Actualitate

Asociaţia Pro Infrastructură: Cerem, a mia oară, o pregătire temeinică și profesionistă a proiectelor derulate de CNAIR

Asociația Pro Infrastructură, asociație de drept privat ce promite să aducă transparență în dezvoltarea infrastructurii în România, susţine într-o postare pe o reţea de socializare că studiile de teren pentru autostrăzi sunt vechi și nu respectă standardele experților europeni. Din această cauză, mai spun ei, există blocaje sau rezilieri de contracte în infrastructura românească.
„Am spus de nenumărate ori cât de importante sunt studiile de teren pentru autostrăzi, în special forajele și investigațiile geotehnice în zonele cu relief dificil. O pregătire proastă, care nu dă o imagine corectă a solului și a soluțiilor tehnice necesare, a dus la blocaje, întârzieri cu anii, numeroase claim-uri (revendicări) ale constructorilor și, în final, la foarte multe rezilieri de contracte. Mai simplu: avem autostrăzi doar pe hârtie, nu și în teren. V-am atașat mai jos două fotografii surprinse săptămâna trecută pe traseul viitorului lot 4 al Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești. Tronsonul a fost scos la licitație în 09.03.2019. Investigațiile geotehnice vechi, din 2008, au fost aspru criticate de experții europeni. Însă Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere nu i-a băgat în seamă și a pus în documentație controversatele studii. Evident, companiile care vor să participe la licitație nu au deloc încredere în ele, așa că au ieșit pe traseu să-și facă propriile foraje (ce vedeți în poze), pentru a ști exact ce trebuie să oferteze. Cerem, a mia oară, o pregătire temeinică și profesionistă a proiectelor derulate de CNAIR, astfel încât încrederea mediului privat în cel public să revină la cote normale. Doar așa vom putea atrage în țară constructorii mondiali de top”, arată asociaţia Pro Infrastructură.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top