Fără categorie

Şoferii tineri au nevoie de sisteme de asistenţă

Şoferii tineri au nevoie de sisteme de asistenţă

03/25/2010Tehnologia modernă în materie de siguranţă Continental poate preveni accidente

Hanovra, martie 2010 – Şoferii tineri ar trebui să beneficieze în viitor de facilităţi financiare pentru achiziţionarea unor autovehicule cu tehnologie modernă în materie de siguranţă. Această recomandare a fost transmisă Guvernului Federal în cadrul Conferinţei pentru Legislaţia Rutieră din Germania care a avut loc la începutul anului. Pentru că în anul 2008, conform informaţiilor Institutului Federal de Statistică, peste 81.400 de şoferi din grupa de vârstă 18-24 ani au fost implicaţi în accidente şi aproape 900 din aceştia şi-au pierdut viaţa. Psihologul expert în traficul rutier, profesor Hans-Peter Krüger de la Universitatea Würzburg: „Şoferii din această grupă de vârstă părăsesc deseori carosabilul. Motivele sunt de cele mai multe ori viteza prea mare, distanţa prea mică faţă de celelalte autovehicule şi nepăstrarea benzii. Acestea se datorează faptului că tinerii estimează …

03/25/2010Tehnologia modernă în materie de siguranţă Continental poate preveni accidente

Hanovra, martie 2010 – Şoferii tineri ar trebui să beneficieze în viitor de facilităţi financiare pentru achiziţionarea unor autovehicule cu tehnologie modernă în materie de siguranţă. Această recomandare a fost transmisă Guvernului Federal în cadrul Conferinţei pentru Legislaţia Rutieră din Germania care a avut loc la începutul anului. Pentru că în anul 2008, conform informaţiilor Institutului Federal de Statistică, peste 81.400 de şoferi din grupa de vârstă 18-24 ani au fost implicaţi în accidente şi aproape 900 din aceştia şi-au pierdut viaţa. Psihologul expert în traficul rutier, profesor Hans-Peter Krüger de la Universitatea Würzburg: „Şoferii din această grupă de vârstă părăsesc deseori carosabilul. Motivele sunt de cele mai multe ori viteza prea mare, distanţa prea mică faţă de celelalte autovehicule şi nepăstrarea benzii. Acestea se datorează faptului că tinerii estimează greşit situaţiile şi nu stăpânesc bine autovehiculul. În multe cazuri se adaugă neatenţia şi influenţa băuturilor alcoolice.“ Krüger este de părere că inteligenţa tehnică ar putea fi de ajutor şoferilor începători: „Tocmai pentru a evita greşelile şoferilor tineri au fost concepute sisteme de asistenţă care oferă un potenţial remarcabil de siguranţă.“ 

Şoferii tineri au nevoie de sisteme de asistenţă

Download Comunicat de presă (Word, 80 KB).

Download JPEG.

Sistemele cele mai moderne de asistenţă pentru şoferi, îmbunătăţite în permanenţă, fac parte din portofoliul de produse Continental, unul dintre cei mai mari furnizori din lume pentru industria auto. Continental se implică de mai mulţi ani în diverse proiecte pentru mai multă siguranţă pe străzi şi evitarea accidentelor. Continental a dezvoltat de exemplu un tempomat inteligent prin sistemul „Adaptive Cruise Control“ (ACC). Acesta asigură respectarea distanţei faţă de autovehiculul din faţă precum şi a unei viteze corespunzătoare. „Blind Spot Detection“ (BSD) avertizează şoferul în zona oglinzii exterioare, atunci cât se află autovehicule în unghiul mort. „Lane Departure Warning“ (LDW) atenţionează şoferul de exemplu prin vibrarea volanului dacă autovehiculul este pe cale să părăsească banda, sistemul de frânare de urgenţă reacţionează în ultimul moment cu o funcţie automată de frânare, dacă şoferul este neatent şi nu dă semne că a realizat pericolul de ciocnire, de ex. prin efectuarea unei manevre de evitare sau modificarea pedalei de acceleraţie şi frână.  

Sistemul electronic de control al stabilităţii ESC salvează vieţi. Dacă se intră cu o viteză prea mare într-o curbă, ESC ajută la păstrarea autovehiculului în condiţii de siguranţă pe carosabil. Începând din 2010 sistemul va fi obligatoriu prin lege în Europa pentru autovehiculele noi. Continental oferă şi pentru motociclete sisteme electronice de frânare (sisteme antiblocare).   

Conform informaţiilor Institutului Federal de Statistică, jumătate din şoferii din grupa de vârstă 18-24 de ani implicaţi într-un accident conduceau un autovehicul mai vechi de zece ani. Peste 80 de procente din aceste autovehicule prezentau defecţiuni grave de siguranţă la sistemul de frânare, trenul de rulare şi instalaţia de iluminare. „Cei mai neexperimentaţi participanţi la trafic conduc cele mai proaste autovehicule, fără sisteme de siguranţă complet funcţionale“, critică Krüger. „Acest lucru trebuie să se schimbe în viitor!“ 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top