Fără categorie

Comisia Europeană face un apel final către 14 state membre pentru a activa linia telefonică a copiilor dispăruţi 116 000

 

România este oferită ca exemplu de „bune practici”

 

Astăzi, Comisia Europeană a făcut un apel final către 14 state membre ale UE să  activeze la nivel european  linia telefonică pentru copiii dispăruţi 116 000 . Linia de asistenţă telefonică oferă un număr unic pentru copii dispăruţi şi  pentru părinţii acestora pentru a fi ajutaţi oriunde în UE. Având aceeaşi linie de asistenţă telefonică, va ajuta copiii şi părinţii în probleme  ce ţin de a obţine ajutor atunci când sunt departe de casă, cum ar fi în timpul vacanţelor de familie. Într-un raport adoptat astăzi, Comisia face o analiză a situaţiei din statele membre, propune cerinţele comune  minime de calitate pentru serviciul de pe întreg teritoriul UE şi oferă statelor membre o ultimă şansă de a face operaţional serviciul  înainte de a lua în considerare măsuri legislative.

 „Dispariţia unui copil este întotdeauna o tragedie, iar în unele cazuri, viata lor poate fi chiar în situaţie de risc. Numărul 116 000 ofe…

 

România este oferită ca exemplu de „bune practici”

 

Astăzi, Comisia Europeană a făcut un apel final către 14 state membre ale UE să  activeze la nivel european  linia telefonică pentru copiii dispăruţi 116 000 . Linia de asistenţă telefonică oferă un număr unic pentru copii dispăruţi şi  pentru părinţii acestora pentru a fi ajutaţi oriunde în UE. Având aceeaşi linie de asistenţă telefonică, va ajuta copiii şi părinţii în probleme  ce ţin de a obţine ajutor atunci când sunt departe de casă, cum ar fi în timpul vacanţelor de familie. Într-un raport adoptat astăzi, Comisia face o analiză a situaţiei din statele membre, propune cerinţele comune  minime de calitate pentru serviciul de pe întreg teritoriul UE şi oferă statelor membre o ultimă şansă de a face operaţional serviciul  înainte de a lua în considerare măsuri legislative.

 „Dispariţia unui copil este întotdeauna o tragedie, iar în unele cazuri, viata lor poate fi chiar în situaţie de risc. Numărul 116 000 ofertă ajutor şi sprijin potenţial pentru copii dispăruţi şi părinţii lor”, a declarat vice-preşedintele Viviane Reding, comisarul UE pentru justiţie, drepturi fundamentale şi cetăţenie. „Fiecare copil şi fiecare părinte ar trebui să-şi amintească doar un singur număr în loc de  cele 27 naţionale. Cetăţenii trebuie să se aştepte, de asemenea, ca cererile lor să fie soluţionate într-un mod similar indiferent de locul în care se află în  Europa, apelând serviciul  116. Fac apel la statele membre să depună toate eforturile să pună în aplicare rapid linia telefonică , pentru a pune pe primul loc siguranţa copiilor. „

În 2007, UE a stabilit o serie de norme (Decizia 2007/116/CE a Comisiei), pentru a se asigura că numărul 116 000 este rezervat peste tot în UE pentru linii de asistenţă telefonică pentru a raporta copiii dispăruţi şi oferă îndrumare şi sprijin pentru familiile lor. Odată cu adoptarea de noi norme UE în domeniul telecomunicaţiilor, în noiembrie 2009, statele membre ale UE sunt obligate să depună toate eforturile pentru a se asigura că linia fierbinte 116 000 este activată până la 25 mai 2011 (MEMO/09/491, IP/09/1812). Astazi, linia fierbinte 116 000 este pe deplin pusă în aplicare în numai 12 state membre (prima ţară care a făcut funcţional numărul a fost Portugalia în 2007) şi încă trebuie să devină pe deplin operaţional în Austria, Bulgaria, Cipru, Republica Cehă, Estonia, Finlanda , Germania, Irlanda, Letonia, Lituania, Luxemburg, Malta, Slovenia şi Suedia. In prezent  este doar parţial operaţional în Regatul Unit.

Cele două obstacole principale pentru punerea integrală în aplicare, identificate de Comisie, sunt lipsa de informaţii puse la dispoziţia publicului şi a operatorilor cu privire la existenţa  liniei fierbinţi şi costurile – atât pentru funcţionare, cât şi pentru utilizarea  numărului 116 000. Pentru a aborda aceste probleme, Comisia identifică exemple de bune practici din experienţa acelor ţări în care linia telefonică este operaţională. Unele exemple includ:

Furnizarea de servicii în mai multe limbi: în România, serviciul este disponibil, de asemenea, în franceză, engleză şi spaniolă. În Grecia, de asemenea, serviciul este disponibil în limba engleză.

Stagii de instruire sunt organizate pentru operatori în Ungaria, Spania şi România, unde personalul este de obicei format din  asistenţi sociali si psihologi. Operatorii Hotline beneficiază de formare privind normele de procedură şi cum să răspundă la apeluri, fac faţă cu emoţiile apelantului, cum ar fi furia si panica. 

Acorduri de cooperare între furnizorii de servicii şi autorităţile judiciare la nivel naţional pot face serviciul mai eficient. Aceste acorduri există în Belgia, Spania, Franţa, Portugalia şi România. 

Pentru mai multe informaţii accesaţi:

http://www.missingchildreneurope.eu/

 

Sursa:CE

Actualitate

Director: Mihai Răzvan ROTARU (tel: 0723359775)
Redactor Șef: Ștefan Doru COPOȚ (tel: 0788032808)
Senior Editor: Răzvan PETRE (tel: 0788002941)
Redacția: Viviana ROTARU, Ștefan KOSTOFF, Adresa redacției: Constanța, Bd. Al. Lăpușneanu nr. 1, Casa de Cultură a Sindicatelor, biroul 4 Fax: +40 341 816 200
E-mail: [email protected]

Copyright © 2018 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

Dezvaluiri.ro nu își asumă răspunderea pentru comentariile postate de cititori și conținutul informațiilor preluate din alte publicații.
Dezvăluiri.ro are ISSN 1842-7978, este tipărit la Deasign Print- București Este posibil ca în urma schimbării site-ului, unele articole mai vechi să nu mai apară la data postării inițiale. Pentru a vedea data corectă a publicării, puteți accesa site-ul vechi la adresa http://wwwold.dezvaluiri.ro/

Copyright © 2019 Organizația de Investigații Jurnalistice. Toate drepturile rezervate.

To Top