Crengile, compostul și alte deșeuri vegetale nu pot fi depozitate pe domeniul public. În acest sens, conducerea administrației publice locale a decis achiziționarea unui astfel de tocător, care să fie utilizat în sprijinul cetățenilor și destinat tocării crengilor, atât din spațiul public, care rezultă din activitatea de toaletare, dar și cele preluate din gospodăriile cetățenilor.
Operatorul de salubritate SC Utilități Publice-Gospodăria Comunală SRL Cernavodă, va gestiona acest utilaj și va stabili pentru deșeurile vegetale din gospodării, un calendar de funcționare, care va fi făcut public locuitorilor.
Investiția, în valoare de 184.450 lei cu TVA a fost suportată în totalitate de la bugetul local.
Utilități Publice-Gospodăria Comunală, societate înființată în anul 2012 ce se ocupă cu curățenia și întreținerea domeniului public din orașul Cernavodă, efectuează lucrări de reabilitare și modernizare a trotuarelor și bordurilor.
„Achiziționarea acestui echipament a fost necesară deoarece este interzisă incendierea resturilor vegetale. Societatea de salubritate va colecta deșeuri vegetale pentru a evita acest fenomen, dar și depozitarea acestora pe domeniul public”, spun reprezentanții primăriei.
De asemenea, tocătorul face parte dintr-un program mai amplu al Primăriei privind amenajarea unui parc auto de utilaje pentru Gospodăria Comunală.
Achiziția tocătorului de crengi și alte resturi s-a realizat la scurt timp după ce administrația locală a achiziționat și un autocontainer multifuncțional de 8 tone (în luna decembrie 2021), destinat încărcării, transportului și golirii containerelor metalice pentru deșeuri inerte.
Echipamentul este proiectat pentru a ridica prin săltare containerele pe platforma montată pe şasiu, precum și pentru golirea prin basculare a acestora. Instalația este compusă dintr-o platformă, două brațe de încărcare, sistem de calare și instalație hidraulică.
Și această autospecială a fost dată în administrare și folosință operatorului local de salubritate, S.C. UPGC SRL Cernavodă.
Prețul achiziției a fost de 499.800 lei cu TVA, suma fiind alocată în totalitate de la bugetul local.