
Pentru a face fata provocarilor majore ale sfarsitului de mileniu II – globalizarea si dezvoltarea societatii informationale – Consiliul European din martie 2000 a lansat Strategia Lisabona, care viza transformarea UE in cea mai competitiva si dinamica economie din lume pana In anul 2010.
La sfarsitul anului 2004, pe baza raportului Wim Kok si a propriilor evaluari, Comisia Europeana a elaborat propuneri de revizuire a Strategiei, iar Consiliul European din martie 2005 a relansat Strategia Lisabona, reorientand-o catre crestere economica si creare de locuri de munca.
Totodata, Consiliul a introdus si un nou sistem de implementare la nivel national, bazat pe Programe Nationale de Reforma elaborate de fiecare stat membru si monitorizate de catre Comisia Europeana.
Romania a elaborat propriul program national de reforme, care a fost transmis Comisiei Europene in iulie 2007, iar in noiembrie 2007 a elaborat raportul anual de implementare a programului national de reforme.
Un…

Pentru a face fata provocarilor majore ale sfarsitului de mileniu II – globalizarea si dezvoltarea societatii informationale – Consiliul European din martie 2000 a lansat Strategia Lisabona, care viza transformarea UE in cea mai competitiva si dinamica economie din lume pana In anul 2010.
La sfarsitul anului 2004, pe baza raportului Wim Kok si a propriilor evaluari, Comisia Europeana a elaborat propuneri de revizuire a Strategiei, iar Consiliul European din martie 2005 a relansat Strategia Lisabona, reorientand-o catre crestere economica si creare de locuri de munca.
Totodata, Consiliul a introdus si un nou sistem de implementare la nivel national, bazat pe Programe Nationale de Reforma elaborate de fiecare stat membru si monitorizate de catre Comisia Europeana.
Romania a elaborat propriul program national de reforme, care a fost transmis Comisiei Europene in iulie 2007, iar in noiembrie 2007 a elaborat raportul anual de implementare a programului national de reforme.
Un dosar important in contextul Strategiei Lisabona si al programului national de reforme il constituie ameliorarea cadrului general de reglementare, ca mijloc pentru cresterea competitivitatii si o mai buna guvernare europeana.
La nivelul Uniunii Europene au fost realizate o serie de demersuri in sensul imbunatatirii calitatii reglementarilor comunitare (pentru mai multe informatii, va rugam sa accesati link-ul
http://ec.europa.eu/governance/better_regulation/index_ro.htm).
In stransa legatura cu actiunile derulate la nivel comunitar si tinand seama de realitatile existente si progresele inregistrate pana in prezent pe plan national, Secretariatul General al Guvernului si Departamentul pentru Afaceri Europene, in colaborare cu alte institutii ale administratiei publice centrale, au elaborat proiectul Strategiei pentru o reglementare mai buna la nivelul administratiei publice centrale 2008-2013.
Documentul mentionat se concentreaza pe cinci directii de actiune:
1. Evaluarea impactului reglementarilor
2. Masurarea costurilor si reducerea sarcinilor administrative generate de reglementari
3. Imbunatatirea activitatii agentiilor cu atributii de reglementare si control
4. Simplificarea legislatiei nationale
5. Aplicarea legislatiei comunitare
In scopul vizualizarii proiectului de strategiei, putetclick aici
sau
puteti consulta site-ul Secretariatului General al Guvernului (www.sgg.ro ) – „Politici Publice” – „Documente” – „Proiecte in consultare” – „Strategia pentru o reglementare mai buna la nivelul administratiei publice centrale 2008 – 2013 (varianta in lucru)”.
