Actualitate

Comuna Mircea Vodă, plan de acțiune pentru incluziunea persoanelor defavorizate

Consilierii locali ai comunei Mircea Vodă, județul Constanța, au adoptat în luna decembrie planul de acțiune privind incluziunea persoanelor defavorizate de etnie romă și alte naționalități, aflate pe teritoriul comunei.

Astfel, specialiștii primăriei au identificat o serie de probleme cu care se confruntă aceste persoane defavorizate. Printre ele se numără lipsa locurilor de muncă, lipsa actelor de proprietate pe terenurile și casele deținute, lipsa unui centru de acordare a serviciilor sociale pentru copiii cu dizabilități, lipsa unei creșe pentru copiii cu vârsta de 0-3 ani, lipsa unor programe de suport adresate tinerilor consumatori de droguri sau alte substanțe periculoase care le pot afecta viața.

De asemenea, specialiștii administrației locale arată în document că primăria trebuie să se implice și mai mult în acordarea de sprijin persoanelor vârstnice vulnerabile sau cele fără aparținători legali, să conlucreze cu sistemul de educație pentru reducerea abandonului și absenteismului școlar la nivel gimnazial, să fie înființat un serviciu de îngrijire a bătrânilor la domiciliu și altele.

La toate aceste observații, aceeași specialiști au găsit și o serie de soluții pentru a veni în sprijinul acestor categorii sociale defavorizate. Astfel, o soluție ar fi să se implementeze un program care sa-i ajute pe acești oameni să poată dobândi acte de identitate și de proprietate asupra terenurilor sau imobilelor pe care le dețin. Apoi, încheierea unor parteneriate cu diferite asociații de profil care să poată sprijini terapeutic copiii cu dizabilități din comună, ar fi o altă soluție identificată.

Pentru prevenirea abandonului școlar, concluzia administrației locale este aceea că trebuie înființat un grup de lucru în care, alături de oamenii primăriei să fie cadre didactice, agenți de Poliție, asistenți sociali care să păstreze legătura constant cu părinții copiilor aflați în situația de a renunța la școală sau care înregistrează un număr mare de absențe. La acest capitol, Planul cuprinde și măsura înființării unui mediator școlar care să mențină echilibrul și comunicarea între școală, elev și părinte.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

To Top