Afaceri Europene

De ce ţine APMC la secret informațiile despre Podul de la Agigea Port?

Ziarul DEZVĂLUIRI publica, în urmă cu o lună, în exclusivitate, un articol despre Podul de la Agigea Port, stricat înainte de a fi dat în folosință. Între timp, am aflat, pe surse, că afacerea ar face obiectul unui dosar de cercetare la unul din parchetele din Constanța. Conform acestor surse, constructorul ar fi indicat drept vinovat firma care a întocmit proiectul, SC Search Corporation, care nu ar fi efectuat studii complete privind structura solului.
Am întrebat la Administrația Porturilor Maritime Constanța și ni s-a răspuns că beneficiarul lucrării nu are cunoștință despre un dosar de cercetare penală legat de acest subiect.

Am procedat în mod similar cu SC Search Corporation, proiectantul lucrării. Iată răspunsul primit:
“Cu referire la întrebările pe care ni le-ați adresat în cursul zilei de 28 iulie 2015, cu referire la obiectivul <Pod rutier de la km 0+540 al Canalului Dunăre Marea-Neagră>, vă informam că nu avem acordul beneficiarului de a răspunde la aceste întrebări. Acesta este singurul în măsură să vă furnizeze informații clarificatoare cu privire la orice nelămurire aveți despre acest obiectiv. Menționăm că în cadrul contractului încheiat cu Beneficiarul există o dispoziție de confidențialitate pe care compania noastră, în calitate de prestator de servicii, are obligația să o respecte. Compania noastră a răspuns și va răspunde întotdeauna solicitărilor primite din partea Beneficiarului cu referire la orice ține de această lucrare”.
Am reușit, totuși, să aflăm de la APMC că tablierul metalic al podului (cel care s-a strâmbat) a fost construit de SC Tigitrans, în calitate de subcontractor al titularului lucrării, SC Apolodor Comimpex SRL.
Înființată în 1994, SC Tigitrans SA are următorii acționari: Motocu Nicolae (27%), Marinescu Lale (27%), Fronea Pavel (27%), Gabur Octavian Mihai (15%), Antoniewicz Cristian Ioan (2%) Marșal Ioana (2%).

Legături cu Dosarul Flota

Tigitrans a avut, de-a lungul timpului, afaceri în domenii diverse precum construcții industriale, crewing, administrarea unui sector de plajă la Agigea și creșterea scoicilor în singura fermă de acest gen din România (ultimele două, prin intermediul SC Maricultura SRL).
Interesant este faptul că Motocu, Fronea și Gabur au avut funcții de conducere la SC Petromin, compania de stat care a deținut și vândut flota, iar Marinescu Lale este, conform siteului Lumea Justiției, soția celebrului Călin Marinescu, alias Shogunul, condamnat la închisoare în dosarul „Flota”.
SC Tigitrans SA este în insolvență de la începutul anului 2013. Conform dosarului depus la Tribunalul Constanța, Tigitrans avea de recuperat datorii de aproximativ 3 milioane euro tocmai de la Apolodor, în contul executării tablierului metalic al podului. Tot din dosarul de insolvență reiese că valoarea contractului dintre cele două părți ar fi crescut semnificativ din cauza, spun reprezentanții Tigitrans, creșterii prețului materialelor folosite la lucrare, dar și din cauza unor greșeli de proiectare.
Am încercat să obținem un punt de vedere despre situația podului de la Agigea Port de la reprezentanții Tigitrans, dar aceștia nu au dorit să dialogheze cu noi.

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top