COMUNICATE

U.E. îi lasă repetenți pe șoferii cu experiență care vor plimbări pe două roți

În urma cu multi ani de zile, chiar înainte sa fie adoptate normele rutiere post decembriste a existat o perioada în care fiecare dintre cetatenii care îsi câstigasera, în conformitate cu legislatia rutiera pe atunci în vigoare, calitatea de „sofer” la o categorie superioara, avea dreptul de a nu mai sustine proba teoretica la nici un autovehicul apartinând altei categorii. (ex: Daca o persoana avea permis de conducere pentru categoria B, permisul respectiv era automat valabil si pentru categoria A, urmând a se lua doar câteva lectii practice). În prezent lucrurile stau cu totul diferit, iar noua lege, mult mai rigida si pretentioasa, nemultumeste din ce în ce mai multi soferi care detin „B”-ul si care sunt considerati de instructorii Categoriei A „mai cu mot” pentru ca doresc sa intre si în posesia acestui permis, lucru în virtutea caruia sunt „taxati”, totusi legal.

În conditiile în care orele de pregatire pe soselele Constantei, necesare obtinerii probei practice si adaptarii cu mediul rutier si cu regulile acestuia, ajung lejer la sume între 750-800 RON, e de înteles cum s-au gândit unii sa profite de buzunarul soferilor cu „ifose”. Ca si cum Codul Rutier se dedubleaza într-unul pentru masini si într-altul cu totul diferit pentru motociclete, soferii care au promovat testul teoretic de tip B sunt obligati sa îl sustina ori de câte ori e nevoie, chiar si în cazul în care ar fi vorba de o  categorie inferioara. Politia Rutiera din Constanta, prin vocea comisarului-sef Romeo Tecau, sustine ca aceste prevederi, desi stupide si aberante, sunt absolut legale tinând cont  de prevederile europene. Mai mult de-atât, se pare ca aceasta „afacere” urmeaza a se dovedi de-a dreptul înfloritoare în urmatoarea perioada, în conditiile în care statisticile Politiei Rutiere, din ultimul an, cu privire la numarul înscrisilor pentru obtinerea permiselor de tip A si B, arata ca cererile acestora s-au dublat. În raport cu aceste cresteri, iata ca si numarul celor care au „mirosit” bussines-ul cu permise auto, pseudo-instructorii (mai ales a celor care provin din rândurile Politiei, Pompierilor etc), creste alarmant, adevaratii profesori de instructie si legislatie auto (foarte putini la numar) pierzându-se printre non-valori si pile.

Repetitia e mama cheltuielii

Romeo Tecau, comisar-sef al Politiei Rutiere din Constanta pare a fi solidar cu soferii pusi în situatia de a scoate din buzunare, nefondat, bani în plus pentru a-si satisface „mofturile”. Conform spuselor lui Tecau, „scoala” pentru permisele de tip A, nu are nici macar o suma fixa, tarifele fiind foarte subiective. Din câte se pare „instructorii pe doua roti” îsi analizeaza atent clientul si stabileste un scor. Acesta va depasi din pretul „scolii” pentru categoria B, pentru ca cei dintâi instructori considera ca e un moft sa faci si „A”-ul, deci clientul îsi permite. „E ceva aberant! Acum câtiva ani, pâna în 2002, totul era normal si la locul lui, daca aveai „B”-ul, aveai si „A”-ul din start si în general daca aveai permisul pentru o categorie, era valabil pentru orice alta categorie inferioara. Dar acum cu legislatia europeana… trebuie sa ne conformam. E drept ca nu e normal nici ce fac ei (instructorii auto, n.red.), ca n-au un tarif clar si ca speculeaza clientii, dar vom încerca sa luam masuri si sa raspundem prompt daca vor exista plângeri în acest sens”, a declarat Romeo Tecau. Dincolo de aceste afirmatii, comisarul-sef a subliniat faptul ca vor exista niste masuri de precautie, în contextul numarului sporit, din ultima vreme, de accidente în rândul motociclistilor, care vor consta în „fragmentarea” în subcategorii ale permiselor de tip A. Tinerii care nu au împlinit 20 ani vor avea voie sa conduca motociclete de o anumita capacitate, iar cei care au peste 20 ani vor avea acces si la motocicletele mai performante. Sub pretextul masurilor de precautie, sau nu, si aceasta noua regula, deocamdata în stadiu de proiect, poate aduce bani frumusei instructorilor care au elevi cu prefixul vârstei (ne)schimbat.

Vox populis: “Nu stiu cum sa mai scoata bani de la noi!”

Majoritatea celor care se afla în situatia de a-si plati din nou scoala pentru a se plimba cu “motorul” este nemultumita, sau îsi lasa automobilul pe doua roti la prafuit, pentru ca nu au bani sa achite alte cursuri. Matei, 19: “Mi-am vândut masina ca sa-mi iau un motor, pentru ca e mai tineresc, mai practic în traficul asta si consuma si mai putin. Am fost la un instructor si am plecat exact cum am venit când am auzit ca m-ajunge vreo 400 euro scoala. Ei cred ca A-ul e doar pentru astia cu fite si cu trei masini la poarta?”; Stefan, 30: E o aberatie sa dai din nou sala daca ai B-ul. Pentru ce? E cumva câte un Cod Rutier pentru fiecare categorie în parte? Regulile de circulatie sunt exact aceleasi, e ilogic ce fac ei”; Nicu, 23: Numai în România poti sa-ti gasesti astfel de scuze doar ca sa ceri bani. Românu’ nu se mai naste demult poet, de când cu U.E. se naste afacerist!”

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top