOSTOFF

 

De ce nu vrea Burlacu să spună numele donatorului limuzinei?

Surse din interiorul sindicatului condus de Mircea Burlacu ne-au dat o informație ce confirmă legăturile dintre bossul de la Grup Servicii Petroliere (GSP) și liderul sindical. Conform acestor surse, Sindicatul Portul ar fi primit „cadou” o limuzină Toyota Avensis, ultimul model, mașină ce ar fi condusă tocmai de către Mircea Burlacu. Jurnaliștii DEZVĂLUIRI au reușit să găsească și să fotografieze mașina, chiar în fața sediului sindicatului din port.
Contactat telefonic, la întrebarea dacă mașina a fost donată de către GSP, Mircea Burlacu s-a mulțumit să spună doar că e donație: „E donație și atât! Dacă vreți să discutăm mai multe, ne putem întâlni”. Ulterior, Burlacu nu a mai dorit să se întâlnească cu noi pentru a lămuri problema.
În mod similar, Gabriel Comănescu a refuzat implicit dialogul, deși noi i-am trimis un mesaj în care îi prezentam subiectul și îl rugam să își spună punctul de vedere.

 „Sindicatele galbene” din Portul Constanța-scurt istoric

Mai toate acțiunile întreprinse în ultimul timp de Federația Națională a Sindicatelor Portuare (FNSP) la nivelul orașului cât și al Portului Constanța, au avut ca numitor comun în special sprijinirea intereselor operatorilor portuari și nu a lucrătorilor portuari.
De aproximativ doi ani, Ministerul Muncii, cu acordul tacit al FNSP, a dat aviz negativ unui număr de zece societăți portuare, privind grupele de muncă în condiții speciale. Odată cu excluderea meseriilor de docher și a altor meserii din grupele speciale de muncă, miile de angajați din Portul Constanța care profesează această meserie și care și-au șubrezit sănătatea în mediul nu tocmai de sanatoriu care există în danele portului, și-au văzut veniturile (inclusiv pensiile) reduse cu aproape 40%. Ca să nu mai spunem că, odată cu acest lucru, a fost mărită și vârsta de pensionare.
Mitingurile care au avut ca scop sancționarea și combaterea muncii la negru în Portul Constanța, au fost de fapt manipulări ale maselor de muncitori în vederea rezolvării unor interese personale ale liderilor de sindicat, adică cei din FNSP.

Cine este Burlacu Mircea? De unde a venit și de ce?

Presa locală se întreba încă din anul 2007 cine este Mircea Burlacu și cum o persoană fără un pedigree clar în activitatea sindicală ajunge să ocupe funcții de conducere. În contextul pe care îl invocăm, Burlacu ar fi explicat total neconvingător că ar fi fost vicelider la Sindicatul Personalului Navigant din Navcom Tulcea, prin 1999 (dar nimeni de acolo nu-și aduce aminte de numele lui-n.red.). Colegii de activitate sindicală nu știu însă ca el să fi lucrat în această societate.
Burlacu a fost adus la FNSP de către mentorul său, Petre Costel (în prezent Președinte de onoare al structurii sindicale) și a cunoscut o ascensiune rapidă către cea mai înaltă funcție din Federație. Inițial, Burlacu a ajuns să fie șeful sindicatului Portul din cadrul Companiei Naționale Administrația Porturilor Maritime Constanța (CN APMC). De aici a început să învețe „meserie”: În scurt timp, sindicatul de la CN APMC s-a rupt în două, jumătatea lui Burlacu și..restul lumii!
Mișcările lui Burlacu au atras atenția altor lideri sindicali. În ședința din 10 decembrie 2013 a Blocului Național Sindical, la care a participat fostul lider Vasile Oțelea, acesta din urmă i-a adresat lui Burlacu replici de genul: ”Ai devenit omul patronatelor” (…) “Ești un rău pentru mișcarea sindicală” (…) sau, „Ai altă culoare a ochilor decât lucrătorii portuari”.
Dacă timp de 25 de ani FNSP a fost, un tot unitar în ceea ce privește sindicalismul portuar, acum federația s-a făcut praf! Peste 60% din sindicatele care făceau parte din FNSP s-au retras tocmai din cauza situației bizare în care au ajuns. Cu toate astea, Burlacu &Company (ce a mai rămas din federație) o ține înainte cu manifestațiile: mai nou s-a întors împotriva conducerii CN APMC.
Și în cazul acesta, putem bănui cine este în spatele „combinației” galbene!

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top