Fără categorie

Romania isi promoveaza punctul de vedere cu privire la initiativa Comisiei Europene pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor de pasageri

Romania isi promoveaza punctul de vedere cu privire la initiativa Comisiei Europene pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor de pasageri
Romania isi promoveaza punctul de vedere cu privire la initiativa Comisiei Europene pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor de pasageri

Comisia Europeana pregateste o propunere legislativa care urmareste reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenind de la autovehiculele de pasageri. Se are in vedere atingerea unei limite a emisiilor pentru media parcului de automobile noi de 130g/km in anul 2012 fata de media actuala de aproximativ 160g/km.

 

Comisia a considerat ca masura legislativa este necesara deoarece acordul incheiat cu industria auto europeana in 1998 nu a condus la rezultatele asteptate.

 

Romania considera ca initiativa Comisiei trebuie sa aiba in vedere promovarea rolului cercetarii si inovarii in industria auto, eficienta economica a masurilor, flexibilitate pentru industrie prin asigurarea timpului de adaptare si echitatea sociala. Romania considera ca innoirea parcului de masini de capacitate mica este determinanta pentru atingerea obiectivelor de mediu, iar producatorii acestor modele nu trebuie sa fie dezavantajati in comparatie cu alti producatori. Autovehiculele de capacitate…

Romania isi promoveaza punctul de vedere cu privire la initiativa Comisiei Europene pentru reducerea emisiilor de dioxid de carbon ale autovehiculelor de pasageri

Comisia Europeana pregateste o propunere legislativa care urmareste reducerea emisiilor de dioxid de carbon provenind de la autovehiculele de pasageri. Se are in vedere atingerea unei limite a emisiilor pentru media parcului de automobile noi de 130g/km in anul 2012 fata de media actuala de aproximativ 160g/km.

 

Comisia a considerat ca masura legislativa este necesara deoarece acordul incheiat cu industria auto europeana in 1998 nu a condus la rezultatele asteptate.

 

Romania considera ca initiativa Comisiei trebuie sa aiba in vedere promovarea rolului cercetarii si inovarii in industria auto, eficienta economica a masurilor, flexibilitate pentru industrie prin asigurarea timpului de adaptare si echitatea sociala. Romania considera ca innoirea parcului de masini de capacitate mica este determinanta pentru atingerea obiectivelor de mediu, iar producatorii acestor modele nu trebuie sa fie dezavantajati in comparatie cu alti producatori. Autovehiculele de capacitate mica au ponderea cea mai ridicata in parcul auto din Romania precum si in vanzarile de autoturisme noi astfel incat este vital ca masurile preconizate sa nu determine cresteri de pret pentru aceasta gama care sa afecteze marea masa de consumatori.

 

Franta a propus Romaniei, Italiei, Spaniei si Sloveniei semnarea unei scrisori comune prin care se cere ca producatorii de autovehicule de clasa mica sa nu fie dezavantajati fata de cei care produc automobile de clasa mare. Ministrul francez al mediului, Jean-Louis Borloo, a declarat pentru Financial Times ca “potrivit principiului poluatorul plateste, nimic nu justifica acordarea unui drept mai mare de a polua celui care cumpara un autovehicul mai mare” iar producatorii care polueaza cel mai mult ar trebui sa faca cele mai mari progrese.

 

In ultimul an producatorii francezi au redus emisiile cu 1.9% in timp ce producatorii germani au inregistrat o crestere a emisiior cu 0.6%. In acest context Guvernul Romaniei a aprobat luni 19 noiembrie 2007, la propunerea Ministerului Mediului si Dezvoltãrii Durabile, semnarea scrisorii comune care va fi adresata comisarilor europeni pentru mediu, Stavros Dimas si industrie, Gunter Verheugen.

 

„Cresterea pretului in segmentul autoturismelor de capacitate mica, care polueaza cel mai putin si care au cea mai mare pondere in vanzarile de autoturisme noi in Romania, poate duce la orientarea cumparatorilor spre modele cu o capacitate mai mare sau spre autoturisme la mana a doua mai poluante. Astfel, in loc de scaderea nivelului de emisii poluante si innoirea parcului auto s-ar putea obtine rezultate total opuse” precizeaza Adrian Ciocanea, seful Departamentului pentru Afaceri Europene.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top