Fără categorie

Un pas înainte pentru protecţia consumatorilor români

Comsia Europeană a adoptat la data de 12 mai a.c, o recomandare privind introducerea la nivel comunitar a unei metode unice de clasificare si raportare a plâgerilor consumatorilor , ce poate fi folosită pe baze voluntare. Această metodă se aşteaptă să ofere date cruciale despre zonele vulnerabile ale Pieţei Unice. În acest fel se va putea realiza o politică mult mai eficientă  în domeniu, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european.

Comisia Europeană consideră că plângerile consumatorilor sunt un element cheie pentru a afla starea “sănătăţii” pieţei. Peste 700 de organizaţii se ocupă de plângerile consumatorilor la nivelul întregii Europe, dar acestea folosesc la ora actuală clasificări diferite. In consecinţă,  rezultatele sunt disparate, chiar şi la nivel naţional . Astfel, obiectivul propunerii este de a contribui la o mai bună funcţionare a pieţei interne a bunurilor şi serviciilor ce ajung direct de la producător la consumator, prin creşterea încrederii consumatorilor în…

Comsia Europeană a adoptat la data de 12 mai a.c, o recomandare privind introducerea la nivel comunitar a unei metode unice de clasificare si raportare a plâgerilor consumatorilor , ce poate fi folosită pe baze voluntare. Această metodă se aşteaptă să ofere date cruciale despre zonele vulnerabile ale Pieţei Unice. În acest fel se va putea realiza o politică mult mai eficientă  în domeniu, atât la nivel naţional, cât şi la nivel european.

Comisia Europeană consideră că plângerile consumatorilor sunt un element cheie pentru a afla starea “sănătăţii” pieţei. Peste 700 de organizaţii se ocupă de plângerile consumatorilor la nivelul întregii Europe, dar acestea folosesc la ora actuală clasificări diferite. In consecinţă,  rezultatele sunt disparate, chiar şi la nivel naţional . Astfel, obiectivul propunerii este de a contribui la o mai bună funcţionare a pieţei interne a bunurilor şi serviciilor ce ajung direct de la producător la consumator, prin creşterea încrederii consumatorilor în piaţa internă şi reducerea în rândul întreprinderilor a tendinţei acestora de refuz al tranzacţiilor transfrontaliere. Acest obiectiv general ar trebui atins prin scăderea fragmentării, consolidarea cadrului de reglementare şi prin asigurarea unui nivel comun mai înalt de protecţie a consumatorilor şi de informare adecvată cu privire la drepturile lor şi la modul de exercitare a acestora.

În urma adoptării recomandării, John Dalli, Comisarul pentru Sănătate şi Protecţia Consumatorului a declarat: ” Dacă un număr mare de consumatori se plâng de aceeaşi problemă, trebuie să tragem un semnal de alarmă atât la nivel naţional, cât şi la Bruxelles. Pănă acum însă, nu aveam stabilită metoda destul de clar. Mulţumită acestei iniţiative ,când consumatorii vor avea probleme, ele vor putea fi rezolvate mult mai rapid”

SURSA: COMISIA EUROPEANĂ

Actualitate

To Top