Fără categorie

Ziua Mondială a Biodiversităţii: Mii de oameni intră în contact cu natura graţie campaniei UE

Mâine este Ziua Mondială a Biodiversităţii şi, în ciuda eforturilor depuse în întreaga lume, studiile arată că biodiversitatea – bogata varietate a vieţii de pe planeta noastră – se reduce în ritm alarmant. O campanie inovatoare a UE destinată să evidenţieze acest mesaj se bucură actualmente de participarea a mii de oameni din întreaga Uniune Europeană şi din afara ei. Jumătate de milion de vizitatori au accesat deja site-ul web al campaniei, în timp ce peste 56 000 de persoane şi-au exprimat sprijinul pentru campanie pe Facebook. Comisia marchează Ziua Mondială a Biodiversităţii printr-o serie de evenimente ce se vor desfăşura în şase ţări ţintă: Spania, Țările de Jos, Bulgaria, România, Polonia şi Italia.

Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat: „Sunt plăcut impresionat de modul în care această campanie captează imaginaţia oamenilor. Este de datoria noastră să menţinem această dinamică şi să traducem acest interes în fapte şi politici concrete, pentru a salv…

Mâine este Ziua Mondială a Biodiversităţii şi, în ciuda eforturilor depuse în întreaga lume, studiile arată că biodiversitatea – bogata varietate a vieţii de pe planeta noastră – se reduce în ritm alarmant. O campanie inovatoare a UE destinată să evidenţieze acest mesaj se bucură actualmente de participarea a mii de oameni din întreaga Uniune Europeană şi din afara ei. Jumătate de milion de vizitatori au accesat deja site-ul web al campaniei, în timp ce peste 56 000 de persoane şi-au exprimat sprijinul pentru campanie pe Facebook. Comisia marchează Ziua Mondială a Biodiversităţii printr-o serie de evenimente ce se vor desfăşura în şase ţări ţintă: Spania, Țările de Jos, Bulgaria, România, Polonia şi Italia.

Comisarul european pentru mediu, Janez Potočnik, a declarat: „Sunt plăcut impresionat de modul în care această campanie captează imaginaţia oamenilor. Este de datoria noastră să menţinem această dinamică şi să traducem acest interes în fapte şi politici concrete, pentru a salvgarda bogata varietate a vieţii pe Pământ.”

Campania captează atenţia opiniei publice

Oameni de toate vârstele intră în contact cu natura prin intermediul site-ului web interactiv dedicat campaniei privind biodiversitatea şi al reţelelor sociale. În primele şase săptămâni ale campaniei, site-ul web, disponibil în toate limbile UE, a înregistrat peste 550 000 de vizualizări, numărul acestora crescând zilnic. Aproximativ 56 000 de oameni din peste 120 de ţări şi-au exprimat sprijinul pe paginile Facebook dedicate biodiversităţii.

Având ca slogan, „Biodiversitatea – o chestiune care ne priveşte pe toţi”, campania intenţionează să sensibilizeze populaţia cu privire la problema declinului biodiversităţii şi să ilustreze implicaţiile acestui declin asupra vieţii noastre de zi cu zi.

Campania are o componentă educativă, care expune beneficiile aduse de biodiversitate, punând accentul mai ales pe ideea de servicii ecosistemice şi pe pericolele generate de dispariţia lor. Tema care revine mereu este ideea conexiunii şi a interdependenţei.

Cel mai recent element adăugat este un videoclip impresionant, care transmite un mesaj puternic referitor la necesitatea urgentă de a lua măsuri. Scopul videoclipului este de a evidenţia modul în care pierderea unei singure verigi, oricât de insignifiante, din lanţul vieţii, poate distruge întregul echilibru al naturii.

Campania se axează în special pe ţări în care se consideră că este extrem de necesar să se ia măsuri în acest sens. În Spania, Țările de Jos, Bulgaria, România, Polonia şi Italia au avut loc lansări de succes ale campaniei, în cadrul cărora s-au desfăşurat evenimente în domeniul relaţiilor publice şi activităţi de artă urbană. În toate cele şase ţări ţintă, festivităţile ocazionate de Ziua Mondială a Biodiversităţii vor include şi activităţi familiale.

De la sensibilizare la acţiune

Pe lângă obiectivul sensibilizării cetăţenilor, campania vizează totodată să îi facă pe aceştia mai conştienţi de rolul pe care îl pot juca în încetinirea şi prevenirea declinului biodiversităţii. Campania are drept scop să determine populaţia să acţioneze – pe cont propriu sau în cadrul unor proiecte – pentru a proteja şi a avea grijă de natură.

Site-ul web a reuşit deja să trezească interesul opiniei publice de a se informa cu privire la modalitatea în care omul interacţionează cu natura. Pe lângă familiarizarea cu o serie de organisme şi specii vii, publicul îşi poate crea propria imagine biodiversificată pe Facebook.

Se speră că, aflând mai multe despre natura pe care atât de rar o apreciem la justa sa valoare, vom învăţa să o ocrotim cu mai multă grijă.

O nouă aplicaţie de vizionare pentru Natura 2000

Cu sprijinul Agenţiei Europene de Mediu (AEM), Comisia Europeană a lansat un nou instrument IT destinat să familiarizeze publicul cu ceea ce înseamnă Natura 2000, reţeaua de referinţă a ariilor protejate.

Natura 2000 este principalul instrument de protejare a biodiversităţii în Uniunea Europeană. Este cea mai amplă reţea ecologică de arii protejate din lume, fiind formată din peste 25 000 de situri şi cuprinzând 17% din teritoriul terestru al UE. Natura 2000 vizează să asigure supravieţuirea celor mai valoroase specii şi habitate ale Europei şi să salvgardeze numeroase servicii ecosistemice.

Graţie tehnologiei GIS (Sistemul de informaţii geografice), aplicaţia de vizionare interactivă le permite utilizatorilor să găsească siturile şi informaţiile conexe referitoare la speciile şi habitatele care îi interesează, folosind hărţi rutiere, fotografii, imagini din satelit şi documente de referinţă privind regiunile respective. Acest instrument vizează sensibilizarea publicului larg şi constituie un instrument util pentru dezvoltatori, responsabilii cu planificarea teritorială, proprietarii de terenuri, autorităţile guvernamentale, ONG-uri şi cercetători.

Pentru informaţii suplimentare referitoare la modul de utilizare a aplicaţiei de vizualizare, vizitaţi http://ec.europa.eu/environment/nature/index_en.htm

Site-ul web al campaniei şi videoclipul se găsesc la adresa: www.weareallinthistogether.eu

 

SURSA: COMISIA EUROPEANĂ

Actualitate

To Top