De asemenea, este indicata o suprasaturatie a pietei, iar competitia acerba dintre aceste agentii iese în evidenta prin avalansa de oferte false cu care inunda media.
Conform celor mai recente date furnizate de Registrul Comertului, doar în Bucuresti functioneaza 3.651 de agentii imobiliare. Dintre acestea, cele mai multe se pot încadra cu usurinta în sectorul “agentiilor imobiliare fantoma”.
Un articol de ANDREEA PAVEL
Portretul robot al agentiei „fantoma”
Agentiile imobiliare “fantoma” îsi schimba sediul (punctele de lucru) cel putin de doua ori pe an, pentru a nu fi gasite de catre cei pe care i-au înselat. Sediul social este, de obicei, o garsoniera sau un apartament unde, aceeasi mici “afaceristi” dorm si gatesc. Desi azi, pe piata imobiliara se cunosc agentiile imobiliare serioase si renumite, sunt foarte multi cei care îsi doresc sa economiseasca câteva sute de euro prin lipsa comisionului. Astfel, multi clienti pica în plasa atractiva a agentiilor “fantoma”. Asadar, apeleaza la agentiile care nu practica obiceiul comisionului (acest lucru ar însemna ca respectivele agentii fac munca voluntara si nu se explica modul în care ei ar reusi sa plateasca agentii, secretara, telefoanele, întretinerea si publicitatea), iar întrebarea logica ar fi: de ce nu au înfiintat o societate caritabila si au înfiintat o societate de prestari servicii? Altii, doar putin mai sceptici, apeleaza la agentiile care cer o suma foarte mica, în schimbul serviciilor prestate (lucru care, de asemenea, ar însemna ca nu se apreciaza munca si eforturile agentilor imobiliari). Înselându-se în toate cazurile, pentru ca asemenea unui copil, si-au pus sperantele în filantropia dubioasa si nefondata a unor necunoscuti, zeci de oameni ramân cu buzunarele goale si cu ochii în soare. Pentru ca astfel de cazuri sa nu se repete, solutia ar fi ca toti posibilii clienti sa se intereseze, înaintea începerii colaborarii cu agentia respectiva, de veridicitatea actelor agentiei si a proprietarilor, de cursurile de specialitate pe care trebuie sa le fi sustinut agentii si de punctele de lucru înregistrate. De asemenea, sediile trebuie sa fie dotate corespunzator si sa aiba posturi telefonice fixe. Un loc unde se pot cere informatii utile despre agentia cu care se doreste a se încheia o tranzactie, este reprezentat de asociatiile imobiliare. Acestea detin toate informatiile necesare despre agentiile imobiliare membre si seriozitatea lor pe piata imobiliara. Toate agentiile imobiliare serioase sunt membre la una sau mai multe asociatii imobiliare. Agentiile imobiliare care nu sunt membre în nici o asociatie nu pot fi monitorizate sub nici o forma.