Litoralul românesc

„Intersecţia Morţii” din Constanţa aşteaptă ca autorităţile să se trezească din adormire

La întîlnirea Bld. Mamaia cu Strada Mircea cel Bătrân, o maşină trece pe roşu o dată la fiecare 10 secunde

Un accident rutier a avut loc duminică, 24 iunie 2012, la intersecţia Bulevardului Mamaia cu Strada Mircea cel Bătrân. Acesta este cel mai recent dintr-un şir imens de evenimente similare, petrecute în zona cunoscută popular ca „intersecţia groazei”, sau „intersecţia morţii”. Practic, aici se ciocnesc, în medie, 5-6 maşini în fiecare lună. Accidentele sunt trase la indigo – şoferul de pe Mircea forţează galbenul sau trece pe roşu, automobilul său intrând în coliziune cu altul care circulă regulamentar pe Bulevardul Mamaia. Zecile de tamponări grave petrecute în această intersecţie nu au trezit, deocamdată, interesul autorităţilor. Accidentele din zonă au fost contorizate, dar singura măsură propusă a fost aceea a montării unei camere de supraveghere, care să permită lămurirea situaţiilor în care ambii şoferi declară că celălalt e vinovat.
La o deplasare în teren, reporterii DEZVĂLUIRI au constatat că nu numai şoferii care circulă pe Mircea forţează culoarea galbenă sau roşie a semaforului, punându-se în pericol pe ei şi pe ceilalţi participanţi la trafic. Într-un interval de doar zece minute am surprins zeci de maşini care au trecut pe roşu.

Un articol de Răzvan PETRE

 

UPDATE: Un nou accident de circulaţie a avut loc în intersecţia Bld. Mamaia cu Str. Mircea cel Bătrân, duminică, 1 iulie. Din primele informaţii, vinovat ar fi fost şoferul care circula pe Bld. Mamaia, care ar fi intrat în intersecţie cu câteva secunde înainte ca semaforul să afişeze culoarea verde. Acest verdict poate fi confirmat şi datorită faptului că una din camerele de supraveghere poziţionată în intersecţia de la Capitol a fost repoziţionată spre „intersecţia morţii”, pentru a ajuta la aflarea cauzei numeroaselor accidente din zonă. Şoferul care a provocat accidentul a fost rănit uşor.

Accidente trase la indigo

Când poliţiştii de la Rutieră aud în staţie „accident intersecţie Mamaia cu Mircea”, ştiu deja ce ar trebui completat în procesul verbal. Maşina care venea pe Strada Mircea cel Bătrân a intrat în intersecţie pe culoarea roşie, unde s-a a lovit de cea care circula pe Bulevardul Mamaia, dinspre Capitol, spre Universitate. Diferă doar detaliile – numele şoferilor, tipul maşinilor, cantitatea de lichid de radiator care ajunge pe şosea – în rest totul e identic. Chiar şi locurile în care ajung maşinile după impact tind să fie aceleaşi – pe colţurile depărate ale intersecţiei, respectiv în dreptul scuarului din direcţia Spitalului Militar.

Vinovatul din umbră

Motivul pentru care accidentele seamănă între ele este acela că toate au acelaşi mecanism de producere. Pe lângă neatenţia şoferilor, un factor important este şi neglijenţa autorităţilor, care cunosc gradul ridicat de pericol din intersecţie, dar nu întreprind, deocamdată, nimic.
Mai mult, felul în care sunt setate semafoarele are un rol important în producerea accidentelor. Cei care au circulat prin zonă ştiu că, pe Bulevardul Mamaia, semaforul de la Capitol şi cel de la intersecţia cu Mircea sunt sincronizate: Dacă prinzi verde la Capitol, ai cale liberă. Rezultatul este că participanţii la trafic de pe Bulevardul Mamaia intră în „intersecţia morţii” cu viteză mare, iar impactul cu cei ce forţează (deasemenea, în viteză) culoarea roşie pe Mircea este imposibil de evitat şi, de cele mai multe ori, foarte violent.
Un indiciu asupra importanţei pe care o au semafoarele în producerea accidentelor din această zonă este ora la care ele se produc. Astfel, majoritatea evenimentelor au loc seara şi noaptea, când traficul este mai redus şi şoseaua – liberă – fapt ce încurajează şoferii să apese pedala de acceleraţie, pentru a prinde „unde verde” fie pe Bld. Mamaia, fie pe Str. Mircea.

Două secunde separă viaţa de moarte

Ca o coincidenţă, colţul intersecţiei pe care au loc accidentele este cel cu vizibilitatea cea mai proastă. Trotuarul are o lăţime de maxim doi metri, iar câmpul vizual al şoferilor este obturat de un bloc, de un gard de protecţie înalt şi de coroanele copacilor, care coboară până la un metru înălţime. Deşi staţionarea autovehiculelor în zona intersecţiei este interzisă prin cel puţin două semne, trotuarul este acoperit de maşini parcate, ceea ce limitează şi mai mult vizibilitatea.
Se pare că tot ce a putut merge prost, chiar merge prost în intersecţia în cauză. Singurul lucru bine gândit este decalarea semafoarelor, astfel încât să fie două secunde între momentul în care se face roşu pe Mircea, respectiv verde pe Mamaia. Două secunde care, însă, nu au fost suficiente pentru mulţi şoferi…

Zeci de accidente în ultimele 18 luni

În ultimul an şi jumătate, accidentele au curs pe bandă rulantă în „intersecţia morţii”. Căutând în presa constănţeană, am găsit rapid zeci de referiri la evenimentele produse în această zonă. La fel de numeroase sunt şi filmele postate pe youtube. Dacă luăm în considerare faptul că majoritatea accidentelor în care sunt implicate maşini şi personaje şmechere nu ajung în presă, iar accidentele rezoilvate amiabil nu ajung în statisticile Poliţiei, putem estima un număr de 2-3 accidente pe lună, produse în „intersecţia morţii”. Iată, în continuare, o scurtă listă a accidentelor din zona Mircea/Mamaia, menţionate de mass media constănţeană:

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top