Fără categorie

Comisia Europeana solicita statelor membre sa reduca emisiile de CO2 pentru autoturismele noi pana in 2012

Comisia Europeana solicita statelor membre sa reduca emisiile de CO2 pentru autoturismele noi pana in 2012
Comisia Europeana solicita statelor membre sa reduca emisiile de CO2 pentru autoturismele noi pana in 2012

Regulament privind stabilirea standardelor de performanta referitoare la emisiile pentru autoturismele noi.

Propunerea de Regulament, prezentata pentru prima oara in cadrul grupului de lucru Mediu din 12 ianuarie, are ca scop reducerea emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi pana ce acestea vor ajunge la nivelul 130g/km, pana in 2012.

Acestei valori, raportate la media vanzarilor din UE, i se va adauga o reducere suplimentara de 10g/km, provenita din factori exogeni autoturismului (calitatea combustibilului, pneuri, instalatia de aer conditionat, ameliorarea infrastructurii, etc.) si care vor face obiectul altor acte de reglementare din partea Comisiei. Astfel, rezultatul cumulat al reducerilor de emisii va fi de 120g/km emisii CO2.

Propunerea se va aplica numai autoturismelor (conform omologarii tip a motoarelor definite în anexa II la Directiva 2007/46/CE, cu masa de referinta de 2610 Kg) si stabileste obiective obligatorii pentru emisiile specifice de CO2 produse de …

Comisia Europeana solicita statelor membre sa reduca emisiile de CO2 pentru autoturismele noi pana in 2012

Regulament privind stabilirea standardelor de performanta referitoare la emisiile pentru autoturismele noi.

Propunerea de Regulament, prezentata pentru prima oara in cadrul grupului de lucru Mediu din 12 ianuarie, are ca scop reducerea emisiilor de CO2 pentru autoturismele noi pana ce acestea vor ajunge la nivelul 130g/km, pana in 2012.

Acestei valori, raportate la media vanzarilor din UE, i se va adauga o reducere suplimentara de 10g/km, provenita din factori exogeni autoturismului (calitatea combustibilului, pneuri, instalatia de aer conditionat, ameliorarea infrastructurii, etc.) si care vor face obiectul altor acte de reglementare din partea Comisiei. Astfel, rezultatul cumulat al reducerilor de emisii va fi de 120g/km emisii CO2.

Propunerea se va aplica numai autoturismelor (conform omologarii tip a motoarelor definite în anexa II la Directiva 2007/46/CE, cu masa de referinta de 2610 Kg) si stabileste obiective obligatorii pentru emisiile specifice de CO2 produse de autoturismele noi, in functie de masa acestora, incepand cu 2012. Obiectivele se aplica mediei emisiilor specifice de CO2 in g/Km la autoturismele noi inmatriculate in UE in fiecare an calendaristic, incepand cu anul 2012, pentru fiecare constructor. Propunerea se aplica si importurilor de autoturisme. Nu se va lua in considerare o inmatriculare anterioara, cu durata mai mica de trei luni, in afara Comunitatii. Sub rezerva indeplinirii anumitor conditii, pentru constructorii independenti cu volum mic de producþie (mai puþin de 10.000 de autoturisme înmatriculate în Comunitate într-un an calendaristic), se va face derogare de la prevederile propunerii de Regulament.

In cazul in care un constructor nu indeplineste obiectivul stabilit de Regulament, se prevede un sistem progresiv de penalitati pentru perioada 2012 – 2015, care se va baza pe numãrul de g/Km situat deasupra valorii limita impuse inmultit cu numãrul de autovehicule vândute de un producãtor. Propunerea Comisiei implica aplicarea unei penalitati de 20 € pe g/km in 2012, 35 € pe g/km in 2013, 60 € pe g/km in 2014 si 95 € pe g/km in 2015. Astfel, Comisia considera ca aplicarea acestor penalitati va „stimula” producãtorii de autoturisme sa investeascã in cercetare si inovare pentru a reduce nivelul de emisii.

Abordarea propusa nu aduce atingere masurilor suplimentare propuse de Comisie in ceea ce priveºte impactul transportului rutier asupra schimbãrilor climatice. In acest sens, politica UE de transport revizuita include iniþiative de promovare a schimbãrii catre modalitati durabile de transport in special in zonele urbane si elaborarea unei metodologii comunitare privind taxele pentru infrastructura.

In scopul îndeplinirii obiectivelor propuse, Comisia are in vedere o abordare integrata, bazata pe urmatorii piloni: reducerea consumului de combustibil pentru autovehiculele de pasageri si cele uºoare pentru activitatile comerciale; utilizarea biocombustibililor si adoptarea unor alte imbunatatiri tehnologice.

Pe termen lung, Comisia are in vedere promovarea cercetãrii si dezvoltãrii in scopul stabilirii unor obiective mai ambiþioase de reducere a emisiilor de CO2 pentru noul parc auto, de 95 g/Km, pana in 2020.

Conform Comisiei Europene, statele membre au o mare responsabilitate in atingerea acestor deziderate, in special in cadrul politicilor fiscale pentru adoptarea de masuri care sa stimuleze cererea consumatorilor pentru autovehicule cu consum redus de combustibil. In plus, schemele de taxare pot fi definite intr-un mod neutru din punct de vedere al veniturilor (de a nu crea obligaþii suplimentare pentru consumatori), astfel încât sa stimuleze cumpãrãtorii de autovehicule cu emisii reduse de CO2 si sa-i penalizeze pe cei care cumpãra autovehicule mai puþin eficiente.

Pentru pregatirea pozitiei nationale, au fost organizate, la data de 24 ianuarie, consultari intre institutiile responsabile si reprezentanti ai producatorilor de automobile romani si a asociatiilor de resort. Propunerea a fost discutata si in cadrul reuniunii de coordonare a afacerilor europene de ieri, 28 ianuarie, iar urmatoarea data la care va fi discutata din nou in cadrul grupului de lucru Mediu de la Bruxelles este 30 ianuarie. In general, dupa cum s-a prefigurat in cadrul primei reuniuni de la Bruxelles, statele membre sustin obiectivul Comisiei de reducere a emisiilor pana la 130g CO2/km. Cu toate acestea, metodele de atingere a acestui obiectiv precum si termenele propuse de Comisie vor face subiectul dezbaterilor din grupurile de lucru precum si din cadrul Consiliilor UE. Presedintia Slovena a precizat ca intentioneaza sa organizeze o dezbatere politica la Consiliul de Mediu din iunie iar, in functie de progresele ce vor fi inregistrate, este posibil ca pe timpul Presedintiei Franceze (iulie-decembrie 2008) sa se ajungã la un acord politic.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top