Astăzi, Comisia Europeană a publicat rapoartele anuale pentru 2010 privind serviciile de Consultanţă Europa voastră şi SOLVIT, doua servicii care ajuta cetăţenii şi întreprinderile europene să înţeleagă şi să îşi apere drepturile în UE. În 2010, serviciul Europa voastră a primit 12 000 de întrebări din partea cetăţenilor care solicită infromaţii cu privire la drepturile lor, cum ar fi asigurările de sănătate sau drepturile lor la prestaţii de şomaj, atunci când merg să trăiască şi să muncească în străinătate. Aceasta reprezintă o creştere de 15% faţă de anul precedent. SOLVIT a oferit peste 1 300 de soluţii practice şi în timp util pentru cetăţenii şi întreprinderile care au întâmpinat obstacole administrative, cum ar fi obtinerea calificărilor profesionale recunoscute într-un alt stat membru . Ambele aceste servicii au permis miilor de cetăţeni europeni şi întreprinderilor să beneficieze de oportunităţile oferite de piaţa unică.
Comisarul pentru Piaţa Internă şi Ser…
Astăzi, Comisia Europeană a publicat rapoartele anuale pentru 2010 privind serviciile de Consultanţă Europa voastră şi SOLVIT, doua servicii care ajuta cetăţenii şi întreprinderile europene să înţeleagă şi să îşi apere drepturile în UE. În 2010, serviciul Europa voastră a primit 12 000 de întrebări din partea cetăţenilor care solicită infromaţii cu privire la drepturile lor, cum ar fi asigurările de sănătate sau drepturile lor la prestaţii de şomaj, atunci când merg să trăiască şi să muncească în străinătate. Aceasta reprezintă o creştere de 15% faţă de anul precedent. SOLVIT a oferit peste 1 300 de soluţii practice şi în timp util pentru cetăţenii şi întreprinderile care au întâmpinat obstacole administrative, cum ar fi obtinerea calificărilor profesionale recunoscute într-un alt stat membru . Ambele aceste servicii au permis miilor de cetăţeni europeni şi întreprinderilor să beneficieze de oportunităţile oferite de piaţa unică.
Comisarul pentru Piaţa Internă şi Servicii, Michel Barnier, a declarat:. ” Serviciul de Consultanţă „Europa ta” şi „SOLVIT” ajuta cetăţenii şi întreprinderile să profite de piaţa unică prin sortarea problemelor practice cu care se confruntă, în special atunci când vor să trăiască şi să muncească în străinătate Aceste servicii au un impact pozitiv asupra vieţii a mii de persoane fizice şi juridice care pot acum să îşi exercite pe deplin drepturile lor.”
Numărul total de cereri de informaţii primite de către Serviciul „Europa ta” (cunoscut anterior ca ” Serviciul de orientare al cetăţenilor) a atins un nivel record, de 12 000 de întrebări în 2010, o creştere cu 15% faţă de anul precedent. Mulţumită explicaţiilor şi sfaturilor de la aproximativ 50 de experţi din statele membre, aceste persoane sunt acum în măsură să profite pe deplin de drepturile lor pe piaţa unică.
În 2010, SOLVIT a ajutat la 1 363 cetăţeni şi întreprinderi, care au avut dificultăţi în obţinerea drepturilor lor pe piaţa unică, recunoscute de către administraţiile publice naţionale.
Din cazurile depuse în 2010, 34% sun legate de problemele de securitate socială, 23% au fost cu privire la drepturile de şedere şi 16% privind recunoaşterea în cauză a calificărilor profesionale. 90% din cazuri au fost rezolvate cu succes, iar timpul mediu pentru tratarea unui caz a fost de 66 de zile.
Pentru mai multe informaţii accesaţi:
SOLVIT: http://ec.europa.eu/solvit
Your Europe Advice: http://ec.europa.eu/citizensrights/
Your Europe: www.europa.eu/youreurope
Sursa:CE
