Litoralul românesc

Magazinele din Constanţa îngroaşă rândurile mincinoşilor

Hipermarketurile îşi fac iar de cap: preţurile la casa sunt cu până la 25% mai scumpe decât cele de la raft!

Un articol de Andreea PAVEL

Sărbătorile de iarnă se apropie cu paşi repezi, la fel şi promoţiile specifice acestei perioade. Cele mai căutate sunt produsele care se vând “la pachet”, de cele mai multe ori după formula “2 la preţ de 1”. Ceea ce mulţi nu ştiu este că, dacă ar fi vândute separate, fiecare produs ar fi mai ieftin decât se prezintă a fi în promoţiile de gen. În urmă cu o lună, Protecţia Consumatorilor a efectuat o razie de trei zile, anchetând peste 300 de centre comerciale din toată ţara. Concluzia? Cele mai multe dintre produse aveau afişat un anumit preţ pe raft, însă, în urma scanării produselor, la casa de marcat, acestea ajungeau să coste cu până la 25% mai mult. Procentul mascat varia în funcţie de preţul produsului pe raft, astfel: cu cât acesta părea mai ieftin, cu atât procentul creştea, sau cu cât acesta costa mai mult pe raft, cu atât creşterea în urma scanării era mai puţin vizibilă. Şi în Constanţa au fost depistate astfel de cazuri, o clientă fidelă a magazinului “Alfa Beta” aducând acuze la modul în care cei care cumpără din magazin sunt înşelaţi prin afişarea incorectă a preţurilor produselor.

Cunoscutul magazin “Alfa Beta” a dat cu bâta-n baltă

Pe site-ul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), SC Alfa Beta SRL se află, la rându-i, pe lista neagră. Deşi celebru pentru preţurile mici, cel puţin cele afişate la raft, şi pentru calitatea superioară a lactatelor şi a produselor din carne, magazinul care are o clientelă generoasă, a început să-şi facă de cap şi să calce pe urmele hipermarketurilor picate la oval în faţa ANPC.  “La SC ALFA BETA SRL Constanţa – punct de lucru Năvodari s-au constatat la comercializare produse alimentare preambalate “Chips-uri Loys Paprika şi pop corn – Star“, la care nu era afişat la loc vizibil şi într-o formă neechivocă şi uşor de citit preţul de comercializare”. Aceeaşi nemulţumire o manifestă şi clienţii magazinului, de la o vreme. Vă redăm în rândurile ce urmează doar trei dintre nemulţumirile clienţilor din magazinul“Alfa Beta”, cel mai des întâlnite, de altfel.

Sabina Popescu a reclamat faptul că, după ce a cumpărat un produs “Head&Shoulders” cu preţul de la raft de 14,7 RON, aceasta s-a trezit că trebuie să scoată din buzunar pentru produsul respectiv aproape 16 RON. „Nu suma e problema, că un leu în ziua de azi nu mai înseamnă nimic, dar cum îndrăznesc să ne prostească în faţă!? Consider că am fost înşelată în cel mai josnic mod şi nu înţeleg de ce face asta tocmai magazinul Alfa Beta, care are o groază de clienţi. Aici e mereu aglomerat, de-abia ai loc să treci printre rafturi. Poate nu le-ajunge profitul, că altfel nu-mi explic ceea ce se întâmplă. Tot ei au de pierdut, pentru că astfel vor pierde toţi clienţii. Cei care cumpără frecvent din Alfa Beta n-ar mai observa majorările de preţ, dacă acestea ar fi vizibile, şi ar plăti oricât pentru că autosugestia oricum funcţionează şi ei au indusă ideea că aici orice profus e mai ieftin. Dar astfel de măgării sunt inacceptabile!”.

Un alt client al magazinului, Cătălin Popovici, a reclamat, pe lângă procentul ascuns, că produsele sunt mereu ba aruncate alandala, ba nu au preţul afişat în dreptul lor, ori îţi ia mult timp până îl găseşti: “La ulei mi s-a întâmplat o dată să nu-mi dau seama cât costă o sticlă de la o anumită firmă, parcă “Argus”. Şi până la urmă am cumpărat fără să ştiu cât face, am aflat de-abia la casă. Soţia mea vroia să-şi cumpere vopsea, iar la firma de care era ea interesată, cred că “Garnier” preţul era afişat într-un alt colţ. Îţi fug ochii pe raft şi nu mai înţelegi nimic. Nu mi se par corecte astfel de tactici de fraierire a clienţilor. Treaba lor, tot ei or să piardă. Pe noi, clienţii”.

Ioana Mihai acuză magazinul Alfa Beta de faptul că angajatele de la casă şi-au făcut o obişnuinţă din a bate de două, sau mai multe ori, acelaşi produs. “Să vedeţi cum se face coadă la măsuţele din mijlocul magazinului, pentru că stau toţi clienţii şi verifică bonurile, să vadă dacă nu cumva au fost ţepuiţi din nou. Nu se face aşa ceva. De ce să baţi de mai multe ori acelaşi produs, oare ele au impresia că nu se simte la buzunar, mai ales când pleci cu banii număraţi? Poate s-au învăţat cu acei clienţi indolenţi, cu bani şi cărora nu le pasă de 5-10 RON în plus, sau în minus”.

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top