Învăţământul românesc, lăsat corigent de prea mult ori
Schimbările din Educaţie au stârnit o serie de nemulţumiri în rândul profesorilor şi elevilor, în cursul săptămânii trecute. Pe de-o parte, proiectul Legii Educaţiei care presupune eliminarea examenului de titluarizare îngrijorează dascălii pentru că acest nou proiect prevede ca fiecare instituţie de învăţământ să-şi angajeze profesorii, după bunul plac. Sindicaliştii consideră că dispariţia examenului de titularizare reprezintă, pe de-o parte, un motiv de îngrijorare în plus în ce priveşte siguranţa locului de muncă şi pe de altă parte lipsa personalului calificat în şcoli din anumite zone ale ţării, în special din mediul rural. Sindicaliştii au mai explicat faptul că în condiţiile în care există o lege a salarizării unitare şi o încadrare a cadrului didactic într-o grilă standard, posibilitatea ca şcoala să ofere sporuri de maximum 30% pentru un profesor nu va stârni o prea mare concurenţă.
Un articol de Andreea PAVEL
Pe de altă parte, celelalte „victime” ale mofturilor ministrului Daniel Funeriu, sunt chiar elevii. Acesta s-a gândit probabil că a trecut prea mult timp de când s-au efectuat ultimele schimbări în ce priveşte structurarea şi programa examenelor, aşa că, de ce să nu mai schimbe puţin… ultima schimbare? Astfel, la sfârşitul clasei a VIII-a, copiii vor susţine, din nou, un examen naţional, alcătuit din mai multe probe. Una dintre ele ar fi o probă practică de utilizare a computerului. Alte două probe ar proveni din domeniul materiilor ştiinţifice şi umaniste, care vor fi susţinute în scris şi vor înlocui examenele la matematică şi română.
Rezultatele obţinute la aceste două probe, alături de un portofoliu educaţional vor cumula 70% din nota finală cu care elevul va părăsi şcoala gimnazială. Portofoliul educaţional va fi alcătuit dintr-o notă şi o remarcă a profesorului despre elev şi competenţele acestuia la materia respectivă. Portofoliul va fi întocmit la fiecare materie. După aceea, elevii vor avea parte de surprize şi la admiterea în liceu: dacă numărul elevilor înscrişi va depăşi numărul de locuri disponibile, atunci se va organiza un „examen de selecţie”.