Actualitate

Comuna Ciucurova va avea un Serviciu Voluntar pentru Situații de Urgență

Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă (SVSU), înființat în comuna Ciucurova, va face parte din structura Consiliului Local.

SVSU este constituit ca structură specializată, organizată cu personal angajat şi voluntar, în scopul apărării vieții, avutului public şi a celui privat împotriva incendiilor şi a altor calamităţi, în sectorul de competenţă stabilit cu avizul I.S.U. “DELTA” al jud. TULCEA, precum şi pentru acordarea ajutorului persoanelor aflate în pericol în caz de accidente sau dezastru.

„Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă se încadrează cu personal angajat şi / sau voluntari având aptitudini fizice, psihice și profesionale adecvate funcţiei, iar personalul angajat va avea atestarea şi calificarea necesară, conform reglementarilor în vigoare”, se arată în Regulamentul de funcționare al serviciului, aprobat de Consiliul Local Ciucurova.

Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă Ciucurova are următoarele atribuţii principale :

  • sprijină conducătorii instituţiilor aparţinând Primăriei pentru instruirea persoanelor care execută lucrări cu pericol de incendiu;
  • popularizează prin instructaje, cât şi pe timpul executării controalelor de prevenire, actele normative care reglementează activitatea de management a situaţiilor du urgenţă, cauzele şi împrejurările care duc la izbucnirea incendiilor sau alte situaţii de urgenţă şi consecinţele acestora
  • execută aplicaţii şi exerciţii practice de intervenţie;
  • participă la aplicaţii de cooperare cu serviciile profesioniste pentru situaţii de urgenţă şi alte forţe stabilite prin planurile de cooperare;
  • asigură cunoaşterea tuturor tipurilor de riscuri, surselor şi sistemelor de alimentare cu apă;
  • stabilește restricții ori interzice utilizarea focului deschis şi efectuarea unor lucrări cu pericol de incendiu în locuri cu substanţe inflamabile, pentru a preveni producerea de incendii, explozii, etc;
  • sprijină conducătorii instituţiilor subordonate primăriei pentru realizarea activităţii de prevenire;
  • informează primăria, personalul inspecţiei de prevenire din cadrul Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Judeţean asupra încălcărilor deosebite de la normele de prevenire şi starea de pericol făcând propuneri menite să înlăture pericolul;
  • întocmeşte documentele operative de intervenţie;
  • asigură menţinerea în stare de funcţionare a mijloacelor de intervenţie, avertizare, anunţare şi semnalizare a incendiilor, a instalaţiilor de stingere, a surselor de alimentare cu apă şi a căilor de acces şi de intervenţie din cadrul localităţii;
  • participă la acţiuni de alimentare cu apă în caz de deteriorare a reţelei şi a surselor de alimentare cu apă; evacuarea apei din subsoluri, canale tehnologice şi alte locuri inundate;
  • menţine în stare de funcţionare mijloacele tehnice de refulare şi absorbţie a apei.
  • participă la efectuarea de deblocări şi înlăturarea dărâmăturilor provocate de dezastre:
  • participă la salvarea persoanelor de sub dărâmături şi la deblocarea căilor de acces, în vederea asigurării deplasării mijloacelor tehnice, pentru intervenţii în situaţii de dezastre;
  • participă, după caz la alimentarea cu apă a unor instalaţii tehnologice sau de stingere a incendiilor, în situaţia deteriorării instalaţiilor cu apă proprii.
Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

To Top