Fără categorie

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori

09/15/2009Divizia Powertrain oferă portofoliul complet de soluţii pentru motorul cu ardere internă. Soluţii de sistem pentru mai multă eficienţă a lanţului cinematic

Regensburg, 15 septembrie 2009.În ciuda tuturor progreselor obţinute la electrificarea lanţului cinematic, motorul cu ardere internă va fi încă mulţi ani de acum încolo mecanismul de propulsie dominant pentru autovehicule.

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Continental, Divizia Powertrain: Euro 6 şi reducerea emisiilor de CO2: Tehnologii noi pentru provocările anilor care urmează.

Cu atât mai mari sunt provocările industriei auto: consumul trebuie redus, deoarece tot mai mulţi clienţi caută autovehicule cu consum scăzut iar poluarea mediului înconjurător cu emisii de CO2 trebuie redusă semnificativ şi în plus legislaţia referitoare la emisiile de gaze arse se înăspreşte peste tot în lume. Divizia Powertrain a subantreprenorului auto Continental Automotive Group prezintă o multitudine de noi componente şi sisteme, care ajută producătorii de a…

09/15/2009Divizia Powertrain oferă portofoliul complet de soluţii pentru motorul cu ardere internă. Soluţii de sistem pentru mai multă eficienţă a lanţului cinematic

Regensburg, 15 septembrie 2009.În ciuda tuturor progreselor obţinute la electrificarea lanţului cinematic, motorul cu ardere internă va fi încă mulţi ani de acum încolo mecanismul de propulsie dominant pentru autovehicule.

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Continental, Divizia Powertrain: Euro 6 şi reducerea emisiilor de CO2: Tehnologii noi pentru provocările anilor care urmează.

Cu atât mai mari sunt provocările industriei auto: consumul trebuie redus, deoarece tot mai mulţi clienţi caută autovehicule cu consum scăzut iar poluarea mediului înconjurător cu emisii de CO2 trebuie redusă semnificativ şi în plus legislaţia referitoare la emisiile de gaze arse se înăspreşte peste tot în lume. Divizia Powertrain a subantreprenorului auto Continental Automotive Group prezintă o multitudine de noi componente şi sisteme, care ajută producătorii de automobile să îndeplinească aceste obiective. „De la alimentarea cu combustibil a motorului şi până la senzorii de gaze de eşapament, Continental Powertrain oferă un portofoliu complet de soluţii pentru motorul cu ardere internă“, a declarat Axel-Joachim Maschka, directorul Business Unit Engine Systems. Continental nu este numai lider în domeniul componentelor individuale, ca de exemplu alimentarea cu carburant, sisteme de injecţie, unităţi de comandă pentru motor şi transmisie, senzori sau actuatori, ci înainte de toate deţine competenţa necesară pentru îmbinarea acestor tehnologii şi dezvoltarea soluţiilor.

Alimentarea cu carburanţi în funcţie de necesar: reducerea emisiilor de CO2încă din rezervor

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Alimentarea cu carburanţi în funcţie de necesar: O noutate la unităţile pentru transportul carburantului produse de Continental este un sistem electronic de comandă integrat în flanşă.

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

O noutate la unităţile pentru transportul carburantului produse de Continental este un sistem electronic de comandă integrat în flanşă care poate comanda atât pompe DC cât şi pompe EC. În timp ce la unităţile tradiţionale de transport pompa de carburant lucrează permanent cu o turaţie fixă, această versiune inovativă, care ocupă acelaşi spaţiu constructiv, comunică cu unitatea de comandă a motorului şi reglează turaţia pompei în funcţie de necesarul de carburant al motorului. În felul acesta se economiseşte energie electrică, ceea ce înseamnă reducerea consumului de carburant şi a emisiilor CO2. În funcţie de stilul individual de a conduce şi motorizarea autovehiculului se pot obţine economii de unul până la două grame de CO2 pe kilometru. Alimentarea cu carburant în funcţie de necesar este disponibilă atât pentru motoarele diesel cât şi pentru cele pe benzină.

Injectoare: ardere eficientă datorită dozării exacte a carburantului

Continental răspunde provocărilor reprezentate de introducerea normei Euro 6 privind gazele de eşapament, care se va aplica îndepând din luna septembrie 2014 pentru toate tipurile noi de autovehicule şi un an mai târziu pentru toate autovehiculele noi, cu ultima generaţie de injectoare piezoelectrice pentru motoare diesel: efectul direct al elementului piezoelectric asupra acului jiclorului fără ocolirea prin sistemul hidraulic comandă şi mai exact timpii şi gradul de deschidere al injectorului.

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Injectoarele piezoelectrice pentru motoare diesel permit obţinerea unor valori optime ale emisiilor de oxizi de azot (NOx) dar şi ale consumului.

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Astfel rezultă posibilitatea de modificare a evoluţiei ratei de injecţie – ca alternativă la injecţia multiplă tradiţională, care prezintă cerinţe mecanice ridicate pentru sistemul de injecţie.  Regulatorul piezoelectric funcţionează în acelaşi timp ca şi senzor, deoarece poate transmite aparatului electronic de comandă poziţia exactă a acului jiclorului. În felul acesta se formează pentru prima dată un circuit închis de reglare a cantităţilor, abaterile de la cantitatea prevăzută fiind detectate de aparatul de comandă în timpul regimului de funcţionare şi ajustate individual în funcţie de injector. Acest lucru permite obţinerea unor valori optime ale emisiilor de oxizi de azot (NOx) dar şi ale consumului. Norma Euro 6 prevede o reducere a emisiilor de oxizi de azot de la 180 mg/km la Euro 5 la 80 mg/km.

Tehnologia ultraconsacrată Piezo Common RailDiesel este optimizată prin îmbunătăţirea designului hidraulic. În felul acesta returul carburantului poate fi redus cu până la 40 de procente. Chiar şi numai acesta reduce emisiile de CO2 la un motor diesel obişnuit al unui automobil cu un gram pe kilometru. În plus, este necesară o pompă de carburant cu un randament mai mic. Ceea ce se traduce prin reducerea în continuare a costurilor.

Continental îşi consolidează poziţia de lider pe piaţa sistemelor de injecţie pentru motoare pe benzină şi diesel prin noua generaţie de injectoare magnetice pentru motoare Otto cu injecţie directă. Noua generaţie de injectoare XL3 permite o injecţie îmbunătăţită a cantităţilor mici şi posibilitatea unei injecţii multiple, aşa-numita funcţionare alternativă. De aici rezultă o ardere mai eficientă cu valori mai bune de consum şi emisii ale motorului – şi acestea la un preţ foarte avantajos.

Comanda motorului: integrare mai mare şi arhitectură software deschisă

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Noua generaţie de platformă de comenzi pentru motoare EMS3:Inovativ este gradul mai mare de integrare funcţională în chipset,scalabilitatea îmbunătăţită şi implicit reducerea dimensiunilor şi a greută

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Reţeaua complexă care constă din pregătirea amestecului, arderea şi tratarea gazelor de eşapament are ca punct central comanda motorului. Pentru toate tipurile de motoare Otto şi diesel, dar şi pentru combustibilii gaz metan comprimat (CNG), gaz petrol lichefiat (LPG) precum şi biocombustibili şi sistemele hibrid, platforma Continental EMS-2 deserveşte cu succes piaţa – urmând a fi înlocuită în anii care vin deplatforma complet revizuită EMS-3. Scopul este oferirea unor funcţionalităţi hardware şi software, care începând din 2012 oferă performanţele necesare pentru aplicaţiile Euro 6 şi reducerea emisiilor de CO2.  

Inovaţii excepţionale sunt printre altele gradul mai mare de integrare funcţională în chipset, scalabilitatea îmbunătăţită şi implicit reducerea dimensiunilor şi greutăţii. Cu cele cinci clase de performanţă ale microcontrolerului, nou definite, vor fi deservite în viitor pieţe care merg de la comanda simplificată a motorului MPI (Port Injection) şi până la comenzile complexe ale motoarelor autocamioanelor. Alte inovaţii vor fi lansate şi în domeniul tehnologiilor carcasei, care vor contribui de asemenea la reducerea dimensiunii şi greutăţii. Trebuie subliniată introducerea consecventă în paralel a circuitelor integrate specifice aplicaţiilor (ASIC, Application Specific Integrated Circuits) şi microcontrolerelor cu driverele software aferente şi nivelurile de software specifice echipamentelor hardware.

 Cel mai important scop al unei aplicaţii software este punerea la dispoziţie a unei arhitecturi software în aparate şi unirea bazei funcţionale a sistemelor pe benzină şi motorină. Aceasta are la bază standardul AUTOSAR (Automotive Open System Architecture). Un câştig semnificativ în funcţionalitate al noii generaţii de comenzi pentru motoare este noua interfaţă pentru sondele lambda, care permite prin configurarea software a interfeţei ASIC înlocuirea sondelor fără modificări de hardware. De asemenea cu această interfaţă vor fi sprijiniţi în viitor alţi producători de sonde.

Senzori: soluţii inovatoare pentru reducerea emisiilor de CO2 şi gaze de eşapament

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Senzor HC: Diferite soluţii privind tratarea vaporilor de combustibil contribuie la scăderea în continuare a emisiilor de CO2, ca de exemplu senzorul HC.

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Din tehnologiile inovatoare pentru tratarea gazelor de eşapament fac parte injectoarele din circuitul de gaze de eşapament pentru o regenerare mai bună a filtrelor de particule precum şi sistemele SCR pentru reducerea emisiilor de oxizi de azot.Prin intermediul senzorilor NOx de la Continental sunt înregistrate datele despre motor, catalizator şi mediu şi apoi evaluate de sistemul electronic al motorului, care controlează ideal sistemul SCR în baza acestor valori.  De asemenea, Continental dezvoltă un senzor pentru particulele de funingine, pentru a îndeplini viitoarele cerinţe OBD (On Board Diagnostic) din NAFTA şi Europa.  La reducerea şi mai mare a emisiilor de CO2 contribuie diferitele soluţii privind tratarea vaporilor de combustibil. Astfel, datorită unui principiu inovator de măsurare a gazelor,aşa-numitul senzor HC (Hydro Carbon Sensor) asigură o măsurare precisă a hidrocarburilor din conducta aerului de curăţare şi permite aşadar optimizarea procesului de curăţare a filtrului de cărbune activ, în special la autovehiculele hibrid.

Cutie de viteză cu dublu ambreiaj comandată electromecanic pentru mai multăplăcere de a conduce şi un consum mai mic

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Cutii de viteză cu dublu ambreiaj pentru montaj transversal: Mai ales în Europa dar şi în China cutiile de viteză cu dublu ambreiaj se bucură de o tot mai mare popularitate.

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Mai ales în Europa dar şi în China cutiile de viteză cu dublu ambreiaj se bucură de o tot mai mare popularitate. Continental, în calitate de lider tehnologic pe piaţa comenzilor pentru cutiile de viteză oferă sisteme de comandă pentru întreaga gamă de cutii de viteze automate şi este prima companie din lume care lansează pe piaţă, la sfârşitul anului, o comandă electromecanică pentru cutia de viteze uscată cu dublu ambreiaj. Cutiile de viteze cu dublu ambreiaj îmbină confortul unei cutii de viteze automate cu eficienţa şi caracterul sport al unui schimbător manual. În combinaţie cu o acţionare electromecanică a ambreiajelor şi barelor de cuplare în ciclul de deplasare se pot constata avantaje sub raportul consumului faţă de schimbătorul manual.Cu introducerea unei comenzi electromecanice pentru cutiile de viteze cu dublu ambreiaj Continental acoperă întregul spectru al tehnologiilor actuale: atât cutiile de viteze cu dublu ambreiaj uscate cât şi cele umede (la care ambele ambreiaje cu lamele lucrează într-o baie de ulei) potfi acţionate la alegere electromecanic sau electrohidraulic.

 Downsizing: cilindree mai mică şi consum mai mic datorită turboalimentării

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Noul turbocompresor produs de Continental – Piaţa emergentă pentru turbocompresoare: motoarele mai mici, cu suprasarcină economisesc CO2.

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Motoare cu o cilindree mai mică, însă o putere specifică mai mare: această aparentă contradicţie reprezintă o tendinţă dominantă în dezvoltarea actuală a motoarelor. Turboalimentarea motoarelor pe benzină câştigă tot mai multă importanţă, deoarece doar în felul acesta poate fi aplicată reducerea dimensiunii motoarelor pentru reducerea consumului. Continental a conceput un prim sistem de turbocompresor pentru alimentarea motoarelor cu ardere internă, care este gata pentru lansarea pe piaţă. Noul turbocompresor va fi folosit începând din anul 2011 pe o platformă de asamblare a autovehiculelor din Europa.

tehnologii noi pentru provocările anilor viitori
Noul turbocompresor produs de Continental: Aplicaţii ale turbocompresorului la un motor cu ardere. Curenţii de curgere la carcasa turbinei (roşu), la carcasa compactorului (albastru).

Aici puteţi descârca imaginea (numai versiunea englezească):

Downsizing – combinaţia între o cilindree mică, injecţia directă precum şi timpi de comandă optimizaţi cu o putere specifică mai mare – permite regimuri de funcţionare cu eficienţă termodinamică mare a motorului. Şoferul află de aceste avantaje sub forma unor valori reduse de consum de combustibil, care se apropie de cele ale unui motor diesel modern. De asemenea, datorită puterii mai mari de antrenare a motorului, are parte de o plăcere mai mare la volan. Procesul de producţie al turbocompresorului Continental este inovator, permiţând un montaj automatizat.Acesta aduce avantaje atât sub raportul calităţii cât şi al costurilor. Datorită construcţiei modulare turbocompresorul poate fi adaptat uşor la diferitele dimensiuni ale motoarelor.  

Cele mai bune condiţii de utilizare pentru presiunea de alimentare datorită actuatorilor electrici

Pe lângă turbocompresorul în sine, Continental Powertrain ofertă un actuator cu posibilitate de reglare electrică, pentru supapa Wastegate, cu o funcţionalitate adaptată special la această cerinţă. Regulatorul are la bază experienţa îndelungată în producţia de serie şi în utilizarea actuatorilor electrici pentru diverse aplicaţii în cadrul turbocompresoarelor pentru motoare diesel şi Otto ale clienţilor noştri şi oferă cea mai bună posibilitate de reglare pentru reglarea optimă a presiunii de alimentare. În felul acesta utilizatorul beneficiază de o unealtă care poate regla supapa exact, rapid şi reproductibil, cu o exactitate foarte mare chiar şi în domeniul variaţiilor mici între valorile nominale de poziţie. În felul acesta se crează baza unei arderi definite şi curate. 

Pompe electrice noi, inovatoare pentru autovehicule hibrid

Ca şi noutate actuală pentru alimentarea cu carburant, Continental a dezvoltat o pompă de înaltă presiune cu un piston pentru separarea agenţilor, pentru autovehicule cu regim automat de pornire/oprire, utilizată în clasa premium. Pompa menţine presiunea benzinei la 50 de bari chiar şi în timpul pauzei motorului. În felul acesta carburantul poate fi injectat cu presiune înaltă pentru pornirea automată, ceea ce duce la anclanşarea mai spontană şi îmbunătăţirea valorilor gazelor de eşapament.

 Prima pompă electrică de ulei pentru reductor complet integrată, concepută de Continental împreună cu firma Joma Hydromechanic GmbH, reprezintă o pompă care livrează presiune hidraulică în reductor, indiferent de situaţia de rulare şi permite astfel puncte de lucru specifice care economisesc combustibilul. Astfel unitatea alcătuită din pompă cu palete, motor fără perii şi sistem electronic de comandă contribuie în mare măsură la reducerea emisiilor de CO2.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top