Senatorul Ștefan Mihu: Ziua Marinei are semnificații speciale: pe lângă cea economică și socială are și una legată de sfera securitară și militară
În fiecare an pe 15 august românii sărbătoresc Ziua Marinei, odată cu Ziua Adormirii Maicii Domnului, declarată zi de sărbătoare națională.
Cu acest prilej, senatorul PSD Constanța, Ștefan Mihu a făcut o declarație politică în care amintește importanța marinei militare și comerciale.
Departe de a fi doar o simplă celebrare de natură pur tehnică pentru o țară riverană Mării Negre, cum este cazul Romaniei, Ziua Marinei are câteva semnificații speciale: economică, socială și, evident, una legată de sfera securitară și militară.
Din punct de vedere economic și social, Marea Neagră oferă României multiple oportunități de dezvoltare economică și comercială, inclusiv legături lesnicioase și mai ieftine cu restul lumii, precum și posibilități de creare de noi locuri de muncă pentru cetățenii români. Este suficient să amintim relevanța deosebită pentru întregul areal al Mării Negre a Portului Constanța, cel mai mare port la Marea Neagră și unul dintre cele mai mari porturi și șantiere navale ale Europei, a doua marea poartă maritimă comercială a continentului, după portul Rotterdam. Relansarea recentă a activității Șantierului Naval de la Mangalia, alături de potențialul deosebit al iverane Mării Negre.
Din perspectivă militară și de securitate, o flotă militară puternică conferă siguranță pentru granițele maritime ale Român, contribuind, astfel, la protejarea, pe acest palier relevant, a independenței și suveranității țării noastre. În același timp, întărirea în continuare a flotei militare românești consolidează prestigiul României la nivel european și euro-atlantic, grație contribuției pe care România o poate aduce și și-o aduce cu prisosință în domeniile respective atât la nivel NATO cat și UE.
Senatorul Mihu își arată speranța și încrederea că flota comercială, cea militară și șantierele navale de pe teritoriul țării noastre vor repune România pe harta marilor puteri maritime ale lumii.
Perspectiva post ’89 a marinei comerciale române nu a debutat sub cele mai bune auspicii : dacă înainte de ’89, vorbeam de o flotă comercială maritimă puternică, cu un deplasament total de peste 6 milioane TDW, care situa țara noastră pe o poziție fruntașă în lume în domeniul transportului maritim, lucrurile s-au schimbat radical după evenimentele care au condus la prăbușirea regimului comunist. Indivizi veroși, cu o moralitate îndoielnică – binecunoscuți de altfel opiniei publice – cocotați îin funcții publice înalte și avizi de îmbogățire rapidă și necinstită, au « reușit performanța » de a înstrăina pe nimic, dar cu avantaje personale consistente, cea mai mare parte a vaselor mândrei noastre flote comerciale maritime.
Rămânem însă optimiști și sperăm ca șantierele noastre navale să reușească în timp, inclusiv cu sprijinul partenerilor strategici ai României din UE și NATO și, de ce nu, al instituțiilor financiare internaționale, să refacă această prețioasă zestre a țării, chiar dacă procesul respectiv se anunță destul de anevoios și implică, în continuare, invest iții deosebit de consistente care sunt încă așteptate de majoritatea santierelor navale românești!
În încheierea declarației sale, senatorul constănțean amintește de Sărbătoarea Adormirii Maicii Domnului, zi importantă pentru creștinii ortodocși.
Nu în ultimul rând, ziua de 15 august are o semnificație spirituală, cu totul specială. Este vorba de Sărbatoarea Adormirii Maicii Domnului, pe care toți creștinii ortodocși o celebrează în acestă zi, și vorbim de o țară în care peste 90% din populație se declară creștină, ziua aceasta este o sărbătoare în care cinstim tot ceea ce înseamnă modelul oferit de Maica Domnului: bunătate, smerenie, cinste, maternitate și iubire creștină !