Actualitate

Primăria Medgidia l-a premiat cu 2.000 de lei pe curajosul care a prins crucea aruncată în apă la Bobotează

Tradiționalele evenimente de Bobotează au fost organizate, la Medgidia, de primăria municipiului și Protoieria Medgidia. Astfel, credincioșii au putut participa, după Liturghie, la slujba de sfințire a apei (aghiasma mare) și la obiceiul scoaterii din apă a Sfintei Cruci.

Tinerii care s-au încumetat să sară în apa Canalului Dunăre-Marea Neagră au avut peste 18 ani, au dat o declarație pe propria răspundere conform căreia își asumă responsabilitatea pentru riscul acestei acțiuni și au fost examinați medical de către medicul specialist sosit la fața locului cu o ambulanță pregătită să intervină în situații de pericol sau accidente. O altă condiție pe care trebuiau să o îndeplinească a fost să sară în apă fără nici un echipament de înot.

„În pofida temperaturii scăzute, cinci tineri curajoși s-au încumetat să se arunce în apa rece pentru a o prinde și a o aduce înapoi la mal. Câștigătorul din acest an a fost Chirilă Ion Daniel, care a fost recompensat de administrația publică locală cu o diplomă și un premiu în valoare de 2000 lei”, transmit reprezentanții primăriei.

Biserica Ortodoxă prăznuieşte pe 6 ianuarie Botezul Domnului nostru Iisus Hristos sau Boboteaza. Numită teologic şi Epifania, Teofania sau Arătarea Domnului, sărbătoarea ne aminteşte de momentul în care Iisus Hristos, la vârsta de 30 de ani, a venit la râul Iordan şi a fost botezat de către Sfântul Ioan Botezătorul.

Termenul „aghiasmă” înseamnă, spun cei de la Arhiepiscopia Tomisului, deopotrivă atât lucrarea de sfinţire a apei, cât şi însăşi apa sfinţită. Aghiasma de la Bobotează este denumită Mare deoarece are o putere deosebită. Efectele sunt arătate chiar de textul rugăciunii:

„Şi-i dă ei harul izbăvirii şi binecuvântarea Iordanului. Fă-o pe dânsa izvor de nestricăciune, dar de sfinţenie, dezlegare de păcate, vindecare de boli, diavolilor pieire, îndepărtare a puterilor celor potrivnice, plină de putere îngerească. Ca toţi cei ce se vor stropi şi vor gusta dintr-însa să o aibă spre curăţirea sufletelor şi a trupurilor, spre vindecarea patimilor, spre sfinţirea caselor şi spre tot folosul de trebuinţă…”.

De aceea, Aghiasma Mare se păstrează nestricată vreme îndelungată, rămânând tot aşa de proaspătă, de curată şi de bună la gust, ca şi atunci când a fost scoasă din izvor

În casele credincioşilor, Aghiasma se păstrează la loc de cinste, în sticle curate. Se poate bea pe nemâncate în fiecare zi, până pe 14 ianuarie, când este Odovania praznicului Bobotezei. Ea se mai poate bea în zile de post mai aspru sau la unele sărbători, cu binecuvântarea preotului duhovnic, după Spovedanie.

 

Click to comment

Leave a Reply

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

To Top