Afaceri Europene

Proxenetii portuari, sub pulpana Oil Terminal

Societatea care controleaza in proportie de 95% importurile si exporturile romanesti de produse petroliere este pe punctul de a-si adauga in obiectul de activitate codul caen 6322, specific firmelor de shipchandlers.


Pe lista firmelor care, sub aparenta alimentarii navelor, vand servicii sexuale navigatorilor straini ce tranziteaza Portul Constanta, se va adauga astfel si Oil Terminal.


Orientarea societatii strategice constantene spre aprovizionarea navelor are la baza conexiuni intre actuala conducere liberala si proxenetii portuari stransi sub comanda patronului liberal al unui club de strip-tease.

Un articol de BOGDAN GHICA

Sub conducerea liberalului Mihai Lupu – un specialist pe care nici Dinu Patriciu nu l-a mai suportat la Petromidia – Oil Terminal se pregateste sa-si diversifice in mod spectaculos obiectul de activitate. Iar planurile tintesc o paleta extrem de variata, care merge de la producerea energiei termice si telecomunicatii – pe de o parte – pana la cultivarea legumelor si aprovizionarea navelor (specialitatea proxenetilor portuari) – pe de alta parte. Proiectul de dezvoltare a fost dezvaluit de chiar conducerea companiei, care a depus la Agentia de Protectie a Mediului Constanta o solicitare de autorizare a unor noi activitati cu impact potential asupra mediului. In lista de CAEN-uri pentru adoptarea carora se cerea acordul APM-ului, o secretara garbita a inclus toate codurile la care se gandise Mihai Lupu, chiar si pe cele care produc o banala poluare a bugetului companiei si a moravurilor societatii – desi acestea nu sunt in nici un caz de competenta mediului.

Oil Terminal – agentie imobiliara in devenire

In lisa depusa la APM se regasesc 30 de coduri. Cele mai importante se refera la manipulari, depozitari, transporturi pe calea ferata, productia si distributia energiei termice, telecomunicatii, constructii de caldiri si lucrari de geniu. Pe langa aceste proiecte de anvergura, apar si coduri care dezvaluie o serie de relatii ale conducerii liberale a companiei, care in timp s-ar putea concretiza in oportunitati de castig: comertul cu amanuntul in magazine nespecializate, cu vanzare predominanta de produse alimentare, bauturi si tutun (o eventuala asociere in vederea deschiderii de noi chioscuri in Portul Constanta); cultivarea legumelor, a specialitatilor horticole si a produselor de sera (valorificarea suprafetelor imense de teren ale companiei); recuperarea si comercializarea deseurilor si resturilor metalice si nemetalice reciclabile (mafia fierului vechi are nevoie de intrari noi de marfa); inchirierea bunurilor imobiliare, a echipamentelor de constructii si a aparaturii de birou (intermediarii trebuie sa castige si ei).

In slujba interlopilor

Alte trei coduri din lista lui Lupu dezvaluie complicitati vinovate cu mediul interlop portuar, despre care reporterii DEZVALUIRI.RO aveau cunostinta inca din urma cu trei luni. Prin codul 6322 – alte activitati anexe transporturilor pe apa (codul adoptat de toate firmele de shipchandlers din Romania) – Oil Terminal va putea sa activeze pe nisa de piata a firmelor de aprovizionare a navelor. In plus, prin codurile 6023 si 6340 – transporturi terestre de calatori ocazionale, respectiv activitati ale altor agentii de transport – compania va putea activa si pe nisa transportului ocazional al navigatorilor straini sositi in Portul Constanta. In acest mod, Oil Terminal se pregateste sa intre pe o piata rezervata pana in prezent proxenetilor portuari, care s-au adaptat in timp conditiilor de securitate adoptate de administratia portuara. Pentru a-si justifica prezenta in dane, acestia si-au constituit firme care au ca obiect principal de activitate codul 6322, iar secundare tocmai codurile 6023 si 6340. Asa cum aratam in materialele publicate in numerele anterioare, fenomenul proxenetismului portuar este de o maxima amploare si gravitate, in spatele persoanelor care racoleaza „mortii” de la bordul navelor aflandu-se retele organizate de trafic de persoane, prostitutie juvenila si trafic de droguri.

Din datorie pentru patronul liberal al clubului Cats

Toate firele acestei afaceri sinuoase in care Oil Terminal isi pregateste intrarea duc la patronul clubului de strip-tease Cats din Satul de Vacanta, Carmen Serbanoiu. Clubul acestuia constituie destinatia retelei de taximetrie clandestina condusa de Ilie Bundache si Gheorghe Mingea, care face aprovizionarea cu clientela straina pentru prostituatele de la bara. Serbanoiu este membru PNL si coleg de partid cu seful cel mare de la Oil Terminal. In urma cu trei luni, patronul de la Cats a fost vazut, impreuna cu Gheorghe Mingea, in timp ce intrau in biroul lui Mihai Lupu pentru o discutie de mai bine de o ora. De asemenea, autoturismul lui Mingea a fost fotografiat langa bazinele Oil Terminal, unde interlopul se simtea deja ca la el acasa. Momentul la care am facut referire era unul dificil pentru reteaua proxenetilor portuari, insa acum, sub umbrela celui mai puternic partid de guvernamant, afacerea are toate sansele sa infloreasca.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top