Fără categorie

Initiativele Comisiei Europene privind capitalul de risc pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Lead Markets si achizitiile publice pre-comerciale

Initiativele Comisiei Europene privind capitalul de risc pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Lead Markets si achizitiile publice pre-comerciale
Initiativele Comisiei Europene privind capitalul de risc pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Lead Markets si achizitiile publice pre-comercialeComisia Europeana a lansat trei initiative referitoare la capitalul de risc pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (IMM-uri), lead markets si achizitiile publice pre-comerciale. La data de 7 ianuarie a.c. Comisia Europeanã a publicat o Comunicare al cãrei scop constã în stimularea investitiilor transfrontaliere sub forma capitalului de risc.

Activitatea investitionala transfrontaliera este complexa, fapt ce descurajeaza fondurile de investitii mai mici, in special daca este vorba despre a activa pe piete de capital de risc aflate in faze incipiente de dezvoltare.

Scopul Comisiei Europene este de a stimula imbunatatirea cadrului de reglementare a activitatii acestor fonduri, fapt ce ar conduce la diminuarea costurilor operationale si a riscului la care aceste fonduri sunt expuse prin activitatea transfrontaliera. Totodata, armonizarea cadrelor nationale de reglementare ar avea efecte benefice si asupra pietelor pe care activeazã fondurile de investitii cu capital de risc, cu efecte …

Initiativele Comisiei Europene privind capitalul de risc pentru Intreprinderi Mici si Mijlocii, Lead Markets si achizitiile publice pre-comercialeComisia Europeana a lansat trei initiative referitoare la capitalul de risc pentru Intreprinderile Mici si Mijlocii (IMM-uri), lead markets si achizitiile publice pre-comerciale. La data de 7 ianuarie a.c. Comisia Europeanã a publicat o Comunicare al cãrei scop constã în stimularea investitiilor transfrontaliere sub forma capitalului de risc.

Activitatea investitionala transfrontaliera este complexa, fapt ce descurajeaza fondurile de investitii mai mici, in special daca este vorba despre a activa pe piete de capital de risc aflate in faze incipiente de dezvoltare.

Scopul Comisiei Europene este de a stimula imbunatatirea cadrului de reglementare a activitatii acestor fonduri, fapt ce ar conduce la diminuarea costurilor operationale si a riscului la care aceste fonduri sunt expuse prin activitatea transfrontaliera. Totodata, armonizarea cadrelor nationale de reglementare ar avea efecte benefice si asupra pietelor pe care activeazã fondurile de investitii cu capital de risc, cu efecte pozitive asupra IMM-urilor.
Stimularea companiilor mici si mijlocii, in special a celor inovative, inclusiv facilitarea accesului la finantare a acestora, reprezinta in acest moment, una din prioritatile Uniunii Europene, capitalul de risc reprezintând o forma deosebit de importanta de finantare a acestora. La nivelul Uniunii Europene, se considera ca IMM-urile care au beneficiat de capital de risc in perioada 2000-2004, au condus la crearea a peste un milion de locuri de muncã, realizand totodatã un nivel al investitiilor pentru cercetare-dezvoltare de peste 45% din cheltuielile totale.

In acest context, un rol foarte important il ocupa inlaturarea barierelor din calea investitiilor transfrontaliere ale fondurilor cu capital de risc, bariere ce au la origine reglementarea nationala diferitã de la un stat membru la altul precum si lipsa aplicãrii principiului recunoasterii reciproce .

Comunicarea Comisiei in ceea ce priveste lead markets are urmatoarele obiective: prezentarea unei initiative vizibile pentru a crea o cerere de investitii private in ce priveste inovarea – deoarece in prezent exista dificultati in asigurarea investitiilor private in activitatea de inovare – crearea unui cadru ce va aduce piata mai aproape de sectorul de inovare pentru a creste competitivitatea, identificarea pietelor emergente cu potential deosebit de crestere.
In urma studiului, Comisia a propus un plan de actiune ce contine masuri menite sa permita cresterea pe pietele identificate ca fiind cele mai potrivite pentru aceasta initiativã: eHealth, materiale textile de protectie, constructii durabile, reciclare, produse compuse în mare parte din produse biologice (bio-based products), energii regenerabile.

In plus, este studiat felul in care noua initiativa a Comisiei va putea fi corelata cu programele deja existente (CIP, FP7, fonduri structurale). Comunicarea nu va afecta strategiile nationale de comunicare, Comisia considerand ca fiecare stat membru este liber sa isi defineasca strategia de inovare si sa stabileasca pe ce piete se va concentra. Totusi, se considera ca pe pietele identificate exista suficient de mult potential incat investitiile sa aduca beneficii insemnate in timp.

De asemenea, Comisia a propus o noua strategie* pentru a maximiza potentialul inovativ al cheltuielilor publice in domeniul crecetarii si dezvoltarii (C&D). Alocarile bugetare in domeniul C&D sunt deja o prioritate in contextul Strategiei Lisabona revizuite insa Europa ar putea exploata mai bine etapa anterioara comercializarii produselor. Investitiile in acest stadiu presupun riscuri insa, sunt vitale pentru ca cercetarea sa progreseze. Astfel, Comisia a decis sa sustina achizitiile publice din domeniul C&D in faza anterioara comercializarii. Comisia considera ca o astfel de abordare poate dezvalui un potential neexploatat in tehnologiile de varf precum informatica, tehnologia de comunicatii si tehnologiile utilizate in domeniul medical. Inovatiile tehnologice precum internetul sau sistemul de pozitionare global ar fi fost de neconceput fara investitiile combinate ale sectorului public si ale celui privat.

Strategia va fi urmata in anul 2008 de propuneri concrete ale Comisiei pentru a incuraja statele membre sa lanseze asemenea achizitii publice in domenii precum: transporturile, sanatatea, securitatea, mediul si eficienta energetica.

Riscurile si benefciile aduse de serviciile si produsele realizate in acest mod vor fi impartite intre parteneri publici si privati astfel incat inovarile vor fi introduse mai repede in industrie aceasta putand exploata mai bine pietele de tehnologii de varf.

Intrucat Presedintia a solicitat transmiterea de comentarii din partea statelor membre pana la data de 5 februarie 2005, Romania va transmite comentarii cu privire la cele trei Comunicari ale Comisiei Europene.

–––––––––––––––
*Comunicarea Comisiei privind Achizitiile publice inainte de comercializare: promovarea inovatiei pentru asigurarea unor servicii publice durabile de inalta calitate in Europa, COM(2007) 799 final, Bruxelles,14.12.2007 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top