Politic

Senatorul Ștefan Mihu: sintagma „Dobrogea/ regiunea Dobrogea” trebuie să redevină un brand de țară

În ședința Senatului din 31 octombrie a.c. senatorul social-democrat Ștefan Mihu a prezentat o declarație politică având ca temă Unirea Dobrogei cu România și actul de promisiune civică adoptat în 24 octombrie 2018 între consiliile județene Constanța și Tulcea.

” La 24 octombrie 2018, s-a desfășurat la Constanța ședinta comună festivă a Consiliilor județene Constanța și Tulcea. Evenimentul a avut o triplă semnificație, fiind dedicat atât marcării a 630 de ani de la unirea Dobrogei cu Țara Românească, sub sceptrul lui Mircea cel Bătrân și Centenarului Marii Uniri de la 1918, cât și împlinirii, în acest an, a 140 de ani de la revenirea la Patria-Mamă a vechii provincii istorice Dobrogea.

În „Actul de promisiune civică” adoptat cu acest prilej, este reliefată necesitatea conjugării tuturor eforturilor membrilor celor două Consilii județene, cu obiectivul realizării proiectelor necesare pentru dezvoltarea „Regiunii Dobrogea”. Insist pe semnificația acestei sintagme – regiunea Dobrogea – cu rădăcinile ei istorice profunde și atât de apropiate de inima și sufletul tuturor românilor. Dincolo de măsurile convenite în ședința comună mentionata privind îmbunătățirea substanțială, în plan economic și social, a condițiilor oferite cetățenilor celor două județe ( investițiile în infrastructură rutieră a celor două județe; construcția Spitalului regional Constanța; modernizarea, reabilitarea infrastructurii și a serviciilor oferite de Portul maritim Constanța; construirea podului suspendat peste Dunăre în zona Jijila – Brăila; modernizarea Aeroportului Delta Dunării Tulcea – în calitatea sa de unica poartă aeriană cu acces direct spre Rezervația Biosferei Delta Dunarii), a fost adoptată în unanimitate decizia promovării unui vechi brand românesc. Este vorba de „Dobrogea/ regiunea Dobrogea” și relansarea acestuia, la nivel național și internațional, ca un adevarat brand de țară, cu tot ceea ce semnifică sau ar putea semnifica el în viitor pentru toți românii. 
Am să prezint, pe scurt, elementele definitorii ale brandului dobrogean. Astfel, pe dimensiunea geo-politică și strategică, Dobrogea se prezintă drept un veritabil avanpost al Alianței Nord-Atlantice pe flancul ei estic.
În plan economic, prin portul Constanța, Dobrogea ofera României prima poartă maritimă a țării și unul dintre cele mai relevante porturi maritime ale Europei. Din perspectiva infrastructurii de transport, Dobrogea și Municipiul Constanța constituie elemente de referință atât pentru coridorul de transport pan-european numărul 4 (Nurnberg-Praga-Viena-Bratislava-Budapesta-Arad-București-Constanța-Sofia-Salonic-Istanbul), pentru coridorul pan-european numarul 8 / Orient/est european (prin București, pe axa rutiera Helsinki, Sankt-Petersburg-Moscova-Kiev-Chișinau-București-Dimitrovgrad-Alexandroupolis/Grecia și pentru coridorul pan-european numarul 7 / Rhin – Dunăre și pe căile navigabile interioare corespunzătoare fluviilor Main și Dunăre. 
Pe plan agricol, Dobrogea reprezintă o zonă viticolă relevantă a țării, care și-a dobândit o binemeritată faimă pe plan internațional, prin vestitele podgorii de pe tot cuprinsul ei. Nu în ultimul rând, din punct de vedere energetic, aș sublinia potențialul enorm, la nivel european și internațional, în materie de petrol, gaze, precum și din perspectiva energiei eoliene, pe care le ofera Dobrogea și zona economică exclusivă a României la Marea Neagră!
Am speranța și încrederea că Parlamentul României va ști să preia, să valorifice și să promoveze, la cotele cele mai inalte, pe plan național și internațional, vechiul și reînnoitul brand Dobrogea / regiunea Dobrogea, inclusiv prin consacrarea acestei sintagme în perspectiva unei viitoare strategii naționale de regionalizare a României!”

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top