Fără categorie

Prim-ministrul Vlad FILAT a prezidat astăzi şedinţa Cabinetului de Miniştri | Comunicate de presă

Prim-ministrul Vlad FILAT a prezidat astăzi şedinţa Cabinetului de Miniştri | Comunicate de presă

Prim-ministrul Vlad FILAT a prezidat astăzi şedinţa Cabinetului de Miniştri | Comunicate de presăÎn cadrul şedinţei, membrii Guvernului au efectuat remanieri de cadre şi au aprobat mai multe decizii importante în domeniul justiţiei, economiei, protecţiei sociale şi ocrotirii sănătăţii.  

Astfel, membrii Cabinetului de miniştri au aprobat Planul de acţiuni privind implementarea Strategiei de reformare a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016. Documentul prevede un şir de acţiuni printre care: efectuarea unui studiu al problemelor existente, a legislaţiei naţionale, dar şi a legislaţiei altor ţări, elaborarea proiectelor actelor normative în conformitate cu recomandările formulate în studiu, instruirea persoanelor implicate în aplicarea legislaţiei, monitorizarea modului de implementare a legislaţiei. Planul mai prevede tehnologizarea instituţiilor publice ce exercită justiţia cu echipamente moderne, precum şi efectuarea unor construcţii capitale în unele cazuri. Realizarea Planului de acţiuni va stimula procesul de armonizare a legislaţiei naţionale cu legislaţia UE….

Prim-ministrul Vlad FILAT a prezidat astăzi şedinţa Cabinetului de Miniştri | Comunicate de presăÎn cadrul şedinţei, membrii Guvernului au efectuat remanieri de cadre şi au aprobat mai multe decizii importante în domeniul justiţiei, economiei, protecţiei sociale şi ocrotirii sănătăţii.  

Astfel, membrii Cabinetului de miniştri au aprobat Planul de acţiuni privind implementarea Strategiei de reformare a sectorului justiţiei pentru anii 2011-2016. Documentul prevede un şir de acţiuni printre care: efectuarea unui studiu al problemelor existente, a legislaţiei naţionale, dar şi a legislaţiei altor ţări, elaborarea proiectelor actelor normative în conformitate cu recomandările formulate în studiu, instruirea persoanelor implicate în aplicarea legislaţiei, monitorizarea modului de implementare a legislaţiei. Planul mai prevede tehnologizarea instituţiilor publice ce exercită justiţia cu echipamente moderne, precum şi efectuarea unor construcţii capitale în unele cazuri. Realizarea Planului de acţiuni va stimula procesul de armonizare a legislaţiei naţionale cu legislaţia UE. Potrivit ministrului Justiţiei, Oleg EFRIM, calculele estimative arată că suma totală necesară pentru cei cinci ani de reformă în sectorul justiţiei se ridică la circa 2 mlrd. lei. În acest scop, UE va acorda 10 mil. euro  pentru o perioadă de 3 ani, iar SUA – 8,8 mil. dolari pentru o perioadă de 4 ani, însă, pe lîngă resursele bugetare urmează a fi atrase şi alte fonduri.

Membrii Guvernului au avizat pozitiv proiectul de lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 121-XVI din 4 mai 2007 privind administrarea şi deetatizarea proprietăţii publice. Ministrul Economiei, Valeriu LAZĂR a menţionat că modificările propuse au scopul de a elimina interpretările contradictorii şi discrepanţelor legislative în acest domeniu. Proiectul delimitează şi concretizează competenţele Guvernului, a Agenţiei Proprietăţii Publice şi altor organe ale administraţiei publice centrale în ceea ce priveşte transmiterea bunurilor proprietate publică a statului. De asemenea, va fi efectuată o reglementare clară a procesului de administrare a terenurilor proprietate publică a statului aferente bunurilor imobile private, inclusiv organizarea procesului de privatizare şi transmiterea lor în locaţiune/arendă. A fost propus şi includerea vînzării de acţiuni în condiţiile ofertei publice, ca modalitate de privatizare a pachetelor de acţiuni nesemnificative de stat (pînă la 10%). Totodată, a fost propusă modificarea Listei bunurilor nepasibile de privatizare, aceasta fiind redusă de la 175 la 107 unităţi.

În cadrul şedinţei a fost aprobat  proiectul de lege privind controlul de stat asupra activităţii de întreprinzător, care urmează a fi prezentat Parlamentului spre examinare. Scopul proiectului este consolidarea cadrului juridic şi instituţional în domeniul controlului de stat asupra activităţii de întreprinzător, crearea unui sistem unic de evidenţă a controalelor şi excluderea cazurilor de abuz din partea controlorilor. Noile prevederi oferă o delimitare clară a cazurilor cînd poate fi efectuat controlul planificat şi cel inopinat, termenele maxime de efectuare a controlului etc. De asemenea, a fost aprobată Lista organelor abilitate cu dreptul de a iniţia controlul şi de acorda mandate de control în domeniile aferente.  

O altă hotărîre aprobată astăzi este cea cu privire la desfăşurarea comerţului cu amănuntul. Documentul stabileşte reguli clare şi transparente de desfăşurare a comerţului cu amănuntul, practicat pe teritoriul R. Moldova de către persoane fizice şi juridice şi stabileşte cerinţele sanitaro-igienice pentru activitatea dată. Totodată, au fost aprobate regulile specifice de desfăşurare a comerţului cu amănuntul.

Tot astăzi, Guvernul a adoptat decizia privind crearea Agenţiei pentru Protecţia Consumatorilor, fiind aprobat Regulamentul, structura şi efectivul limită ale a acesteia. Noua instituţie va fi formată în baza reorganizării Inspectoratului de Stat pentru Supravegherea Pieţei, Metrologiei şi Protecţie a Consumatorilor şi va avea drept misiune implementarea politicii statului în domeniul protecţiei consumatorului şi efectuarea controlului respectării legislaţiei în domeniu.  

Membri Cabinetului de miniştri au mai aprobat proiectul de lege privind incluziunea socială a persoanelor cu dizabilităţi. Proiectul de lege stabileşte obiectivele statului în domeniul protejării şi promovării drepturilor persoanelor cu dizabilităţi. În context, Prim-ministrul a solicitat instituţiilor responsabile, după aprobarea lui de către Parlament, concentrare maximă în vederea implementării legii în cauză. Vlad FILAT a menţionat şi necesitatea adoptării unor noi reglementări în domeniu, care ar facilita angajarea în cîmpul muncii a tinerilor specialişti. Acestea se referă, în special, la dificultăţile cu care se confruntă absolvenţii instituţiilor superioare de învăţămînt în legătură cu cerinţele angajatorului de a dispune de experienţă de muncă.

Tot astăzi, Guvernul a propus modificarea şi completarea Legii privind îndemnizaţiile pentru incapacitate temporară de muncă şi alte prestaţii de asigurări sociale. Noile amendamente vor modifica modul de plată a îndemnizaţiei pentru incapacitate temporară de muncă. Astfel, proiectul prevede plata îndemnizaţiei de către angajator pentru a doua, a treia şi a patra zi de incapacitate temporară de muncă, iar din ziua a cincea calendaristică cheltuielile vor fi suportate de către bugetul asigurărilor sociale de stat.

În cadrul şedinţei de astăzi, Executivul a aprobat şi Programul naţional de dezvoltare a asistenţei medicale de urgenţă pentru anii 2011-2015. Viceministrul Sănătăţii, Viorel SOLTAN a menţionat că Programul va servi drept temei pentru ca autorităţile administraţiei publice locale să elaboreze şi să aprobe programe teritoriale similare, în vederea fortificării şi perfecţionării calităţii serviciilor de asistenţă medicală de urgenţă acordate populaţiei prin implementarea  parteneriatului public-privat. Realizarea activităţilor acestui Program din contul şi în limita mijloacelor financiare prevăzute anual în bugetul public naţional, precum şi alte surse, conform prevederilor legislaţiei în vigoare.

De asemenea, a fost aprobat Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei medicale specializare în domeniul ocrotirii sănătăţii şi a listelor unor maladii. Regulamentul stabileşte statutul şi modul de funcţionare a Comisiei medicale specializate abilitate cu dreptul de a efectua examinarea şi eliberarea concluziei privind starea sănătăţii copiilor propuşi spre adopţie internaţională.

Tot astăzi, au fost operate modificări şi completări la Hotărîrea Guvernului nr. 257 din 5 martie 2008 Cu privire la mijloacele speciale ale instituţiilor de asistenţă socială. Viceministrul Muncii, Protecţiei Sociale şi Familiei, Sergiu SAINCIUC a specificat că documentul în cauză are drept scop implementarea Legii nr.99 din 28 mai 2010 privind regimul juridic al adopţiei şi prevede stabilirea unei taxe unice şi fixe în sumă de 3000 lei, care reprezintă contravaloarea serviciilor aferente îndeplinirii procedurii de adopţie internaţională pe teritoriul Republicii Moldova.

Un alt proiect de decizie, aprobat în cadrul şedinţei de astăzi, stabileşte modul de elaborare a standardelor ocupaţionale pentru  profesiile muncitoreşti. Potrivit lui Sergiu SAINCIUC, aceste standarde sint necesare pentru asigurarea calităţii pregătirii resurselor umane, identificarea calificărilor pe piaţa de muncă şi corelarea formării profesionale iniţiale şi continue cu cerinţele pieţei muncii.

Prin modificarea anexei nr.1 la Hotărîrea Guvernului nr.747 din 24 noiembrie 2009, Guvernul a operat modificări în Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Agenţiei Achiziţii Publice, în scopul eficientizării activităţii acesteia.

O altă decizie aprobată în şedinţa de astăzi prevede modificarea şi completarea mai multor hotărîri ale Guvernului, ca rezultat al adoptării în Parlament a Legii nr.48, prin care au fost aprobate modificările la politica bugetar-fiscală pentru anul 2011, în scopul aducerii în concordanţă cu prevederile acestei legi a cadrului normativ aferent.

Tot astăzi, Guvernul a aprobat proiectul de lege cu privire la Poliţia de Frontieră. Documentul prevede crearea unui organ nou al administraţiei publice, prin reorganizarea Serviciului Grăniceri în Politia de Frontiera. Implementarea noii legi face parte din Planul de reorganizare al MAI, Strategia de management integrat al frontierei de stat şi Planul de acţiuni RM -UE în domeniul liberalizării regimului de vize.  Prin aceeaşi hotărîre, Guvernul a decis retragerea din Parlament a proiectului de lege cu privire la Serviciul Migraţiune şi Frontieră, care a fost aprobat în luna iulie 2011, fiind promovată noua concepţie în domeniul respectiv privind crearea a două structuri distincte responsabile de managementul integrat al frontierei de stat: Poliţia de Frontieră şi, respectiv, de migraţia legală – Biroul Migraţiune şi Azil al MAI. Nouă structură va fi subordonată Ministerului Afacerilor Interne, avînd un grad sporit de autonomie.

Tot astăzi, Cabinetul de Miniştri a efectuat remanieri de cadre. Din funcţia de Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al Republicii Moldova în Republica Elenă a fost rechemat Mihai BALAN, în locul acestuia fiind numit Valentin CIUMAC. Mihai BALAN va ocupa în continuare funcţia de Ambasador al RM în statul Israel.

Totodată, Gheorghe RUSNAC a fost rechemat din postul de Ambasador al Republicii Moldova în Republica Italia, el fiind substituit de către Aurel BĂIEŞU. Din funcţia  de Ambasador şi Şef al Misiunii R. Moldova pe lîngă UE a fost rechemată Daniela CUJBĂ, în locul acesteia fiind desemnat Eugen CARAS.

În funcţia de Ambasador Extraordinar şi Plenipotenţiar al RM în Regatul Spaniei a fost numit Valeriu GHEORGHIU.  

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top