Scrisoarea unui cetăţean demonstrează că birocraţia şi noul sistem de facturare a gazului nasc monştri
Senatorul PD-L, Iulian Urban, a întocmit la începutul lunii aprilie o reclamaţie către EON, pornind de la o interpelare parlamentară referitoare la ANPC şi ANRE.
Acesta a fost motivat de solicitarea trimisă de Mihai Florescu către Asociaţia Asistenţa pentru Consumatori. Cetăţeanul a fost stupefiat de faptul că a fost deconectat de la serviciile de furnizare a gazului, din cauză că a plătit… prea mult! Regulile absurde de cele mai multe ori ale EON, pe care ziarul DEZVĂLUIRI le-a făcut publice în mai multe rânduri, se pare că au atins apogeul o dată cu acest exemplu.
Un articol de Andreea PAVEL
Iată un fragment din scrisoarea trimisă de Mihai Florescu, senatorului democrat-liberal:
”Am încheiat un contract de furnizare şi am început să achităm facturile, aşa cum veneau ele, o dată la două luni (câte 100 KW/ lună)! În luna decembrie, când a apărut ultima factură pe 2008, am confruntat indexul din factură cu cel afişat de contor şi cel de pe factură era mult mai mare! Ne-am prezentat la E-On, le-am explicat care este problema şi ni s-a spus să stăm liniştiţi, că dacă nu am consumat cât avem deja plătit, la regularizarea din februarie se vor regla facturile. Ni s-a spus, de asemenea, că nu e necesar să achităm factura, dacă nu avem acel consum! Totul a fost ok, iar pe data de 28 februarie, în urma ”regularizării”, s-a stabilit că plătisem deja vreo trei lei în plus, deşi nu achitasem factura pe decembrie!”
Deşi achitase şi un eventual surplus, clientul a fost debranşat
Conform acestor aspecte cât se poate de clare, Mihai Florescu a ajuns la concluzia, la care ar fi ajuns orice om lucid şi cu minimul spirit de a face nişte calcule corecte, că totul e ca şi ”rezolvat” în cazul în care ar avea de plătit în plus. Florescu s-a confruntat însă cu o surpriză neplăcută când, pe 4 martie a.c., ajungând acasă în jurul orei 22:30, acesta a găsit în cutia poştală un ordin de debranşare de la reţeaua de alimentare cu energie electrică! ”Practic ne-au tăiat curentul, deşi în urma regularizării plătisem în plus! A trebuit sa achităm, ilegal considerăm noi, taxa de debranşare, factura pe decembrie şi apoi taxa de rebranşare (în total aproape 250 RON)! A durat 48 de ore până când ne-au legat iar la curent! Una din legile ANPC privind abuzurile în contractele cu furnizorii, precizează că furnizorul nu avea dreptul să ne refuze anularea unei datorii, atât timp cât noi eram creditori!”, îşi continuă declaraţia clientul nemulţumit de încurcătura produsă.
”România e ţara şmecherilor care manipulează totul după bunul plac”
Furios din cauza situaţiei declanşate de birocraţia şi capriciile noului sistem de facturare, Mihai Florescu susţine că ţara în care trăieşte este cea a lui Papură Vodă, unde şmecherii manipulează după bunul plac orice domeniu. Astfel, acesta a făcut un rezumat al discrepanţelor din cauza cărora a avut de suferit, în ideea de a fi luate măsurile ce se impun în situaţia prezentată:
– Deşi pe 28 februarie, în urma ”regularizării” a fost emisă o factură cu ”- 3 RON”, pe data de 4 martie a fost debranşat, pentru neplata facturii din decembrie!
– Clientul nu a primit nici o adresă prin care E-On să îl anunţe că e restanţier şi nici o adresă prin care să fie înştiinţat că va fi debranşat!