Opinii

Stațiunea Eforie- promovare puternică pe bani europeni

În ziua de 6 septembrie, la Eforie, s-a anunțat finalizarea proiectului cu titlul ”Promovarea activităţilor de marketing şi a produselor specifice destinaţiei turistice Eforie”, proiect finanțat în cadrul Programului Operațional Regional 2007 – 2013.
Valoarea totală a proiectului implementat este de 776.488,29 lei, la care se adaugă TVA, iar
contribuția beneficiarului este de 2% din valoarea cheltuielilor eligibile. Obiectivul general al proiectului a constat în dezvoltarea durabilă a turismului din Regiunea de Dezvoltare Sud-Est, prin promovarea produselor turistice cu specific local şi a activităţilor de marketing turistic, în timp ce obiectivul specific al proiectului s-a referit la promovarea la nivel naţional a produselor turistice specifice destinaţiei turistice Eforie în scopul creşterii numărul turiştilor şi creării de noi locuri de muncă.

Grupul ţintă al proiectului a fost stabilit la turiştii români şi străini care au vizitat și vor vizita staţiunile Eforie Nord şi Eforie Sud în perioada 2012 – 2015, la sfârşitul perioadei de implementare a proiectului, turiști care au avut și vor avea în continuare prilejul de a afla mai
multe informații despre resursele turistice ale celor două stațiuni, despre istoria orașului și despre evenimentele care au loc în Eforie.
În cadrul proiectului au fost promovate la nivel național patru resurse turistice naturale și antropice din orașul Eforie: nămolul sapropelic, apa mării, bioclimatul marin şi ansamblul de statui şi monumente cultural-istorice. Au fost organizate două evenimente de anvergură – ”Euforia Euforiei” (în luna august 2012) și ”Balneo-Turism la Eforie” (în luna mai 2013), organizându-se totodată primul Congres Medical, dedicat resurselor balneare, de pe litoralul Mării Negre. În total, în cadrul celor două evenimente s-au desfășurat 18 sub-evenimente, printre care: celebrarea a 112 ani de la atestarea
documentară a orașului Eforie, concerte de muzică, pop-rock și folclor, concursuri pe plajă, Regatta Mării Negre, tabăra națională de fotografie, concurs internațional de șah, Antica – târgul colecționarilor de antichități, diversitate culturală și etnică, expoziții de foto și expoziții cu mărturii ale turiștilor care au vizitat orașul Eforie sau ateliere de creație și activități educative pentru copii. De asemenea, au fost produse și difuzate la nivel național patru spot-uri audio-video și emisiuni TV, au fost realizate și distribuite 28.285 de pliante, broşuri și materiale promoţionale. Totodată, au fost create două locuri de muncă, iar orașul Eforie a participat la patru târguri de turism la nivel național. Toate aceste acțiuni de promovare a resurselor turistice pe care le deține orașul Eforie duc la creștere prognozată a numărului de turiști cu aproximativ 17% până în anul 2014, comparativ cu anul 2008. Proiectul s-a desfăşurat pe o perioadă de 30 de luni.

Actualitate

To Top