Litoralul românesc

Mafia tablei de la Sidex face legea în Galaţi şi dictează ordine la Bucureşti

Cel mai mare producător de mezeluri din România a fost împins spre faliment de interesele obscure ale autorităţilor locale

Grupurile infracţionale care acţionează la nivelul oraşului Galaţi au devenit cunoscute întregii ţări ori prin activitatea extrem de violentă a celulelor interlope, ori prin marile inginerii financiare realizate de oamenii care nu de mult au servit Securitatea sau PCR-ul.

Un articol de Ştefan Doru COPOŢ

Cazul familiei Vider este o dovadă elocventă a faptului că mafia gălăţeană a docurilor fluviale, nu numai că dictează politica locală a oraşului Galaţi (subjugaţi fiindu-le tot ceea ce înseamnă avocat, procuror, judecător sau poliţist), dar conduce din umbră şi importanţi oameni cu funcţii de decizie din cadrul Ministerului Transporturilor din Bucureşti. Neşansa soţilor Vider este că s-au născut în România şi că, mai ales, au fost nevoiţi să-şi încerce norocul în afaceri tocmai în oraşul „roşu”, Galaţi. Tratamentul la care sunt supuşi aceşti oameni de către autorităţile române se pare că va avea un efect dezastruos asupra relaţiilor diplomatice ale României cu statul Israel. Soţii Israel şi Angelica Vider sunt evrei, iar toată această poveste legată de necazurile şi abuzurile la care au fost supuşi de reprezentanţii statului român urmează a fi adusă la cunoştinţa stafului diplomatic al statului Israel pentru a se lua măsuri, măcar pe cale diplomatică.

Atac pirateresc în docurile gălăţene

În anul 1994 familia Vider a înfiinţat societatea comercială Vider Company, cu sediul în Galaţi. Obiectul de activitate al societăţii era comerţul cu produse din carne în magazinele proprii. În 1996, în baza unui contract de vânzare-cumpărare, Vizer Company a achiziţionat un imobil cu terenul aferent în suprafaţă de 1677 mp, intabulat şi cu toate actele în regulă. Terenul se afla în zona periferică a docurilor din Portul Galaţi. Pe acest teren se află o cale ferată uzinală care face parte integrantă din terenul cumpărat de SC.Vider Company, acest lucru fiind menţionat şi în contractul de vânzare-cumpărare. În locaţia respectivă, soţii Vider au început să desfăşoare activităţi de producţie în domeniul preparatelor din carne şi depozitare en-gross. Au făcut o investiţie de câteva miliarde de lei în tehnologie de ultimă oră privind prelucrarea cărnii şi a produselor din carne. La nivelul anilor 1998-2000, Vider Company se afla pe primul loc în topul companiilor româneşti în domeniul prelucrării cărnii.

În momentul cumpărării terenului unde avea să se dezvolte înfloritor afacerea familiei Vider, calea ferată nu era folosită, părând a fi abandonată. După ce activitatea fabricii de mezeluri ale lui Vider prinsese un curs ascendent, la un moment dat SNCFR Galaţi, mână în mână cu cei de la Portul Docuri Galaţi, au cerut imperativ celor de la Vider Company să permită accesul trenurilor prin curtea proprietăţii lor în mod liber şi gratuit. Acea cale ferată făcea legătura între Combinatul Siderurgic Galaţi, Gara de Mărfuri şi Portul Docuri. Această rută este, de fapt, una din cele zece opţiuni sau variante de trasee care leagă Combinatul Mitall Steel de Portul Galaţi. Din anul 2000 şi până în 2004 prin curtea societăţii Vider au fost permise în mod gratuit tranzitările garniturilor trenurilor de marfă din şi dinspre port. La un moment dat, traficul CFR a fost aproape triplat şi astfel,  activitatea economică a SC Vider Company fiind grav afectată deoarece accesul în perimetrul curţii fabricii de mezeluri fiind obstrucţionat de garniturile de tren. Au fost făcute zeci de notificări către SNCFR Galaţi şi către Portul Docuri da nu s-a primit nici un răspuns. La un moment dat SNCFR înştiinţează administratorii SC.Vider Company că actul lor de proprietate asupra terenului pe care se ridicase investiţia soţilor Vider nu mai era recunoscut. În tandem cu SNCFR Galaţi, şi cei de la SC.Docuri SA au pretins că nu recunosc dreptul de proprietate a familiei Vider asupra acelui teren şi că între SC.Docuri SA şi SNCFR Galaţi ar fi existat de multă vreme un contract de închiriere a căii ferate care tranzita curtea proprietăţii Vider. Văzând că tupeul celor de la SNCFR şi Docuri se îngroaşă, familia Vider a încercat să blocheze accesul garniturilor de tren prin curtea lor. Gestul lor a avut un efect dezastruos:  imediat mafioţii din SCNCFR Galaţi şi din cadrul SC.Docuri SA au fabricat rapid o plângere penală împotriva lui Israel Vider, au fabricat o adresă prin care solicitau Inspectoratului în Construcţii să „mai verifice” o dată titlul de proprietate al soţilor Vider, iar în data de 26 octombrie 2000, una din locomotivele SNCFR Galaţi a primit şi executat ordinul de a sparge porţile metalice ale proprietăţii Vider, deschizând abuziv traficul feroviar  prin curtea SC.Vider Company.

Toate şinele duc la Minister!

Incidentul petrecut în 26 octombrie s-a repetat de nenumărate ori, de fiecare dată când porţile proprietăţii Vider erau închise, SNCFR Galaţi ordona spargerea lor cu locomotivele. Văzând că responsabilii SNCFR Galaţi nu se lasă, soţii Vider notifică CFR şi Portul Docuri în data de 2 noiembrie 2000, solicitând stabilirea unor condiţii de tranzitare a incintei societăţii Vider Company, în vederea evitării pe viitor a altor conflincte, gen spargerea porţilor. Drept răspuns solicitării SC.Vider Company, cei de la SNCFR Galaţi şi SC.Docuri SA, mai fabrică o plângere penală, de data această pentru tulburare de posesie. În paralel atât CFR cât şi Portul Docuri cer o ordonanţă preşedenţială sub numărul 13864/2000 pentru trecerea fără vreo stânjenirea sau condiţionare, ziua, noaptea şi în zilele de sărbători legale a tuturor garniturilor de tren prin curtea SC.Vider Company. Văzând că războiul declanşat de mafia gălăţeană nu are nici o şansă să fie aplanat cu vorba bună, familia Vider solicită celor de la Oficiul Judeţean de Cadastru Galaţi situaţia privind titlul de atestare a dreptului lor de proprietate. Prin adresa 632/7.11.2000, OJC Galaţi recunoaşte faptul că titlul de proprietate este integral asupra terenului şi căii ferate aflate pe acel teren, la această concluzie ajungând ulterior şi Comisia formată din experţi ai primăriei, Prefecturii şi OJC Galaţi. În acest context, dosarul penal fabricat de SNCFR Galaţi împotriva soţilor Vider este iniţial demontat în instanţă prin Sentinţa nr.103355/20.12.2000, judecătorul respingând acţiunea SNCFR şi a Portului Docuri prin lipsa calităţii procesuale. În anul 2001, luna februarie, soţilor Vider li se face un alt dosar penal în care erau acuzaţi că obstrucţionează traficul feroviar. La un moment dat, prin relaţii avute la Minsterul Transporturilor SNCFR Galaţi ar fi obţinut includerea acelei porţiuni de cale ferată în categoria căilor ferate de transport public, în acest scop un secretar de stat din cadrul Ministerului Transportului a şi semnat un astfel de document. Scopul acelui document era folosirea lui în cadrul unui proces de anulare a titlului de proprietate asupra terenului familiei Vider. Documentul semnat de secretarul de stat controlat de cei de la SNCFR Galaţi şi cei de la Docuri SA, ar fi fost emis în cursul anului 2008.

Cine a pus ochii pe averea lui Vider?

Într-una din declaraţiile sale Israel Vider spune că a avut parte de presiuni din toate părţile, de la toate instituţiile statului sub formă de controale: finanţe, garda financiară, poliţie economică, poliţie sanitară etc. În această campanie a fost implicat fostul prefect al Galaţiului, Marius Necula. Acesta, împreună cu grupurile de interes care fac afaceri cu produse siderurgice au dorit îndepărtarea lui Vider de pe proprietatea sa, mai ales că acesta era singurul străin care putea să aibă o evidenţă clară asupra numărului de vagoane cu tablă şi produse laminate ce tranzitau Docurile pentru export şi din import. De asemenea Vider spune că fostul prefect ar avea şi el o fabrică de mezeluri, fiind la concurenţă cu cea a lui Vider, logica fiind scoaterea lui Vider din afaceri. De asemenea Necula ar fi băgat în acţionariatul SC.Atlas SRL, firmă care se ocupă cu transportul unor mari cantităţi de tablă atât în ţară cât şi la export. Tabla o încarcă din portul Galaţi. Alte două personaje care ar dori îndepărtarea lui Vider din  zona portului, sunt Corneliu Găvăneanu şeful SC.Docuri SA Galaţi şi Mihai Bleşneag, dierctorul general SC.Navrom Reparaţii SA Galaţi, o altă firmă cu care Israel Vider a avut de aface de-a lungul timpului în povestea lui legată de terenul fabricii sale.

Revoltat că nu-şi găseşte liniştea şi că nu-i sunt recunoscute drepturile fundamentale de cetăţean, Israel şi Angelica Vider au decis să continue să facă toate demersurile pentru înlăturarea efectelor abuzirilor la care sunt supuşi de autorităţile române. Astfel, soţii Vider au contactat Preşedinţia Română, Ministerul de Justiţie, parchetul General, Ambasada Statelor Unite, Ambasada Statului Israel şi a trimis o petiţie Preşedintelui Comunităţii Evreilor din SUA. Reacţia acestor organisme va fi pe semne dură dar va fi îndreptată nu spre adevăraţii vinovaţi ci tot spre Statul Român.

 

 

 

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top