Guvernul României

Haos estival pe Podul de la Agigea

Accesul turiştilor în Sudul litoralului, blocat de CNADNR

Încă de la sfârşitul anului trecut, ziarul Dezvăluiri a tras un semnal de alarmă asupra impactului dezastruos pe care lucrările de reabilitare “în reluare”, efectuate pe Podul de la Agigea, le-ar putea avea asupra turismului estival. Din nefericire, previziunile noastre s-au adeverit iar acum, la început de iunie 2013, situaţia  este una fără precedent. Lucrătorii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) continuă aşa-zisa reabilitare a podului, păstrând semi-blocat traficul rutier în cea mai importantă perioadă a zilei. CNADNR a decis ca săptămâna aceasta, de luni şi până duminică noapte, circulaţia pe podul de la Agigea să fie mai restricţionată ca oricând. Astfel, după fiecare 20 minute de aşa-zis trafic normal (n.r.să nu uităm că oricum nu poţi circula decât pe o singură bandă), urmează 10 minute de închidere totală a circulaţiei, “în vederea retensionării hobanelor provizorii”, cum ar zice cei de la Drumuri şi Poduri Constanţa.

Un articol de Mihai CORNEA

 

400 de metri în 45 de minute!

Decizia CNADNR de restricţionare specială a traficului de pe pod a creat zilele acestea situaţii incredibile. Spre exemplu, miercuri, în jurul orei 10.00, vehiculele angajate în traversarea Podului (dinspre Constanţa spre Sud) au avut nevoie de trei sferturi de ceas pentru a ajunge în cele din urmă în comuna Agigea. Doi agenţi de la Rutieră şi câţiva muncitori de la Drumuri şi Poduri Constanţa îşi pierdeau timpul, asistând, aproape amuzaţi, la haosul din trafic. Şoferii nervoşi, înjurăturile aferente, corul de claxoane, praful de şantier şi cele 30 de grade Celsius din atmosferă au întregit imaginea unui ambutejaj demn de filmele de la Hollywood. Singurii care nu înţelegeau ce se întâmplă şi care nu reacţionau ca atare erau câţiva olandezi uluiţi, ale căror rulote erau de asemenea blocate, în drumul lor spre un Sud Dobrogean, mult prea îndepărtat. Ceea ce s-a întâmplat însă miercuri la amiază nu a fost nici pe departe un eveniment izolat. Aşa cum menţionam mai devreme, CNADNR a decis ca aceste restricţii de trafic să fie menţinute toată săptămâna. Scopul: aparent unul nobil – conservarea unui obiectiv şubred. Din păcate, în România secolului XXI, statul a ajuns la concluzia că altfel nu se poate!

Litoralul, în pericol!

În sezonul estival, chiar şi înainte de vacanţele elevilor şi studenţilor, litoralul românesc este vizitat săptămânal de peste 80, poate chiar 100.000 de turişti. Mare parte dintre ei sunt fani ai staţiunilor din Sud, fie că se numesc ele Eforie, Costineşti, Neptun, Olimp, Jupiter, Vama Veche sau altfel. Singurul mod logic de a ajunge din ţară, în aceste staţiuni este pe Autostradă, până la Constanţa apoi pe DN 39 pe Podul de la Agigea. Interesant  este că dacă, Podul s-ar închide definitiv sau ar dispărea dintr-odată, Sudul judeţului Constanţa ar putea fi atins doar traversând (înot sau cu un vas) Canalul Dunăre Marea Neagră. Aşteptăm cu interes să vedem ce se va întâmpla pe Podul de la Agigea în zilele de 6 şi 7 iunie, când spre Sudul Dobrogei (dar şi spre Bulgaria) se vor îndrepta câteva zeci de mii de autoturisme. De câştigat de pe urma acestei situaţii, are în mod surprinzător, doar staţiunea Mamaia, care poate profita de starea de fapt, pentru a-şi întări porecla de “perlă”a litoralului. Pentru că, să fim sinceri, decât să faci 48 de kilometri, de la Constanţa la Mangalia, în mai bine de două ore (poate chiar trei), mai bine te cazezi în staţiunea din Nordul Constanţei şi-ți pierzi timpul și banii prin baruri sau cluburi!

Ce zic cei de la Autostrăzi?

Din octombrie 2012 şi până în această vară, Podul de la Agigea a fost în repetate rânduri închis, pentru ore bune. Când nu este închis, se merge greu, pentru că există doar două benzi din cele patru de altădată. Am încercat să aflăm care este situaţia actuală, cât mai durează aceasta şi ce ne rezervă viitorul în acest sens. L-am contactat pe directorul regional DRDP Constanţa Marin Dima, dar acesta ne-a spus că nu are nimic de adăugat, faţă de ceea ce se află într-un comunicat de presă aflat pe site-ul instituţiei. Ne-am conformat şi l-am studiat! Acest comunicat nu face însă altceva decât să anunţe lumea, într-un mod laconic, când nu are voie să meargă pe pod sau în ce condiţii poate face uneori acest lucru. Problema este că, am aflat din acest comunicat, după 8 iunie, situaţia nu va fi nici pe departe cu mult mai roză. Astfel, “circulaţia pe pod va fi în continuare restricţionată în ambele sensuri, până pe 7 iulie”, maşinile putând să circule doar pe benzile centrale, nu şi pe cele de margine. Când anume se va termina toată nebunia aceasta, când se va reabilita efectiv podul, acestea sunt întrebări la care instituţiile statului nu dau nici un răspuns public. Că reparaţiile sunt necesare, am înţeles. Dacă se fac efectiv şi cât de repede, acestea sunt însă elementele extrem de neclare ale mega-problemei. Poate în iarnă, totul va fi gata… Atunci, vom putea vizita liniştiţi staţiunile din Sud!

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top