Reorganizarea creşte cheltuielile
Desfiinţarea Trezoreriei din Negru Vodă a adus numai bătăi de cap angajaţilor din Primăria Cerchezu. Începând cu 1 iulie a.c., contabila şi primarul Ion Constantinescu trebuie să depună actele şi să dea cu subsemnatul pentru orice chichiţă la Trezoreria din Mangalia. Desfiinţarea trezoreriilor face parte din procesul de reorganizare administrativ-teritorială, blamat de majoritatea primarilor constănţeni. Alături de Trezoreria din Negru Vodă, au mai fost desfiinţate cele din Ovidiu, Cernavodă, Techirghiol, Murfatlar şi Cogealac.
Un articol de Andreea PAVEL
Cel puţin teoretic, procesul de reorganizare este implementat pentru a reduce cheltuielile bugetare. În practică, însă, lucrurile stau exact invers. Am discutat cu primarul comunei Cerchezu şi cu şefa departamentului de contabilitate din cadrul administraţiei publice locale. Aceştia ne-au povestit că, în fapt, cheltuielile primăriei vor creşte, din cauza desfiinţării Trezoreriei din Negru Vodă. “În primul rând este vorba de cota de carburant care, după cum bine ştiţi, e foarte mică, comparativ cu drumurile pe care trebuie să le facem lunar. La Negru Vodă, la trezorerie, mergeam doar o dată pe lună. Acum trebuie să mergem de două ori, pentru că ne cheamă o dată ca să ne verifice documentaţia, iar a doua oară suntem chemaţi ca să efectuăm plăţile. Este inutil, nu înţelegem de ce se procedează aşa, dar ne conformăm, pentru că altceva nu avem ce să facem”, ne-a declarat contabila primăriei.
Birocraţie sporită, descentralizare zero
Angajaţii primăriei au acum mult mai mult de muncă, având în vedere că birocraţia a crescut, o dată cu desfiinţarea Trezoreriei din Negru Vodă. “Acum ne cer orice chichiţă, orice hârtie, ne verifică de nu-ştiu-câte ori, de parcă am face greşeli. Păi, dacă făceam greşeli, până acum, de atâţia ani, nu le descopereau cei de la Curtea de Conturi, sau de la Trezoreria Negru Vodă? Nu fac altceva decât să crească birocraţia, să ne pună să muncim mult mai mult, inutil. După ce că suntem şi-aşa puţini angajaţi…”, a adăugat contabila primăriei. Primarul Ion Constantinescu ne-a vorbit despre presupusa descentralizare, care nu se pune în practică, atât timp cât, conform noilor reguli de la Trezorerie, primarului îi este îngrădită funcţia de coordonator de credite. “Nu înţeleg de ce trebuie să le duc, lunar, toate facturile primite de la furnizori, pentru că eu sunt coordonatorul de credite. Până la urmă, în această situaţie nu mai e vorba de nici o descentralizare”, a declarat primarul comunei Cerchezu.