Ştiri

Ce strategii şi sloganuri de campanie au primarii din judeţul Tulcea?

Mesajele fac referire la continuitate, hărnicie, experienţă, unitate sau dragoste de localitate

Mai sunt doar două luni până la alegerile locale din iunie şi doar o lună până la startul campaniei electorale. În timp ce partidele nu au stabilit candidaţii pentru toate localităţile din Dobrogea, aproape toţi primarii în funcţie îşi pregătesc deja strategiile şi mesajele pentru a-şi convinge electoratul că merită să li se mai acorde încredere pentru încă un mandat. În judeţul Tulcea, şefii administraţiilor locale sunt conştienţi că electoratul este sătul până peste cap de promisiuni deşarte şi discursuri sforăitoare, astfel încât majoritatea a ales să nu promită în 2012, mai mult decât poate face. Cei mai mulţi dintre ei se bazează pe proiectele pe care le-au iniţiat sau finalizat în mandatul 2008-2012 şi se gândesc la sloganuri care să promoveze continuitatea şi unitatea. Alţii, deşi se gândesc la unele mesaje, aşteaptă sfaturile partidului sau alianţei al căror candidaţi sunt. Foarte puţini dintre cei intervievaţi par să aibă emoţii cu gândul la alegeri şi tot foarte puţini sunt cei care, în opinia localnicilor, n-ar mai merita încă un mandat. Vă prezentăm în rândurile ce urmează strategiile, mesajele şi sloganurile alese de câţiva primari din Tulcea, pentru alegerile din iunie.

Un articol de Andreea PAVEL

Cristian Andrei LEONTE

Gheorghe Ţilincă, primarul comunei Casimcea: „Ei cu vorbele, noi cu faptele”

„Nu m-am gândit încă la slogan, şi nici la mesaj, dar cred că sloganul va fi cel de pe bannerele electorale: <<Ei cu vorbele, noi cu faptele>>. Sunt candidatul USL şi le voi transmite oamenilor un mesaj de continuitate, pentru că nu îmi place să promit oamenilor marea cu sarea. Un primar are nevoie de trei mandate ca să facă treabă: în primul să se acomodeze, în al doilea să demareze proiecte şi în al treilea să le finalizeze. De la patru mandate în sus, deja e prea mult. Nu vreau să fiu primar în viaţă. Dacă îmi termin proiectele, mă retrag”.

Andone Ichim, primarul oraşului Măcin: „În mandatul viitor vreau să pun în valoare proiectele pregătite între 2008-2012”

„Mesajul meu este cât se poate de simplu: Primarul din Măcin a pregătit o serie de proiecte între anii 2008-2012, iar în mandatul 2012-2016 e pregătit să le pună în valoare. Având în vedere că deja am cinci proiecte pe care mă pregătesc să le demarez, am certitudinea că ceea ce spun e cât se poate de cinstit şi argumentat. Oamenii trebuie să ştie că în următorul mandat se vor finanţa asfaltarea străzilor, construirea a 40 de locuinţe ANL, modernizarea aleilor şi a squarurilor de la blocuri şi reabilitarea parcuruilor şi spaţiilor verzi din centrul oraşului. Apoi urmează reabilitarea Casei de Cultură, construcţia unei creşe cu două clase pentru preşcolari, în zona centrală, şi reabilitarea şi modernizarea spitalului din Măcin. La toate aceste proiecte am lucrat în perioada 2008-2012 şi vor fi demarate începând cu anul acesta”.

Petrică Golea, primarul comunei Horia: „Pe drumul bun, împreună”

„Sloganul ar fi <<Pe drumul bun, împreună>>. M-am sfătuit la alegerea lui cu reprezentanţi ai Organizaţiei Judeţene PDL Tulcea. Strategia mea de campanie nu se bazează pe promisiuni, ci pe investiţiile pe care le-am realizat şi pe cele noi, pe care le am în derulare. Nu vreau să promit mai mult decât pot face. Investiţiile pe care le-am realizat şi altele pe care vreau să le iniţiez vizează modernizarea localităţii, extinderea parcului de joacă a copiilor, reabilitarea drumurilor interioare, pe care o să o demarăm cât de curând, şi îmbunătăţirea şi modernizarea instalaţiilor de infrastructură, în special sistemul de apă”

Florin Pascale, primarul comunei Niculiţel: „Continuăm împreună pentru dezvoltarea durabilă a localităţii noastre”

„Localnicii din Niculiţel trebuie să ştie că am făcut tot posibiliul pentru a-mi ajuta comunitatea şi pentru a pune bazele unei dezvoltări durabile a localităţii. Investiţiile iniţiate au fost doar în interesul localnicilor şi demarate în ordinea firească. Mesajul meu electoral nu va face referire decât la proiectele realizate şi la faptul că am reuşit în mandatul acesta să fac mai mult decât am promis în campania din 2008. Dacă ar fi să aleg un slogan, m-aş gândi la ceva de genul <<Să continuăm împreună pentru dezvoltarea durabilă a localităţii noastre>>. Nu cred că va exista un mesaj de la centru, general pentru toate localităţile, pentru că fiecare comună sau oraş are un specific şi trebuie să adaptăm mesajele şi sloganurile la problemele localnicilor şi ale comunităţii în care trăim”.

Petrică Mărculescu, primarul comunei Smârdan: „Sunt prea ocupat cu proiectele pentru localitate, ca să mă gândesc la campanie”

„Nu ştiu, nici nu m-am gândit la slogan, mesaje sau strategii. Nici măcar la campanie. Sunt atât de ocupat cu proiectele pe care le am în derulare şi cu investiţiile pe care vreau să le demarez, ori cu problemele care apar între timp în demararea lucrărilor încât n-am timp să mă gândesc la campanie, acum. Sigur, o să existe şi un mesaj, şi un slogan, pentru că aşa e normal într-o campanie, dar nu îmi voi aloca luni întregi pentru asta. Momentan sunt ocupat cu treburile din primărie şi pentru comunitate. De politică avem timp mai încolo”.

Alexe Anastase, primarul comunei Mihai Kogălniceanu: „Eu nu îmi vând votul”

„O să candidez din partea USL, drept pentru care o să respect întocmai hotărârile de la centru şi o să merg sub sloganul lor, stabilit de alianţă. Sunt un tip disciplinat politic. Dacă ar fi să mă întrebe şi pe mine, ce cred că ar fi potrivit ca slogan, le-aş spune că aş merge pe ceva de genul: <<Eu nu îmi vând votul>>. Dacă alianţa îmi va cere părerea şi va considera că e bine să mă consulte şi pe mine bine, dacă nu, merg pe mâna lor şi implementez strategia de campanie propusă de ei. Cât despre mesajul meu pentru locuitori, e simplu: La mine vorbesc faptele, pentru că am avut multe realizări.

Ştefan Ilie, primarul comunei Luncaviţa: „Votaţi-l pe cel care iubeşte cel mai mult Luncaviţa”

„Nu m-am gândit încă la slogan, nici la mesaj. Tot ce ştiu este că sub nici o formă nu voi accepta un slogan impus de partid. Eu voi gândi sloganul şi mesajul. Eu n-am făcut niciodată şi nici nu o să fac promisiuni. Ca viitor candidat am convingerea că oamenii sunt conştienţi de investiţiile şi proiectele pe care le-am realizat din dragoste pentru ei şi pentru comuna noastră. Aşadar, deşi nu am stabilit încă, mesajul meu va avea legătură cu dragostea pentru localitatea noastră, Luncaviţa. Pentru că eu iubesc Luncaviţa şi luncăviţenii mai mult decât orice. Şi tot ce fac sau am făcut este exclusiv pentru bunăstarea lor şi pentru ridicarea nivelului de trai. Deci mesajul meu va fi ceva de genul <<Votaţi-l pe cel care iubeşte cel mai mult Luncaviţa>>”.

Doru Stoica, primarul comunei Jijila: „Dacă aveţi încredere în mine, votaţi-mă”

„Nu mi-am pregătit nici o campanie, nici strategii, nici mesaje stufoase şi demagogice. Eu o să mă prezint în faţa oamenilor aşa cum sunt, fără măşti şi fără atitudine falsă. La fel cum m-am comportat până acum, la fel o să mă comport şi în campanie. Pentru că oamenii ştiu cine sunt şi ştiu ce am făcut pentru ei. Nu mă bazez, în mesajul meu, decât pe proiectele şi investiţiile derulate şi finalizate până acum. Dacă ar fi să mă gândesc la un slogan, ar suna cam aşa: <<Dacă aveţi încredere în mine, votaţi-mă>>. Pentru că dacă oamenii au fost încântaţi de activitatea mea din cei patru ani, mă vor alege. Dacă nu, vor alege fostul primar, adică actualul viceprimar, cu care am o relaţie bună. Pentru mine, politica nu e o vendetă, e o competiţie ale cărei rezultate trebuie să fie benefice pentru comunitatea în care aceasta este exercitată”.

Sterian Gherghişan, primarul comunei Văcăreni: „Păstraţi-vă primarul, dacă vreţi să vă continuie investiţiile”

„Nu le voi vorbi la oameni fără rost şi nici nu le voi promite ceva ce nu pot să realizez. Atuul meu este ceea ce am făcut până acum. Mesajul este simplu şi la obiect: Trebuie să continuăm investiţiile începute. Deci ar fi potrivit ceva de genul <<Păstraţi-vă primarul dacă vreţi să vă continuie investiţiile>>”.

Neculae Muşat, primarul comunei Cerna: „Continuitatea sună bine

„Cei care îşi iau angajamente nefondate în faţa electoratului dau dovadă cel puţin de lipsă de bun simţ. Nu trebuie să promiţi nimic dacă nu te poţi ţine de cuvânt, acesta este principiul după care mă voi ghida în campanie. Localnicii trebuie să ştie că dacă nu există certitudinea că pot să fac un lucru, nu voi promite că îl voi iniţia. Dacă ar fi să aleg un slogan m-aş gândi la continuitate. Ceva de genul <<Continuitatea sună bine>>. Pentru că despre asta este şi vorba: să continui, alături de comunitatea din care fac parte, proiectele şi munca începute de-a lungul celor opt ani. Nu mi-am urmărit niciodată şi nici nu o să urmăresc vreodată interese personale sau de alt fel. Întotdeauna o să caut doar să rezolv problemele comunităţii”.

Ilie Petre, primarul oraşului Isaccea: „La al cincilea mandat sigur poţi să vorbeşti de experienţă şi profesionalism”

„Încă nu m-am hotărât la un mesaj, sau un slogan, pentru că este destul de greu atunci când eşti la al cincilea mandat. Nu poţi să vorbeşti decât despre continuitate, profesionalism şi experienţă. Oricum mă voi gândi la un mesaj pentru oameni şi pentru comunitatea în care trăim, adaptat la specificul oraşului Isaccea. Nu le voi promite nimic, pentru că nu sunt genul. Le voi garanta doar că după aproape 20 de ani de administraţie publică cu siguranţă am avantajul profesionalismului şi al experienţei. E mai greu după cinci mandate, însă, pentru că oamenii tind să se uite la localitatea vecină şi să se întrebe <<Primarul nostru de ce n-a făcut ce au făcut ceilalţi primari?>>, oamenii neştiind problemele din administraţie şi diferenţele dintre managementul unei comune şi cel al unui oraş”.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top