PNL își manifestă din ce în ce mai tare apetența pentru Ministerul Transporturilor. Pot să înțeleg această atitudine, în condițiile în care măcar așa se vor alege și liberalii cu un minister performant!
Îmi este greu, însă, să accept poziția premierului Nicolae Ciucă față de realizările din ministerul condus de un membru PSD!
Poate că prim-ministrul României nu a fost informat despre ce s-a întâmplat la Transporturi, de când portofoliul este condus de Sorin Grindeanu. Îmi permit să îi reamintesc niște cifre greu de contestat:
- Valoarea totală a contractelor semnate în 2022, pentru infrastructura rutieră, este mai mare decât valoarea contractelor din anteriorii 5 ani!!!
- Investițiile realizate în infrastructura rutieră, adică banii cheltuiți efectiv, s-au dublat în 2022, au ajuns la 8,4 miliarde de lei
- Numărul proiectelor în 2022 a crescut cu 63% față de anul anterior, realitate recunoscută de ONG-ul Pro Infrastructura
- 91% din fondurile PNRR alocate pentru infrastructura feroviară au fost deja angajate prin proiecte și contracte semnate. Din 3,4 de miliarde de euro alocate în PNRR infrastructurii feroviare au fost semnate contracte care în total însumează 3,1 miliarde de euro
- Ministerul Transporturilor a cerut bani în plus – 500 de milioane de euro – aferenți exercițiului financiar 2014-2020 care riscau neangajarea, pe care i-a cheltuit integral. Astfel pentru prima data se consumă toți banii europeni alocați finanțării infrastructurii
Acestea sunt realități! Restul sunt șuete…
În care miniștrii PSD nu își pierd timpul, concentrați fiind pe actul de guvernare și pe soluții pentru români. Așa după cum a demonstrat și Sorin Grindeanu că este”, a transmis deputatul Lucian Lungoci.