În luna noiembrie 2006, reporterii „Dezvaluiri.ro” au semnalat primii intentiile pe care unii oameni de afaceri le aveau în legatura cu epava navei Evanghelia, cunoscuta ca Epava de la Costinesti. La vremea aceea, jurnalistii nostri intrasera în posesia unor informatii conform carora o casa de avocatura din Bucuresti cauta dovezi în arhivele Evidentei Populatiei din Constanta, prin care sa demonstreze faptul ca epava de la Costinesti ar fi înca în proprietatea rudelor fostului armator Aristotel Onasis. Intentia era clara, si anume obtinerea unui profit prin vânzarea imaginii simbolului statiunii Costinesti.
Un articol de DORU COPOT
Un articol de DORU COPOT
Recent, o organizatie neguvernamentala din Bucuresti a anuntat cu surle si trâmbite ca doreste sa exploateze acest subiect comercial. Organizatia „Anima Mundi” s-a aratat interesata, chipurile, de amenajarea epavei navei „Evanghelia” de la Costinesti. Ca paravan al afacerii este folosit tertipul referitor la plimbarile de agrement în jurul sau pe epava. Iar pentru ca miile de turisti sezonieri platesc bani grei pentru o plimbare cu ambarcatiunile de agrement pîna în apropierea epavei, aceasta organizatie are întocmit deja si un proiect de „cosmetizare” a navei. Proiectul a avut nevoie de avizul Consiliului Local Costinesti, al Directiei Apelor Dobrogea – Litoral, al Capitaniei Zonale Constanta si al Autoritatii Navale Române (ANR), avize pe care, de altfel, le-a si obtinut. Prin proiectul prezentat, ONG-ul intentioneaza sa renoveze puntea, sa vopseasca exteriorul si sa refaca structura de rezistenta a fostului cargobot. Conform proiectului, pe punte se vor anexa trambuline pentru sarituri în apa.
Contrar variantelor oficiale, nava Evanghelia a fost esuata în mod intentionat de catre capitanul si echipajul acesteia în vederea obtinerii primei de asigurare. Acest obicei “stravechi” este înca folosit de unii armatori greci si arabi. Nava „Evanghelia” a fost pusa pe uscat pe 15 octombrie 1968, la comanda sa aflându-se un comandant de nationalitate româna care cunostea cu precizie geografia litoralului Marii Negre. „Evanghelia” a apartinut vestitului om de afaceri Aristotel Onassis si a intrat, conform legilor marinaresti, în posesia statului român imediat dupa abandonul ei de catre echipaj. Dovedindu-se ca nava a fost pusa pe uscat în mod intentionat, armatorul Onasis nu a putut intra în posesia primei de asigurare.
Contrar variantelor oficiale, nava Evanghelia a fost esuata în mod intentionat de catre capitanul si echipajul acesteia în vederea obtinerii primei de asigurare. Acest obicei “stravechi” este înca folosit de unii armatori greci si arabi. Nava „Evanghelia” a fost pusa pe uscat pe 15 octombrie 1968, la comanda sa aflându-se un comandant de nationalitate româna care cunostea cu precizie geografia litoralului Marii Negre. „Evanghelia” a apartinut vestitului om de afaceri Aristotel Onassis si a intrat, conform legilor marinaresti, în posesia statului român imediat dupa abandonul ei de catre echipaj. Dovedindu-se ca nava a fost pusa pe uscat în mod intentionat, armatorul Onasis nu a putut intra în posesia primei de asigurare.
În schimb se pare ca au aparut niste documente a caror autenticitate nu este înca dovedita si care ar atesta faptul ca vasul ar fi fost lasat chipurile în custodia statului român. De aici si pâna la “confiscarea” simbolului Costinestiului nu mai este decât un mic pas!