Fără categorie

Apel către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Cluj-Napoca

scroll

 

scroll

FacebookTwitterE-mail

 

Apel către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Cluj-Napoca

02/11/2011

APEL 2011 către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Cluj-Napoca

Noi, cetăţeni ai municipiului Cluj-Napoca, dorind să avem un oraş cu un sistem modern de mobilitate urbană, axată cât mai puţin pe autoturisme şi cât mai mult pe transport public, deplasare pietonală şi circulaţie biciclistică, văzând că în ultimii doi ani Primăria clujeană a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte puţin din ce a promis şi s-a şi aprobat în trecut iar puţinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu aşa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele străzii Horea şi Căii Dorobanţilor, îngustarea în 2010 a pistei de pe str. Universităţii şi în 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiinţarea pistei de pe al. Stadion ş…

 

scroll

FacebookTwitterE-mail

 

Apel către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Cluj-Napoca

02/11/2011

APEL 2011 către autorităţile locale pentru promovarea utilizării bicicletei ca mijloc de transport în Cluj-Napoca

Noi, cetăţeni ai municipiului Cluj-Napoca, dorind să avem un oraş cu un sistem modern de mobilitate urbană, axată cât mai puţin pe autoturisme şi cât mai mult pe transport public, deplasare pietonală şi circulaţie biciclistică, văzând că în ultimii doi ani Primăria clujeană a realizat concret pe linie de infrastructuri biciclistice foarte puţin din ce a promis şi s-a şi aprobat în trecut iar puţinul realizat a fost foarte prost calitativ (de exemplu aşa-zisele piste de biciclete trasate abuziv pe trotuarele străzii Horea şi Căii Dorobanţilor, îngustarea în 2010 a pistei de pe str. Universităţii şi în 2011 a celei de pe str.A.Iancu, desfiinţarea pistei de pe al. Stadion şi str.Uzinei Electrice, nerefacerea marcajelor reprezentând unele spaţii de acumulare sau treceri pentru biciclete, păstrarea unor semnalizări rutiere greşite), constatând că proiectele elaborate sunt inadecvate (de exemplu compoenta de piste de biciclete din proiectul de bike-sharing) şi implementarea lor mereu tergiversată (de exemplu adoptarea noului PUG, punerea în practică a proiectului de bike-sharing şi noi piste); remarcând că în continuare autorităţile locale manifestă insuficientă transparenţă şi nu respectă integral legislaţia de acces public la informaţii şi participare publică la luarea deciziilor, reiterând că bicicleta este o parte a soluţiei, fiind un vehicul ecologic, eficient energetic, suficient de comod şi rapid, care ocupă puţin spaţiu, nu face zgomot, nu emite noxe şi are un efect benefic asupra sănătăţii celor care îl folosesc în mod regulat,

SOLICITĂM DIN NOU

autorităţilor locale clujene:

1. Realizarea unei reţele coerente de piste şi alte căi de comunicaţie specifice pentru biciclete în întregul oraş. Dar nu oricum, ci:

– de calitate adecvată (de exemplu respectând lăţimea de minim 1,50 metri pe sens plus spaţii de siguranţă, marcare şi semaforizare corespunzătoare, ridicarea maşinilor care le blochează etc.)

– care să nu ia din puţinul spaţiu ce a mai rămas pietonilor sau din spaţiile verzi (ci din cele folosite acum de maşini sau ocupate cu panouri publicitare, tonete etc.)

– care să se realizeze acolo unde este cea mai mare nevoie de ele, nu unde e mai uşor sau ieftin (trebuind să se înceapă prin interconectarea zonelor de maxim interes, cum sunt zona centrală, principalele cartiere, zonele comerciale şi de agrement, marile unităţi de învăţământ şi industriale).

2. Realizarea de rastele şi alte facilităţi adecvate de parcare în siguranţă a bicicletelor (în toate zonele de interes public, precum şi în cartierele de blocuri, campusurile universitare şi alte zone unde parcarea lor în siguranţă este acum o mare problemă);

3. Deschiderea pentru traficul bicicletelor în ambele sensuri a străzilor care au la ora actuală regim de sens unic şi exceptarea bicicletelor de la alte restricţii de circulaţie sau staţionare impuse pentru vehicule, cum sunt benzile rezervate pentru transportul în comun sau aleile şi străzile pietonale.

4. Descurajarea utilizării autoturismelor, extinderea zonelor pietonale, implementarea adecvată a regulilor de aprovizionare şi acces pentru traficul greu, degajarea trotuarelor şi spaţiilor verzi de autovehicule şi construcţii şi redarea, către cetăţeni, a spaţiului public.

Apel lansat de Clubul de Cicloturism NAPOCA în 27 octombrie 2011 cu ocazia celei de-a 50-a ediţii a marşului lunar al bicicliştilor clujeni, deschis pentru semnare către toţi locuitorii municipiului Cluj-Napoca.

Contact CCN: 0744-576836, [email protected] www.ccn.ro www.reactieinlant.ro

FacebookTwitterE-mail

Autor: Clubul de Cicloturism „Napoca” (CCN)

Guvernare, administrativ   Infrastructura, transporturi   Mediul inconjurator   Social

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top