La conferinţa de presă organizată vineri, 24 octombrie a.c., de primarul oraşului Năvodari, Nicolae Matei, a fost prezentată activitatea Consiliului Local Năvodari în cele câteva luni de zile de când şi-a început activitatea în noua formulă.
Un articol de Ştefan Doru COPOŢ
Primarul Nicolae Matei împreună cu Liviu Marian Stan, viitor deputat de Năvodari, Paul Botaş, directorul Administraţiei Domeniului Public şi Adrian Constantin, şeful Compartimentului Achiziţii Publice din Primăria Năvodari au analizat atât realizările cât şi impasurile înregistrate de Consiliul Local Năvodari în ultimele patru luni de zile. Şeful administraţiei locale din Năvodari a făcut un bilanţ al activităţii, concluzionând că „a realizat în patru luni de şapte ori mai mult decât fostul primar Tudorel Calapod”. Referindu-se în principal la programul de asfaltare iniţiat de fostul primar, de la preluarea mandatului, Nicolae Matei spune că a asfaltat deja 11,5 km de drum, faţă de 1,5 km cât s-a reuşit pe timpul celor patru ani de mandat al fostei administraţii. Matei a mai adăugat că din această săptămână va începe asfaltarea altor câteva străzi importante ca trafic auto şi flux pietonal din Năvodari şi va începe lucrul şi pe străzile din cartierele noi. Referitor la lucrările efectuate pe anumite artere, Nicolae Matei a precizat că acestea se execută cu fonduri economisite de la sărbătoarea anuală Zilele oraşului Năvodari. Încă de la preluarea mandatului, primarul Matei a schimbat radical contractul de asfaltare încheiat între fosta administraţie şi firma specializată în lucrările de asfaltare. „Am înlocuit soluţia tehnică şi implicit tot contractul. Celălalt era un simplu contract de reşapare a străzilor, nicidecum de asfaltare cum scrie la carte”, a specificat Matei. De asemenea, edilul a specificat că anual investiţiile în asfaltare vor fi întreţinute, iar iarna nu se va mai acţiona pe carosabil cu sare şi nisip, ci doar cu soluţie de clorură de calciu.
Parcări şi sisteme noi de canalizare
Administraţia năvodăreană a decis, în pofida a numeroase intervenţii şi insistenţe ale unor locuitori ai oraşului, să se ocupe serios şi de amenajarea locurilor de parcare. Au fost deja realizate şase parcări care cuprind aproximativ 500 locuri. Edilul a specificat că nu face favoritisme privind demolarea actualelor garaje, toţi cei care primesc somaţii de evacuare a spaţiului pe care se află asemenea construcţii fiind obligaţi să respecte deciziile Consiliului Local indiferent de relaţiile pe care le au, sau de partidul din care fac parte.
În cartierul Ciocârlia, în pofida opoziţiei manifestate de unii consilieri locali, a prins contur şi proiectul privind realizarea canalizării ce va deservi 780 de case din zonă. Licitaţia pentru această lucrare a fost deja organizată pe data de 20 octombrie a.c. În aceeaşi zonă s-a reuşit consolidarea cu pat de piatră a şapte kilometri de drum, urmând ca în cel mai scurt timp să se poată aşterne şi calea de rulaj de asfalt. Odată cu lucrările la drumuri se procedează şi la proiecţia canalizării pluviale, obiectiv estimat la o valoare de aproximativ 10 miliarde ROL.
Şeful departamentului achiziţii publice din Primaria Navodari, Adrian Constantin a declarat în timpul aceleiaşi conferinţe de presă că administraţia va achiziţiona indicatoare de circulaţie rutieră noi, cu straturi reflectorizante mult mai eficiente decât modelul vechi, iar din primele zile ale anului viitor vor fi puse în funcţiune şi semafoarele deja instalate în principalele intersecţii rutiere din Năvodari. Până atunci, toate străzile din oraş vor fi supuse unui proces de reabilitare rutieră prin trasarea marcajelor longitudinale, pietonale şi de presemnalizare.
Curăţenia, cu amenzi usturătoare se menţine…
În altă ordine de idei, edilul Nicolae Matei a făcut referire la situaţia salubrizării oraşului. Poziţia conferită de postul de primar i-a oferit ocazia lui Matei de a aborda această situaţie, a curăţeniei oraşului Năvodari, dintr-o perspectivă inedită. Noul concept abordat de primar se bazează pe provocarea într-o „competiţie a competenţei” a celor două firme de salubritate care activează în Năvodari. Este vorba de societăţile Ecoterm şi Polaris. „Vreau concurenţă şi curăţenie” a declarat Matei avertizând că firmele îşi vor încasa banii numai dacă lucrează eficient şi, mai ales, zilnic. Tot zilnic oameni din primărie vor face recepţia lucrărilor în teren. Pentru a descuraja indolenţa multor locuitori din Năvodari, care s-au obişnuit să-şi arunce gunoaiele menajere direct de la etajele apartamentelor în plină stradă sau la baza blocurilor, edilul are în vedere introducerea amenzilor la un cuantum cât mai mare. „Voi avea în Năvodari cele mai mari amenzi din România. Cine aruncă gunoiul aiurea va plăti de-l va ustura rău”. Pentru a motiva cele două firme de salubrizare angajate, Matei a propus ca personalul acestora să fie abilitat să aplice amenzi, iar un sfert din cuantumul încasărilor să intre în conturile acelor firme.
Liviu Marian Stan , un deputat al năvodărenilor
„Şi dacă n-o să facă treabă o să auziţi că Matei şi ceilalţi l-au bătut pe Liviu, pentru că eu acum vă garantez că o să facă treabă.” Astfel a sunat introducerea făcută de primarul Nicolae Matei în ce-l priveşte pe Liviu Marian Stan, candidatul PSD pentru Camera Deputaţilor pe Colegiul Năvodari. În acest mod, Matei demonstrează faptul că vede în persoana tânărului candidat pentru deputăţie unul dintre singurii şi unicii politicieni care ar putea într-adevăr să reprezinte şi să sprijine interesul comunităţii năvodărene. În scurta sa luare de cuvânt din finalul conferinţei de presă din 24 octombrie, Liviu Marian Stan a ţinut să aducă observaţii competente vizavi de situaţia deloc plăcută cu care se confruntă toţi năvodărenii în ceea ce priveşte transportul de călători spre şi dinspre Constanţa. Acesta a făcut referire la notificarea prefectului Dănuţ Culeţu privind blocarea proiectului aprobat de Consiliul Judeţean prin HCL 266/13.08.2008. În acest fel, proiectul înfiinţării liniei de autobuz 23 a rămas doar o himeră. Vorbind mult cu oamenii din Năvodari, viitorul deputat şi-a dat seama că necesitatea unei linii de transport pe ruta amintită este mai mult decât stringentă. Aceasta ar fi una din problemele urgente ce ar dori să le rezolve imediat ce ar ajunge deputat. Printre proiectele importante gândite de Liviu Marian Stan este şi o iniţiativă legislativă ca CL Năvodari să poată accesa 20% din acţiunile ACN din Portul Midia, fonduri din care administraţia năvodăreană să construiască o faleză pentru oraş. „Ca deputat, dacă vrea Dumnezeu, prioritatea va fi Năvodariul ca şi celelalte comune arondate colegiului”, a încheiat la finalul conferinţei viitorul deputat Liviu Marian Stan.