Politic

Lucian Lungoci: Proiectul ucrainean pune în pericol Delta Dunării și navigația românească

În contextul scandalului dragării canalului Bâstroe deputatul Lucian Lungoci afirmă că proiectul ucrainean este în detrimentul României.

„Încă din luna mai a anului 2004, autorităţile ucrainene au iniţiat mai multe lucrări hidrotehnice în vederea realizării, pe braţele Chilia şi Bâstroe ale Dunării, a unui canal care să ofere navelor maritime o cale alternativă de acces la porturile Dunării de Jos.
La acel moment, la sesizarea făcută de România, mai multe organisme internaționale au stabilit că proiectul ucrainean încălcă prevederile a numeroase convenţii internaţionale din domeniul protecţiei mediului.
În 2020, la Convenţia de la Espoo, Ucraina a anunțat că va renunţa la proiectul iniţial şi că va respecta cu stricteţe cerinţele de evaluare a impactului asupra mediului la momentul iniţierii unui nou proiect de asigurare a adâncimilor de navigaţie.
La jumătatea lunii iulie 2022, România şi-a dat acordul pentru tranzitul navelor cu cereale din Ucraina pe braţul Chilia şi prin Canalul Bâstroe. Culmea este că în primăvara aceluiași an, neținând cont de promisiunile asumate în urmă cu doi ani, ucrainenii au început să dragheze în zonă!
Situație sesizată atât de Poliția de Frontieră cât și de Guvernatorul Deltei Dunării și adusă la cunoștință atât Ministerului Mediului cât și Ministerului de Externe. Este incredibil, dar de la acel moment și până astăzi cele două ministere nu au luat nici o măsură concretă!
Și acum în zonă se află o dragă sub pavilion maltez: lucrează de zor la adâncirea canalul Bâstroe! Practic, prin aceste lucrări, Ucraina urmărește să conecteze Canalul Bâstroe la Coridorul Transeuropean de Transport Naval.
PROIECTUL UCRAINEAN ESTE ÎN DETRIMENTUL ROMÂNIEI:

  • Prin adâncirea acestui canal se distruge tot ecosistemul Deltei Dunării, areal strict protejat, aflat în Patrimoniul UNESCO!
  • Prin lucrările hidrologice executate de partea ucraineană, partea română riscă efectiv să rămână fără adâncimile necesare navigației pe Sulina și Sfântu Gheorghe.

Este evident că Ucraina a încălcat grosolan toate convențiile internaționale- Comisia Internaţională pentru Protecţia Dunării, Convenţia de la Ramsar asupra zonelor umede, Comitetul permanent al Convenţiei de la Berna, Convenţia de la Aarhus – și, mai mult decât atât, sfidează Uniunea Europeană și România!
Ce face România? Ce face ministerul Mediului? Ce face Ministerul de Externe?
Sunt întrebări pe care le pun, în calitate de deputat al României. Întrebări la care aștept un răspuns, cât mai rapid și cât mai aplicat!
PS: ministerul Investițiilor din Ucraina contrazice declarația Ambasadei la București afirmând ca în urma lucrărilor adâncimea canalului a crescut de la 3m la 6,5m”, a declarat Lungoci.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top