Fără categorie

Firma constănțeană Media Responsive se pregătește să “atace” piața vestică de tipar digital și publicitate

O mică firmă constănțeană specializată în tipar digital și publicitate se pregătește pătrundă cu serviciile sale și în alte state ale Uniunii Europene, în contextul unei tendințe generale de plafonare a pieței locale. Reprezentanții Media Responsive susțin că mediul economic defavorabil din Constanța nu ar trebui să descurajeze micile firme și ar trebui să profite de oportunitatea de a se extinde pe piața comunitară.

Un articol de Gabriel BOTEZATU

“Vrem să accesăm și alte piețe, să vindem în Uniunea Europeană. Produsele și serviciile noastre presupun foarte multă muncă și cunoștințe de specialitate dar sunt slab plătite în țara noastră din cauza situației economice. În plus noi, nu avem încă o cultură de publicitate, la noi imaginea este lăsată mereu pe ultimul loc, chiar dacă imaginea reprezintă un mijloc de producție în sine. Încercăm să ne informatizăm cât mai mult activitatea astfel încât procesul de vânzare să decurgă cât mai rapid de la momentul pasării unei comenzi. Statele europene dezvoltate trebuie să reprezinte o țină pentru toate firmele mici. Extinderea capacităților noastre de export înseamnă însă informatizare și asta costă”, a declarat Dragoș Ionescu, managerul Media Responsive.

Aceleași servicii, de 10 ori mai valoroase peste graniță

Astfel, pentru investițiile aferente tehnologizării și campaniei de promovare pe piețe externe, firma a elaborat un proiect de accesare a fondurilor europene. Reprezentanții firmei au subliniat că în statele vestice, serviciile din domeniul tiparului și publicității sunt plătite cu până la de zece ori mai mult față de cele prestate pe plan local, deși calitatea lucrărilor este aceeași. “Vă dau un exemplu, un set de cărți de vizită costă în Marea Britanie de aproape 10 ori mai mult decât la noi. Lucrăm cu aceleași materiale ca și cei din vest, folosim aparatură identică de la fabricanți de prestigiu precum Xerox, Minolta sau Canon. Suntem competitivi pentru că avem încă o forță de muncă ieftină, dar nu avem capacitățile necesare pentru a exporta produse finite. România exportă materii prime, nu produse finite. Din acest motiv, după ce tragem „linia de jos” suntem pe pierdere. Ne dorim ca produsele noastre să ajungă la clienți din Europa, acolo unde acest gen de produse și servicii sunt valorificate la alte prețuri”, a explicat Ionescu.

“Trăim încă aici și ne place”

Faptul că mica firmă vizează piețele externe, nu înseamnă că va neglija activitatea pe plan local, unde intenționează să atragă noi clienți prin diversificarea portofoliului de servicii. “Pe lângă piețele străine vizăm și distribuția de papetărie aici, pe plan local. Trăim încă aici și ne place. Ne dorim mai mulți clienți pe piața locală. Este o activitate nouă pentru noi dar și aici sunt necesare investiții. Din activitate este foarte greu să investești”, a precizat managerul Media Responsive. În opinia acestuia, firmele de profil locale vor avea potențial de dezvoltare doar dacă țin pasul cu tendințele inovative din piață. “Acum, fiecare client alege modul în care vrea să-și facă imaginea, important este să ajungă la client mesajul dorit. Partea de grafică digitală este cu siguranță un domeniu de viitor cu ample aplicații. Tot ce înseamnă web-site se bazează pe grafică. Partea văzută și palpabilă a fiecărei aplicații pentru computer, tabletă sau telefon este de fapt grafică digitală”, a menționat reprezentantul firmei.

Produsele 3D, din ce în ce mai căutate

De asemenea, acesta a adăugat că în rândul clienților se observă din ce în ce mai accentuat apetitul pentru produse 3D și grafică adaptată dispozitivelor mobile. “Filmele 3D pe care toată lumea le vede cu mare interes au o importantă componentă de grafică digitală. Tiparul, pe de altă parte, trece și el tot mai mult în zonă 3D. Pentru moment, partea de web-design este tot mai căutată. Firmele își schimbă site-urile vechi cu altele noi pentru a se adapta noilor cerințe de pe piață. Avem componenta „mobile” care a schimbat foarte mult modul în care este utilizat internetul iar aici discutăm despre grafică adaptată pentru acest sector”.

Consultanță gratuită pentru clienți

Totodată, firma constănțeană a înțeles că apropierea de client este o condiție esențială pentru succesul pe termen lung a societății. Astfel, asociații Media Responsive au decis ca pe lângă serviciile clasice să ofere clienților și consultanță gratuită. Din acestă acțiune are de câștigat atât clientul, cât și firma, întrucât o comunicare extinsă duce de multe ori la dezvoltarea de produse și servicii noi, modelate exact pe măsura nevoilor. “În principiu, toți ce care ajung la noi pleacă mai bogați măcar cu un sfat, dacă nu cu un produs. Oferim consultanță gratuită tuturor clienților noștri, indiferent dacă aleg sau nu să lucreze cu noi. Căutăm împreună soluții de imagine, inventăm produse. Nu puține au fost cazurile în care am realizat produse pornind de la ideea clientului, chiar dacă de multe ori păreau de greu de realizat. Am încercat să ne adaptăm permanent la cerințe și să fim cât mai „responsive” cu putință”, a spus Dragoș Ionescu.

Concurența neloială, o piedică în piața locală

Referitor la problemele din piața de profil din Constanța, și în general, din România, acesta a afirmat că firmele din domeniu se confruntă cu un fenomen de concurență neloială din ce în ce mai accentuat. Astfel, unei companii serioase, cu toate taxele la zi, îi este greu să facă față firmelor care lucrează la negru sau la gri. “De ani de zile ne confruntăm cu concurența neloială. Sunt multe societăți nefiscalizate sau parțial fiscalizate. O firmă care nu taie factură se optimizează cu 24%, dacă e să considerăm doar partea de TVA. Evident, clientul va alege varianta care-l avantajează financiar și nu este de condamnat. Noi am ales încă de la început să lucrăm pe bază de documente fiscale, iar asta presupune costuri. E mai simplu să te administrezi atunci când lucrezi fără facturi și bonuri. Noi am ales să pierdem clienți decât să lucrăm la negru“, a punctat managerul firmei de tipar digital și publicitate.

“Cred că răspunsul este evident”: contracte “cu dedicație”

Totodată, acesta a mai semnalat o problemă care reprezintă un real pericol pentru companiile “curate” – contractele cu “dedicație” ale instituțiilor de stat. “Atunci când discutăm de „piață” în România, discutăm despre cine face această piață. Banii publici reprezintă un procent semnificativ din piață. Instituțiile de stat, cel puțin în ultimii ani, au preferat să lucreze numai cu anumite firme iar asta omoară concurența. Instituția publică colectează și ulterior distribuie doar către anumite societăți care se califică. Mai departe aceste firme nu reîntorc banii în piață ci din contră, în loc să se extindă sunt fie radiate, fie banii sunt scoși din sistem transferați în străinătate. Ceilalți de pe piață nu pot concura cu așa ceva și astfel moare concurența. Dacă moare concurența, moare și progresul pentru că, în timp ce unii se zbat să supraviețuiască, alții ating praguri record lunar. În țara noastră, pe orice domeniu vreți să analizați, o să observați că în fiecare județ sunt una, maxim două firme la un nivel foarte ridicat și alte 6-7 care trag targa pe uscat. Și se ridică întrebarea: sunt cele două firme atât de performante și ceilalți nepricepuți sau discutăm de o problemă?! Cred că răspunsul este evident”, a concluzionat Ionescu. În opinia acestuia, ca soluție la problema menționată ar fi ca statul român să înceteze să se mai implice în economie, cel puțin într-o măsură atât de mare, întrucât “suntem captivi sistemului public care dirijează mare parte din bani”.

Creștere a pieței de profil cu până la 15%

În 2014, Media Responsive a realizat o cifră de afaceri de 100.000 de euro, iar pentru anul acesta se așteaptă la dublarea activității. Pe lângă activitățile de bază, tipar digital și servicii de agenție, portofoliul firmei constănțene mai cuprinde studii de piață, design, servicii de web etc.
Firma a fost înființată în anul 2007 sub denumirea Unigraphics, până în 2012, când actualii administratori, Gabriel Cojanu și Dragoș Ionescu, au decis rebrand-uirea cu numele Media Responsive. “A fost foarte greu pentru că am plecat de la minus, nici măcar de la „zero” pe o piață aflată în scădere la momentul respectiv”, a explicat Dragoș Ionescu. Reprezentanții Media Responsive au previzionat o creștere a pieței de profil din România cu 10-15% pentru acest an.

 

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana MIHĂLȚEANU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top