09/14/2009
Introducerea tipului constructiv uşor în sistemul de lagăre al motoarelor automobilelor • Fabricarea de lagăre menajează resurse • Se reduce consumul de combustibil şi de emisii
Hanovra, septembrie 2009. Penurie de resurse, poluarea mediului înconjurător şi preţuri crescânde ale energiei: Reducerea consumului de combustibil şi de emisii dobândeşte importanţă în toate domeniile tehnicii. Pentru producerea de vehicule mai eficiente şi cu o cantitate mai redusă de emisii, producătorii se axează îndeosebi pe construcţiile uşoare. Subantreprenorul auto ContiTech Vibration Control a conceput pentru prima dată lagăre de agregate, din material plastic, de mare rezistenţă, care au o greutate cu până la 50 la sută mai redusă, sunt produse cu economie de energie şi reduc consumul de combustibil.
Lagărele de agregate sunt elementul de legătură esenţial între motor, angrenaj şi caroserie. Printre ele se numără lagărul motorului şi al reductorului, ş…
09/14/2009
Introducerea tipului constructiv uşor în sistemul de lagăre al motoarelor automobilelor • Fabricarea de lagăre menajează resurse • Se reduce consumul de combustibil şi de emisii
Hanovra, septembrie 2009. Penurie de resurse, poluarea mediului înconjurător şi preţuri crescânde ale energiei: Reducerea consumului de combustibil şi de emisii dobândeşte importanţă în toate domeniile tehnicii. Pentru producerea de vehicule mai eficiente şi cu o cantitate mai redusă de emisii, producătorii se axează îndeosebi pe construcţiile uşoare. Subantreprenorul auto ContiTech Vibration Control a conceput pentru prima dată lagăre de agregate, din material plastic, de mare rezistenţă, care au o greutate cu până la 50 la sută mai redusă, sunt produse cu economie de energie şi reduc consumul de combustibil.
Lagărele de agregate sunt elementul de legătură esenţial între motor, angrenaj şi caroserie. Printre ele se numără lagărul motorului şi al reductorului, ştuţurile pendulare şi de cuplare. Ele fixează agregatul în camera motorului şi împiedică contacul cu caroseria chiar şi şi ruperea în cazul unor solicitări maxime, de exemplu, în caz de accident. Elementele lagărului amortizează şocurile unui drum denivelat şi debreiază vibraţiile.
Astfel de elemente structurale portante de sarcini sunt construite mai cu seamă din oţel inoxidabil sau aluminiu. Greutatea mare nu se răsfrânge doar asupra masei vehiculului şi prin aceasta asupra consumului de combustibil, ci şi asupra distribuţiei sarcinii pe axe. Mai ales la vehiculele cu motor transversal şi acţionare pe faţă, sarcina pe axa din faţă este mare, ceea ce reduce siguranţa şi dinamica deplasării.
Cu ajutorul lagărelor de agregate perfect dimensionate în funcţie de sarcini, fabricate din poliamidă cu fibră de sticlă, ContiTech Vibration Control vine cu o inovaţie pe piaţă. Au fost necesare calcule intensive şi experimente de laborator şi testări cuprinzătoare: Pe lângă alegerea unui material adecvat s-a avut în vedere şi utilizarea lui cât mai economică. Domeniile puternic solicitate sunt construite optim şi prin stabilitatea condiţiilor cadru ale procesului de execuţie caracteristicile materialului sunt exploatate cât se poate de eficient. Rezultatele numeroaselor testări demonstrează: Lagărul îndeplineşte toate cerinţele şi nu cântăreşte niciun gram în plus.
La modelele GM actuale, de exemplu la Opel Insignia, este utilizat noul standard tehnologic, la fel ca la modelele de automobile din clasa superioară: Un lagăr de transmisie din poliamidă, produs de ContiTech, este utilizat în serie la BMW 740i şi 750i şi urmează să fie folosit şi la alte tipuri de vehicule din clasa medie şi superioară produse de BMW. ContiTech sprijină astfel industria de automobile să producă vehicule mai uşoare, care se remarcă prin emisii mai mici de CO2. Noile tipuri de lagăre au o greutate cu 50 la sută mai mică.
Deoarece materialul plastic este maleabil la temperaturi mult mai mici decât aluminiul, procesul de execuţie presupune costuri de energie mult mai reduse. Chiar şi logistica este diminuată: De obicei, producătorii de lagăre de pe piaţa mondială comandă componente metalice la atelierele de execuţie specializate (de ex. turnătorii). Pentru aceasta, materialul este transportat uneori la distanţe foarte mari. Noile lagăre de agregate produse de ContiTech sunt produse, în schimb, în serie cu instalaţii de înaltă automatizare, direct la locaţia din Hanovra, ceea ce reduce enorm costurile de logistică şi de depozitare.