Proiectul de implementare a unui sistem digital în piețele municipale din Tulcea a ajuns în etapa a doua, cea în care pe fiecare tonetă se montează un cod QR ce oferă informații despre produse.
Reprezentanții Primăriei Tulcea spun că scopul principal al acestui proiect este crearea unei comunicări eficiente și transparente între producător, consumator și piețele agroalimentare din municipiu.
Societatea Agropiețe a implementat, de la începutul acestui an, un Sistem Digital în piețele din Municipiu, având ca scop principal crearea unei comunicări eficiente și transparente pe relația producător – consumator – administrator al piețelor.
În prima etapă au fost amplasate sisteme de afişare digitală in timp real a spatiilor din piețe, ce pot fi închiriate de producători și comercianți.
Astfel, orice comerciant care dorește să închirieze o tonetă sau un spațiu în piață, poate vedea, pe monitorul din piață sau online pe pagina de Facebook Agropiețe, care structură este disponibilă și care este ocupată, precum și modalitatea de închiriere (cu contract sau în regim forfetar).
Tot prin acest sistem se asigură gestionarea tarifelor de închiriere și încasarea de către personalul propriu, de la comercianți.
A două etapă, care este în plină desfășurare, urmărește să faciliteze comunicarea dintre producătorii din pieţe şi cumpărători. Astfel, fiecare tonetă ocupată este prevăzută cu un cod QR. Prin scanarea codului, cumpărătorul are posibilitatea să afle de la cine a cumpărat produsele, care este zona de proveniență a produselor, mai mult, având posibilitatea să vadă și fotografii sau filmulețe de prezentare de la locul de producție.
S-au făcut demersuri și pentru implementarea plății cu cardul la comercianți, iar în luna iunie vor fi primii producători dotați cu POS.