Săptămâna trecută, primarul Comunei Lipnița, Dinu Nicolae-Florin, a prezentat situația lucrărilor pentru îmbunătățirea infrastructurii la nivelul comunei. Un prim aspect pe care primarul a ținut să îl lămurească este cel legat de ordinea lucrărilor. El a precizat că, potrivit normativelor în vigoare, nu se mai avizează lucrări de asfaltare care ar urma să fie executate înaintea celor subterane – de exemplu la rețelele de apă și cabluri.
Așadar, înainte de asfaltarea străzilor din comună care este dorită de toată lumea, primăria a trebuit mai întâi să rezolve problema canalizării.
„Sistemul de canalizare al Comunei Lipnița este cel mai mare proiect realizat aici, vreodată. Totul este făcut de la zero de când am intrat eu primar. Valoarea proiectului este de 14.312.105 lei, din care finanțarea de la Minister 13.724.000 lei și restul cofinanțare de la bugetul local. Vor fi conducte pe toate străzile din Comuna Lipnița.” a declarat primarul.
Un proiect laborios
Pentru realizarea proiectului, angajații primăriei au lucrat aproape trei ani, fiind necesare multiple lucrări pregătitoare și obținerea multor avize: Ridicări topografice, studiu topografic, studiu geologic, aviz de mediu, aviz RAJA, ENEL, IRIDEX, companii de telecomunicații, avizul Direcției de Drumuri, avizul ANIF și al Direcției Agricole și al Direcției pentru Cultură Constanța, respectiv avizul ANPA pentru locația în care va fi deversată apa tehnică, după epurare. Acum s-a ajuns în punctul în care a mai rămas doar de semnat contractul de finanțare.
„Avem o comună foarte mare, cu 7 localități. Vom face canalizare în toate satele, dar nu putem face stație de epurare în fiecare. În urma consultărilor cu consilierii dar și cu specialiști din domeniu, cea mai bună variantă care a reieșit a fost aceea de a face stație de epurare la Lipnița, iar la satele mari – cu fose septice zonale vidanjabile. Coloana va trece pe fiecare stradă și fiecare proprietar va avea această opțiune de a se racorda la rețea.
Sistemul de canalizare al Comunei Lipnița vom încerca să îl menținem în proprietatea comunei. Va fi greu – pentru că va trebui să organizăm un serviciu separat – dar este important acest lucru pentru a putea menține cât mai scăzut prețul serviciilor” a mai adăugat primarul Dinu.
P.R.