În cadrul unei consultări publice lansate astăzi, Comisia Europeană solicită un punct de vedere întreprinzătorilor, consumatorilor, operatorilor de telecomunicaţii şi autorităţilor publice, în privinţa beneficiilor unui sistem care să permită întreprinderilor să utilizeze acelaşi număr de telefon în toate statele membre ale UE. Acest număr unic de telefon la nivelul UE ar putea consolida piaţa unică, după cum se subliniază în agenda digitală pentru Europa (a se vedea MEMO/10/199 IP/10/581, şi MEMO/10/200). Un număr unic la nivelul UE ar putea ajuta întreprinderile europene să ofere vânzări transfrontaliere mai uşor şi să faciliteze accesul la servicii post-vânzare şi servicii de informaţii pentru clienţi, indiferent de statul membru în care se află clientul.
Consultarea se va desfăşura până la 28 februarie 2011.
Neelie Kroes, Vice-preşedinte al Comisiei Europene pentru Agenda digitală, a declarat: „Astăzi, întreprinderile sunt obligate să aibă un număr de telefon separat …
În cadrul unei consultări publice lansate astăzi, Comisia Europeană solicită un punct de vedere întreprinzătorilor, consumatorilor, operatorilor de telecomunicaţii şi autorităţilor publice, în privinţa beneficiilor unui sistem care să permită întreprinderilor să utilizeze acelaşi număr de telefon în toate statele membre ale UE. Acest număr unic de telefon la nivelul UE ar putea consolida piaţa unică, după cum se subliniază în agenda digitală pentru Europa (a se vedea MEMO/10/199 IP/10/581, şi MEMO/10/200). Un număr unic la nivelul UE ar putea ajuta întreprinderile europene să ofere vânzări transfrontaliere mai uşor şi să faciliteze accesul la servicii post-vânzare şi servicii de informaţii pentru clienţi, indiferent de statul membru în care se află clientul.
Consultarea se va desfăşura până la 28 februarie 2011.
Neelie Kroes, Vice-preşedinte al Comisiei Europene pentru Agenda digitală, a declarat: „Astăzi, întreprinderile sunt obligate să aibă un număr de telefon separat în fiecare stat membru în cazul în care clienţii trebuie să îi contacteze. Acest lucru face dificilă dezvoltarea serviciilor la nivelul UE. pentru clienţii lor. Indemn toate părţile interesate să ne ajute să formulăm o politică care se adresează nevoilor întreprinderilor şi oferă acces mai convenabil pentru consumatori. „
În prezent, nu există nici un număr unic la nivelul UE disponibil pentru întreprinderile care doresc să fie accesibile dincolo de frontiere. În schimb, companiile au nevoie să se bazeze pe telefoanele naţionale, cum ar fi cele care încep cu 0800- în fiecare stat membru în care îşi desfăşoară activitatea. Acest lucru conduce la costuri suplimentare pentru întreprinderi şi pentru consumatori şi îngreunează dezvoltarea pieţei unice a UE.
Consultarea Comisiei pune întrebări pe fragmentarea pieţei, posibilele căi de a armoniza numere de telefon, cererile pieţei pentru viitor şi de gestionare a numerelor. Respondenţii sunt invitaţi să trimită opiniile cu privire la politica de numerotare, care ar contribui cel mai bine la dezvoltarea pieţei unice până la 28 februarie 2011.
Comisia va analiza răspunsurile la consultare şi va lua apoi o decizie care să evidenţieze cele mai adecvate abordări a politicii de numerotare pentru a consolida piaţa unică.
Pentru mai multe informaţii click aici
Sursa:CE
