Fără categorie

Producatorii de autoturisme risca sa fie amendati de UE daca nu reduc emisiile de CO2 pana in 2012

Comisia a adoptat la 19 decembrie 2007 o propunere de Regulament care stabileste sanctiuni financiare pentru constructorii de autoturisme care nu ating pana in 2012 tintele de reducere a emisiilor de CO2 ca medie a automobilelor produse. Comisia vizeaza o abordare integrata in vederea atingerii obiectivului comunitar de 120g/km pentru media parcului de automobile noi pânã în 2012 prin actiuni combinate ale statelor membre si ale UE. Nivelul actual al emisiilor ca medie se situeaza in jurul valorii de 160g/km. Propunerea legislativa stabileste reducerea nivelului de emisii la 130g/km prin imbunatatirea tehnologiei motoarelor, acompaniata de o reducere suplimentara de 10g/km prin alte imbunatatiri tehnologice si printr-o utilizare sporita a biocombustibililor. Imbunatatirile tehnologice se refera la stabilirea unor cerinte minime pentru eficienta sistemelor de aer conditionat, montarea obligatorie a unor sisteme fiabile de monitorizare a presiunii pneurilor precum si…

Comisia a adoptat la 19 decembrie 2007 o propunere de Regulament care stabileste sanctiuni financiare pentru constructorii de autoturisme care nu ating pana in 2012 tintele de reducere a emisiilor de CO2 ca medie a automobilelor produse. Comisia vizeaza o abordare integrata in vederea atingerii obiectivului comunitar de 120g/km pentru media parcului de automobile noi pânã în 2012 prin actiuni combinate ale statelor membre si ale UE. Nivelul actual al emisiilor ca medie se situeaza in jurul valorii de 160g/km. Propunerea legislativa stabileste reducerea nivelului de emisii la 130g/km prin imbunatatirea tehnologiei motoarelor, acompaniata de o reducere suplimentara de 10g/km prin alte imbunatatiri tehnologice si printr-o utilizare sporita a biocombustibililor. Imbunatatirile tehnologice se refera la stabilirea unor cerinte minime pentru eficienta sistemelor de aer conditionat, montarea obligatorie a unor sisteme fiabile de monitorizare a presiunii pneurilor precum si stabilirea unor limite maxime de rezistenta la rulare a pneurilor, utilizarea indicatoarelor de schimbare a vitezelor, avand in vedere masura in care aceste dispozitive sunt folosite de consumatori in conditii reale de conducere.Sistemul de penalitati va functiona pentru perioada 2012 – 2015 fiind calculat in functie de numarul de g/Km situat deasupra valorii limita impusa inmultit cu numarul de autovehicule vandute. Nivelul sanctiunilor pecuniare va fi de 20 € pe g/km in 2012, 35 € pe g/km in 2013, 60 € pe g/km in 2014 si 95 € pe g/km in 2015. Aplicarea acestor penalitati va incuraja producatorii de autoturisme sa investeasca in cercetare si inovare pentru a reduce nivelul de emisii. Producatorii pot forma aliante intr-un mod deschis, transparent si nediscriminatoriu pentru a atinge tintele impuse. Monitorizarea progreselor realizate de producatori se va face anual pe baza datelor referitoare la inregistrarile de autoturisme noi.Comisia apreciaza ca adoptarea propunerii va conduce la reducerea cu 19% a emisiilor de CO2 provenite din transportul auto la nivelul UE. De asemenea, propunerea constituie o solutie echilibrata din punct de vedere al protectiei mediului, al competitivitatii industriei europene de automobile si, respectiv, al consumatorilor. Din perspectiva acestora din urma trebuie precizat ca aplicarea acestui act normativ va conduce la reduceri importante ale consumului de carburanti, cu implicatii financiare ce vor compensa cresterile de pret datorate necesitatii imbunatatirii performantelor tehnologice. „Ce este important de subliniat, ca propunerea Comisiei privind reducerea emisiilor la autoturisme este doar unul dintre elementele Strategiei Comunitatii de reducere a emisiilor de CO2 provenite de la autoturisme si vehicule utilitare usoare. Masurile preconizate au multiple efecte asupra altor politici comunitare. Reducerea emisiilor de CO2 se traduce intr-un consum mai mic de combustibil ceea ce inseamna o economie pentru conducatorii auto dar si reducerea dependentei UE de combustibilii fosili. De asemenea, utilizarea sporita a biocombustibililor si modificarea normelor cu privire la calitatea benzinei si a motorinei vor face autovehiculele mai curate si mai putin nocive pentru sanatatea oamenilor mai ales in aglomeratiile urbane.

Si statele membre au sarcina de a contribui la efortul de reducere a emisiilor provenite din transportul auto prin folosirea instrumentelor fiscale, prin adaptarea infrastructurii si printr-un management inteligent al traficului. De asemenea autoritatile publice vor trebui sa tina cont in viitor de performantele ecologice ale autovehiculelor in stabilirea conditiilor pentru achizitiile publice. In ceea ce priveste consumatorii, acestia vor fi informati cu privire la impactul asupra mediului prin oferirea unor informatii detaliate despre prestatia ecologica a automobilelor si incurajati sa adopte un stil de conducere prietenos cu mediul” declara Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.

Romania sprijina obiectivul reducerii emisiilor de CO2 provenite de la autovehicule fara ca punerea in aplicare a noii reglementari comunitare sa determine cresteri de pret semnificative ale autoturismelor mici si medii, astfel incat consumatorii cu venituri reduse sa fie penalizati în favoarea cumparatorilor de vehicule mari. Romania considera ca elementul cheie pentru atingerea obiectivelor propuse il reprezinta innoirea parcului auto în toate statele membre si orientarea consumatorilor spre autoturismele cele mai putin poluante, indiferent de puterea de cumparare a cetatenilor.

Masuri suplimentare pentru reducerea nivelului de emisii CO2 provenind de la autovehicule:

Reducerea nivelului de emisii CO2 provenind de la autovehicule la 130g/km prin imbunatatirea tehnologiei motoarelor, acompaniata de o reducere de 10g/km, sau echivalentul acesteia, dacă va fi necesar din punct de vedere tehnic, prin alte imbunatatiri tehnologice si printr-o utilizare sporita a biocombustibililor, in special prin:

· stabilirea unor cerinte minime pentru eficienta sistemelor de aer conditionat;
· montarea obligatorie a unor sisteme fiabile de monitorizare a presiunii pneurilor
· stabilirea unor limite maxime de rezistenta la rulare a pneurilor in cadrul UE pentru pneurile autoturismelor si vehiculelor utilitare usoare;
· utilizarea indicatoarelor de schimbare a vitezelor, avand in vedere masura in care aceste dispozitive sunt folosite de consumatori in conditii reale de conducere;
· progresul eficientei combustibililor vehiculelor utilitare usoare (camionete) in obiectivul atingerii a 175g/km CO2 pana in 2012 si 160g/km CO2 pana in 2015;
· utilizarea crescuta a biocombustibililor pentru maximizarea prestatiilor privind mediul.

Strategia Comisiei de reducere a emisiilor de CO2 incurajeza eforturile suplimentare prin alte mijloace ce tin de:

statele membre:
· impozitarea cu privire la CO2 si alte stimulente fiscale;
· infrastructura si managementul traficului;
· considerarea emisiilor de CO2 la autovehicule in stabilirea conditiilor pentru achizitiile publice.

de consumatori:
· conduita la volan (eco-driving)
· informarea cetatenilor cu privire la impactul asupra mediului.

Pentru mai multe detalii se pot accesa urmatoarele adrese de internet:

http://www.ec.europa.eu/environment/co2/co2_home.htm

http://www.ec.europa.eu/environment/co2/pdf/co2_cars_proposal.pdf

http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=COM:2007:0019:FIN:RO:PDF

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top