Toți cei 9400 de elevi ai municipiului Tulcea, din învățământul primar, gimnazial, profesional și liceal, vor beneficia de testare inițială standardizată, în funcție de nivelul de școlarizare, la limba română, matematică sau istorie, printr-un contract în valoare de 27.965 Lei (inclusiv TVA), încheiat de Primăria Tulcea cu BRIO Teste educaționale SRL.
“Ca primar, (fost) profesor, dar mai ales ca părinte, cred că acesta e momentul în care ne vom putea uita, cu atenție, pe locurile în care putem lucra, alături de toți colegii profesori, pentru ca elevilor din Municipiul Tulcea să le fie mai bine, iar achizițiile lor educaționale să fie astfel accelerate.
Mulțumesc pentru disponibilitate și implicare, precum și pentru promisiunea de suport pe întreg parcursul acestei acțiuni partenerilor de la Brio.ro.
Aștept, cu interes și curiozitate, rapoartele la nivel de școală și de municipiu, pentru a elabora, împreună cu cei implicați, strategiile corecte de creștere, bazate pe date”, a transmis primarul Municipiului Tulcea, Ștefan Ilie.
Cele 18.800 de teste, câte două pentru fiecare elev, reprezintă:
Pentru elevi:
– O evaluare corectă, cuantificabilă și comparabilă, care va prezenta progresul elevului pe parcursul învățării. Aceste teste nu reprezintă „încă un examen”, ci un punct în care, având un diagnostic corect, putem începe să acționăm corect, personalizat pentru fiecare dintre elevii testați.
– Feedback consistent, în timp real, care poate fi transpus în acțiuni remediale, direcționate spre nevoile individuale identificate.
Pentru profesori:
– Instrument extern validat, care poate susține evaluarea proprie și mai mult, un sprijn în pregătirea fișelor de progres individual pentru fiecare copil, necesare conform noului ROFUIP.
– O modalitate de a identifica nevoile de învățare, lacunele, pentru a individualiza și focaliza acțiunile remediale.
– Un mod de a economisi timpul dedicat creării de itemi de testare și de corectare, timp ce poate fi investit în alte acțiuni pedagogice personalizate.
– Un mod de a realiza evaluări comparative (interne și externe) pe anumite competențe, variind nivelurile de dificultate (learning by testing).
Pentru părinți:
– Feedback pe rezultatele reale ale învățării, inclusiv o monitorizare a progresului școlar.
– Un diagnostic extern și serios asupra achizițiilor educaționale ale copilului și asupra eficienței actului educațional pe tot parcursul acestuia.
Lista școlilor în care se va realiza testarea
În luna octombrie testarea inițială se va realiza, cu sprijinul Inspectoratul Școlar Județean Tulcea, în școlile:
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,ALEXANDRU CIUCURENCU’’ – 897 elevi;
COLEGIUL ,,SPIRU HARET’’ TULCEA – 787 elevi;
LICEUL TEORETIC ,,ION CREANGĂ – 784 elevi;
LICEUL TEORETIC ,,GRIGORE MOISIL – 729 elevi;
COLEGIUL ECONOMIC ,,DELTA DUNĂRII’’ – 711 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,ELENA DOAMNA “ – 679 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ NR.12 – 580 elevi;
LICEUL TEHNOLOGIC ,,HENRI COANDĂ’’ – 558 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,, ION LUCA CARAGIALE” – 456 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,CONSTANTIN GĂVENEA” – 452 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,NIFON BĂLĂȘESCU” – 410 elevi;
LICEUL TEHNOLOGIC ,,BRAD SEGAL” – 405 elevi;
LICEUL TEHNOLOGIC ,, ANGHEL SALIGNY” – 401 elevi;
LICEUL DE ARTE ,, GEORGE GEORGESCU” – 400 elevi;
LICEUL TEHNOLOGIC AGRICOL ,,NICOLAE CORNĂȚEANU” – 329 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,IOAN NENIȚESCU” – 241 elevi;
ȘCOALA PROFESIONALĂ ,,DANUBIUS” – 236 elevi;
ȘCOALA GIMNAZIALĂ ,,GRIGOREANTIPA” – 174 elevi;
SEMINARUL TEOLOGIC ORTODOX ,,SF.IOAN CASIAN” – 77 elevi;
ȘCOALA PRIMARA NR.9 TULCEA – 69 elevi;
LICEUL TEHNOLOGIC ,,ION MINCU’’ – 25 elevi;
Ca să știm ce trebuie să reparăm, trebuie să știm cum stăm. Acesta este principiul pe care m-am ghidat în toate domeniile în care m-am implicat în viața municipiului.
Educația elevilor trebuie să fie prioritară pentru toate autoritățile, deoarece viitorul, în care ne punem cele mai multe speranțe, nu are nicio șansă dacă nivelul educațional al copiilor noștri va fi unul scăzut. Și dacă orașul va fi văzut doar ca un punct din care plecăm spre alte zări, mai bune, nu vom progresa niciodată.
E datoria noastră, a autorităților locale, să fim sprijin tuturor celor implicați în actul educațional cu instrumente care să le simplifice munca, dar și cu construcția unui mediu școlar prietenos, în care actorii actului educațional – în egală măsură profesorii, părinții și copiii să se poată concentra pe achizițiile educaționale”, a mai spus primarul Municipiului Tulcea.