Actualitate

Soluții la problema câinilor fără stăpân. Marian Naiman, primar Frecăței: „Iubesc animalele, nu vrem să le omorâm”

Comunele membre în Asociația Comunelor din România (ACOR) – filiala Tulcea au decis să înființeze un serviciu de ecarisaj care va deveni funcțional începând cu luna martie. Odată ce serviciul înființat la nivelul ACOR Tulcea va fi funcţional, primarii vor face solicitări în baza unor acorduri încheiate între UAT-uri şi ACOR, indicând şi numărul de animale vizate, ACOR le va centraliza, iar firma specializată va răspunde acestor solicitări comune. Astfel, preţul suportat de primării va fi mai mic.

În mod individual, o primărie de sat trebuie să plătească între 750 şi 1.000 de lei pentru fiecare animal care este preluat de o firmă de ecarisaj. Preţul diferă în funcţie de numărul animalelor şi distanţă. În judeţul Tulcea, de exemplu, în acest moment nu există nicio firmă de ecarisaj autorizată, de aceea primarii se văd nevoiţi să apeleze la firme din Bucureşti.

Marian Naiman primarul comunei Frecăţei a explicat că în fiecare săptămână primeşte sesizări din partea oamenilor cu privire la câinii fără stăpân.  El arată că mai mult de jumătate dintre acești câinii identificaţi pe raza comunei sunt aduşi din alte părţi. „Semnale de la cetăţeni avem mereu. <<A venit o maşină şi a lăsat câini>>. Din păcate nu aduc şi dovezi (fotografii, numere de înmatriculare). Cei care-i aruncă nu-i aruncă în faţa primăriei sau în zonele cu camere de luat vederi”, explică edilul.

El a încercat în urmă să contacteze de pe SEAP (Sistemul Electronic de Achiziţii Publice) servicii de ecarisaj pentru circa 20-30 de animale fără stăpân, dar imediat a aflat că unele organizaţii non-profit i-au făcut o plângere la Poliţie şi la Prefectură. Aşa că a oprit orice demers. „De aceea am făcut un apel: dacă nu ne lasă să contractăm serviciul de ecarisaj, să vină ei să-i adopte. Iubesc animalele, nu vrem să le omorâm”, mai spune primarul din Frecăţei.

Comuna Frecăței nu-și permite să construiască și să întrețină un adăpost pentru astfel de animale. Costurile sunt prea mari pentru a putea fi acoperite cu bani de la bugetul local. „Un adăpost presupune o clădire, un tehnician veterinar, angajați, hrană şi altele. Se ajung la costuri care reprezintă 10-15% din bugetul comunei”, spune Marian Naiman. 

Majoritatea administrațiilor locale derulează campanii de sterilizări gratuite, campanii susținute de diferite ONG-uri, iar rezultatele se văd prin diminuarea numărului de animale care ajung să fie abandonate pe stradă. Doar că, nu de puţine ori, pe lângă animalele aduse de prin alte locuri apar şi animale care provin din gospodăriile localnicilor.

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top