În urmă cu câteva luni, un şofer nervos care conducea microbuzul Mercedes cu numărul de înmatriculare B 80 XFK, pe traseul Constanţa-Negru Vodă, a refuzat cu scandal să efectueze prima cursă din acea zi doar fiindcă aşa voiau “muşchii” lui (evident, nu includem aici muşchiul cerebral). Şoferul în cauză nu avea ecuson de identificare şi a refuzat să-şi decline identitatea în faţa clienţilor revoltaţi. Din ianuarie şi până în prezent, cu toate că au fost sesizate cu privire la acest incident penibil toate instituţiile posibile, nimeni nu s-a obosit să ducă până la capăt o cercetare serioasă cu privire la faimosul traseul Constanţa-Negru Vodă: un traseu ocupat de timpuriu de o gaşcă nepăsătoare la problemele clienţilor, după o obscură licitaţie desfăşurată la Registrul Auto Român.
“E o bătaie de joc. Pe traseul Negru Vodă microbuzele circulă deseori supraaglomerate, nu există un dispecerat care să-i anunţe pe clienţi de modificările orare, iar unii din şoferii lor ştiu doar să spargă seminţe pe prispa trotuarului”, ne-a descris foarte plastic traseul-fantomă Constanţa- Negru, un intelectual care, de ani de zile, este navetist acolo.
Un articol de Traian George HORIA
Leapşa cu responsabilităţile
Comparativ cu multe alte staţii de autogară din ţară, staţia de Negru Vodă, dar şi Autogara Sud arată ca în Evul Mediu, într-un oraş care are pretenţii de urbe turistică. Dealtfel, după refuzul agresiv al şoferului, jurnaliştii au sesizat Poliţia Transporturi Constanţa care, la rândul său, a adus la faţa locului un echipaj al Secţiei 5 de Poliţie din Constanţa. Un anume agent Popa, sosit la faţa locului după vreo oră (poate IJP Constanţa îşi va dota de-acum subordonaţii cu maşini de Formula 1), a aruncat câteva ocheade pe trotuarul jegos, s-a declarat neputincios în identificarea şoferului recalcitrant (pe traseul de Negru Vodă erau, probabil, câteva mii de motoare), a conchis că “e ok” şi a plecat. Fostul şef suprem al lui Popa, comisar-şef Aurelian Zaheu ne-a declarat că microbuzul-fantomă nu are cazier şi că Poliţia are atribuţii limitate în astfel de cazuri. Chiar şi când şoferii respectivi refuză cu scandal efectuarea unei curselor, domnule Zaheu? La rândul său, Biroul de presă al Registrului Auto din Capitală a aruncat pisica în ograda Consiliului Judeţean Constanţa, unde un individ insolent a promis că va “studia” solicitarea. De menţionat că Protecţia Consumatorului a amendat societatea Emanuel Trading SRL.
Când stăpânu’ nu-i acasă…
Cam aşa (nu) se rezolvă problemele comunitare la Constanţa şi acesta este ritmul “de progres” al mentalităţilor. Pe banii lor, clienţii trebuie să suporte atitudini incalificabile ale unor şoferi ai Emanuel Trading, care cred că totul li se permite. Într-o ţară civilizată, individul de la volanul microbuzului B 80 XFK ar fi fost înlocuit imediat, dar în România, un astfel de incident jenant devine doar un bun prilej pentru a vedea slăbiciunile instituţiilor statului. Constatăm, însă, un fapt mai grav: nonşalanţa atitudinilor agresive de pe traseul de Negru Vodă sugerează că, practic, ea este încurajată de o lipsă cronică de controale. Cum ar veni, “băeţii e relaxaţi” la microbuze fiindcă oricum Poliţia n-o să-i găsească, cei de la Consiliul Judeţean se interesează mai “cu lentoare”, cei de la ARR Constanţa aproape nu se văd, iar amenzile Protecţiei Consumatorului pot fi contestate. Vom reveni!